dostojevski Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 (endret) Ok, her er saken: Jeg går og venter på Oblivion og Gothic 3, og trenger et RPG å spille i mellomtiden. Har følgende ufravikelige krav: - 3D, 1. persons synsvinkel, evt close up på 1. person som feks Gothic. - Singleplayer. Jeg tør rett og slett ikke starte med MMORPG. Blir altfor lett hekta. Spillet bør også ha: - Bra storry. - Middelalder/fantasy-tema. Trollmenn, krigere, spells, slagsverd og jomfruer i nød. You know the drill... Så til det som vanskeliggjør problemet; disse spillene har jeg spilt, tildels fulstendig i filler: - Vampire the Masquerade - Bloodlines. - Morrowind - Gothic - Gothic II - KOTOR - KOTOR II ...med andre ord den lista som vanligvis serveres som svar på dette spørsmålet. Men er det noe jeg har gått glipp av? Som sagt: 1. person og singleplayer er absolutte krav... Endret 11. september 2005 av dostojevski
Stonescream Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Spellforce. Bør gi deg nok å gjøre til Oblivion kommer ut.
Hr. Jenssen Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 - Vampire the Masquerade - Bloodlines.- Morrowind - Gothic - Gothic II - KOTOR - KOTOR II Huff så trist, du har jo spilt alle de store, gode rollespillene. Skal vi se... Fable: The Lost Chapters kommer jo veldig snart, vil jeg tro. Det er jo et kjempebra rollespill.
-=nibbler=- Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 (endret) Neverwinter's Nights, mebbe? ^^ Enig med du!! Neverwinter med alle expansion pakkene er gull verdt!! Dog ikke 1.person, men 3.person.. personlig er det min favoritt, men.. Absolutt verdt en titt hvis du liker rpg! Kanskje min favoritt rpg gjennom tidene! edit: du kan få closeup 3.person hvis du vil. bare å zoome inn så langt du kan I tillegg kan jeg nevne "Temple of Elemental Evil", nok et D&D rpg. Dette er også veldig festlig! Likte spesielt godt kamp systemet her. Fikk følelsen av å sitte rundt bordet med terninger igjen da jeg spilte det Endret 11. september 2005 av -=nibbler=-
Gunfreak Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 last ned masse mods til morrowind og spill det igjen..
shabador Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Baldur's Gate 1 og 2. Icewind Dale 1 og 2. Fallout 1 og 2. Enjoy.
redsword Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 hvis du skal ha noe å bryne deg på så kan du jo for all del spille diablo 2 lord of destruction
Lord Reanicus Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Baldur's Gate, Icewind Dale og Diablo er ikkje første person spill. Som han krevde. Meir tilnærma bird's eye. Men altså, dei spelene er jo must for ein RP entusiast. Og NWN er ikkje morosamt singeplayer. Berre Mplayer. Men scenen der jo dødt.
Whalecore Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 NwN singleplayer er da gøy! Elsker det
brd Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 (endret) dungeon siege? . EDIT:leste ikkje fyrste post Endret 11. september 2005 av izoren
Frijazz Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Du kan jo også gjøre et forsøk med Wozardry 8, men der velger du fra 1-6 medlemmer du starter med.
Gromle Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Baldurs Gate sagaen er verdt en kikk, Icewind Dale 1 & 2, Planescape: Tornment er jo bare GENIALT! Men Arx Fatalis bør du ihvertfall sjekke ut! En perle av spill som aldri fikk den oppmerksomheten det fortjente. Arx er det nærmeste man har kommet Ulitma Underworld i de siste år.
Skurupu Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Final Fantasy VII Final Fantasy VIII Final Fantasy IX Final Fantasy X Final Fantasy X-2 Baldur's Gate I Baldur's Gate II Icewind Dale I Icewind Dale II Neverwinter Nights Summoner Det får stoppe der.
dostojevski Skrevet 12. september 2005 Forfatter Skrevet 12. september 2005 Det svever meg at ca alle forslag så langt er 3. persons view og/eller RTS. Jeg er altså ikke interessert i noen av delene. Leter etter tradisjonelt rollespill med 1. persons perspektiv i 3D. Kan noen rette på meg hvis jeg tar feil her...? (Men Arx Fatalis skal jeg sjekke ut... )
Hr. Jenssen Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 (endret) Det svever meg at ca alle forslag så langt er 3. persons view og/eller RTS. Jeg er altså ikke interessert i noen av delene. Leter etter tradisjonelt rollespill med 1. persons perspektiv i 3D. Kan noen rette på meg hvis jeg tar feil her...? Øøh, Gothic og GOthic 2, Vampire, KOTOR og KOTOR 2 er nå alle RPG i tredje person da. Det er nå heller mer U-tradisjonelt at RPG har førstepersons perspektiv (slik som Morrowind bruker mye). Endret 12. september 2005 av MeTa][iC
Whalecore Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Hvorfor skal du absolutt ha første persons rollespill? Syns du er litt for kravstor, siden de fleste RPG'ene som finns i verden er tredje person.. men men, bare min mening
dostojevski Skrevet 12. september 2005 Forfatter Skrevet 12. september 2005 (endret) Øøh, Gothic og GOthic 2, Vampire, KOTOR og KOTOR 2 er nå alle RPG i tredje person da. Det er nå heller mer U-tradisjonelt at RPG har førstepersons perspektiv (slik som Morrowind bruker mye). Tja. Det kan vel diskuteres. Så vidt jeg husker kan du vel velge 1. persons synsvinkel i alle. Uanset er du så close på hovedpersonen hele tiden at det oppfattes som 1. person selv om det teknisk sett muligens ikke er det. Hvorfor skal du absolutt ha første persons rollespill? Syns du er litt for kravstor, siden de fleste RPG'ene som finns i verden er tredje person.. men men, bare min mening Jepp. Derfor det er så vanskelig å finne det jeg leter etter! Vet ikke hvorfor jeg foretrekker det slik, men det er nå engang dette jeg liker. Poenget for meg med å spille RPG på PC er å leve meg inn i verdenen, og jeg synes rett og slett 1. person gir meg mest av den opplevelsen. Synes feks. at KOTOR, selv om begge spillene er geniale, er for mye hopping mellom personer og for mye fokus på gruppe. NWN etc. er sikkert fantastiske spill, men når jeg først skal kaste bort X timer forran skjermen skal det være med et spill jeg virkelig liker. Livet er for kort til å spille spill som ikke er perfekte. Wizardry 8 oppfyller dine krav. Interesting, sehr, sehr interesting.... *sjekke ut* Endret 12. september 2005 av dostojevski
Hr. Jenssen Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Ah, skjønner hva du mener. Du vil altså ha tredje persons perspektiv. Det du tenker på som du ikke liker, er overblikksperspektiv, eller "overview" (eller hva man nå ønsker å kalle det) slik som Dungeon Siege, Baldur's Gate, Diablo, NWN, osv. Er også litt sånn. Liker spill med synsvinkel slik som i Gothic, KOTOR og Vampire best selv. Desverre finnes det ikke så mange slike RPG'er. Noe du kunne prøve er Pirates of the Caribbean (som faktisk har en slik kameravinkel). Tviler sterkt på at du liker det (de aller fleste synes tydeligvis det ikke er noe bra ), men jeg digger det. Vakkert vær, fin grafikk, god atmosfære, mange muligheter (man kan vandre rundt i de små byene og handle småting, eller dra ut på havet med varer som du selger på andre øyer og tjene seg rik, få mer penger, kjøpe seg en større flåte, og gå til krig med hvem som helst). Elsker dette spillet, og må selv ta det frem i ny og ne. Du får kjøpt det kjempebillig overalt. Men som sagt, det er ganske stor sjanse for at du ikke liker det (aner ikke hvorfor folk ikke liker det - ELSKER det selv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå