Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Regner med det blir litt samme følselse som da jeg greide teorien, Gratulerer du har bestått! med 7 feil :innocent:

 

Var det grei sensor du hadde da Markotz?

 

Ja så absolutt. Hadde en litt eldre dame (40-50) som het Tove. Veldig hyggelig, ikke 'beinhard' som jeg hadde sett for meg at alle sensorer er :p

 

 

Da var jeg et midlertidig førerbevis rikere.

 

Bestod med glans. :]

 

Gratulerer! :D Bra dag for alle! (Foruntatt koreanerne såklart...).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med det blir litt samme følselse som da jeg greide teorien, Gratulerer du har bestått! med 7 feil :innocent:

 

Var det grei sensor du hadde da Markotz?

 

Ja så absolutt. Hadde en litt eldre dame (40-50) som het Tove. Veldig hyggelig, ikke 'beinhard' som jeg hadde sett for meg at alle sensorer er :p

 

 

Da var jeg et midlertidig førerbevis rikere.

 

Bestod med glans. :]

 

Gratulerer! :D Bra dag for alle! (Foruntatt koreanerne såklart...).

I like måte. Bare å gå og heise opp flagget nå. XD

Lenke til kommentar

Jeg har fått oppkjøring 22 desember. Sweet jesus, jeg er nervøs.

Hadde veiledningstime trinn 3 på mandag med en annen kjørelærer samt en annen bil enn det jeg er vant til, men det gikk overraskende bra. :) Det ENESTE han sa jeg kunne gjøre bedre var å være litt tøffere i enkelte situasjoner, slik som å utnytte åpne luker i en rundkjøring. Jeg var ikke kjent med gass/clutch, så tok det litt piano så jeg ikke kvalte bilen midt i en rundkjøring. Utenom det fikk jeg godkjent på alle punkter og bestått hvis det hadde vært en oppkjøring. Så jeg er rimelig klar, kjenner jeg, men er fortsatt nervøs. Så sykt mye som står på spill!

Lenke til kommentar

Jeg har fått oppkjøring 22 desember. Sweet jesus, jeg er nervøs.

Hadde veiledningstime trinn 3 på mandag med en annen kjørelærer samt en annen bil enn det jeg er vant til, men det gikk overraskende bra. :) Det ENESTE han sa jeg kunne gjøre bedre var å være litt tøffere i enkelte situasjoner, slik som å utnytte åpne luker i en rundkjøring. Jeg var ikke kjent med gass/clutch, så tok det litt piano så jeg ikke kvalte bilen midt i en rundkjøring. Utenom det fikk jeg godkjent på alle punkter og bestått hvis det hadde vært en oppkjøring. Så jeg er rimelig klar, kjenner jeg, men er fortsatt nervøs. Så sykt mye som står på spill!

Er da ikke mye som står på spill? I verste fall risikerer du å bruke et par tusenlapper ekstra, men det er ikke verre enn det.

Hvis du tenker at det er mye som står på spill vil det gjøre deg unødvendig nervøs, og du trenger ikke det på en oppkjøring.

Lenke til kommentar

Viktig å ikke bry seg så mye ja, da ødelegger du bare for detg selv. Gjør du en så stor feil at den alene gjør at du stryker, da får du vite det med en gang. Jeg ble skikkelig nervøs da jeg oppdaget at jeg hadde glemt å skru på lysene på bilen da vi kom inn i en tunell, men i følge sensor så hadde det ingenting å si.

Når du glemmer ting under kjøringen som du mener kan gå utover det samlede resultatet, prøv å huske det du gjorde feil og si det til sensor når du er ferdig. Hvis du f.eks skrudde på blinklyset for sent, sensor vil legge merke til det og notere det ned, da er det opp til deg å huske situasjonen og være klar over at du gjorde en miss...redder veldig mange :p

Lenke til kommentar

Er da ikke mye som står på spill? I verste fall risikerer du å bruke et par tusenlapper ekstra, men det er ikke verre enn det.

Hvis du tenker at det er mye som står på spill vil det gjøre deg unødvendig nervøs, og du trenger ikke det på en oppkjøring.

Nei - sånn sett er det ikke mye som står på spill. Jeg tenker bare på hvor deilig det kommer til å bli med lappen om jeg består, og hvor evig kjipt det kommer til å bli om jeg stryker.

 

Men alt i alt er det jo jeg som bestemmer utfallet. :)

Lenke til kommentar

Viktig å ikke bry seg så mye ja, da ødelegger du bare for detg selv. Gjør du en så stor feil at den alene gjør at du stryker, da får du vite det med en gang. Jeg ble skikkelig nervøs da jeg oppdaget at jeg hadde glemt å skru på lysene på bilen da vi kom inn i en tunell, men i følge sensor så hadde det ingenting å si.

Når du glemmer ting under kjøringen som du mener kan gå utover det samlede resultatet, prøv å huske det du gjorde feil og si det til sensor når du er ferdig. Hvis du f.eks skrudde på blinklyset for sent, sensor vil legge merke til det og notere det ned, da er det opp til deg å huske situasjonen og være klar over at du gjorde en miss...redder veldig mange :p

 

 

+ 1

Hadde selv noen 1'r feil underveis og sa til han om de etterpå. Han mente det va bra æ va klar over de feilan æ hadde gjort så æ ikke gjør dem igjen.

Lenke til kommentar

At jeg viste stor forsiktighet da sikten for et gangfelt var blokkert pga. en lastebil ga meg masse ekstrapoeng - så vidt jeg forstod det. Veide sikkert opp for at jeg var litt sirup i noen kryss - det som irriterte meg var at en bil bak tutet på meg.

 

Med mindre det står en utrykningsbil bak, så står det neppe om liv baki for å si det sånn. >_>

Lenke til kommentar

Regner med det blir litt samme følselse som da jeg greide teorien, Gratulerer du har bestått! med 7 feil :innocent:

 

Var det grei sensor du hadde da Markotz?

 

 

Ja så absolutt. Hadde en litt eldre dame (40-50) som het Tove. Veldig hyggelig, ikke 'beinhard' som jeg hadde sett for meg at alle sensorer er :p

 

Samme her, fikk ei som var veldig hyggelig. Spurte hvordan jeg likte å kjøre om vi skulle høre radio, snakke osv...

Er nok et godt tips å snakke endel med sensor under kjøringen :)

Lenke til kommentar

Da har jeg bestått oppkjøringa på risløkka i oslo

 

Kontrollspørsmålet jeg fikk var " sjekk at batteriet sitter fast " lol ? Gikk ut av bilen og sjekka om den sitter fast, og den gjorde det :p Så kjørte vi

ut av stasjonen, til venstre, så til høyre, så til stovner, trondheimsveien , så til hellerudsletta, så skedsmokorset og tilbake på e6 mot oslo 100 km/h sone ^^ , og tilbake til trafikkstasjonen, verdens letteste rute :D

 

Fikk en dude som heter Tom Thoresen , han var drit grei. Vært sensor kun i 1.5 år og var ikke så firkanta som de andre sa kjørelæreren min. Kjørelæreren min kjente forsåvidt alle der siden han er sensor, og fortalte meg da vi satt og venta på sensoren så kom det flere sensorer ut og han sa " hun der er ganske pirkete på plassering, han der må du kjøre forsiktig med osv osv xD

Endret av m4sta
Lenke til kommentar

Da har jeg bestått oppkjøringa på risløkka i oslo

 

Kontrollspørsmålet jeg fikk var " sjekk at batteriet sitter fast " lol ? Gikk ut av bilen og sjekka om den sitter fast, og den gjorde det :p Så kjørte vi

ut av stasjonen, til venstre, så til høyre, så til stovner, trondheimsveien , så til hellerudsletta, så skedsmokorset og tilbake på e6 mot oslo 100 km/h sone ^^ , og tilbake til trafikkstasjonen, verdens letteste rute :D

Gratz :D

har selv oppkjøring i morgen :O Jeg er litt nervøs

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...