Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Ja, det så jeg jo i ettertid. Og forsåvidt før oppkjøringen.

Da han spurte spurte jeg om jeg ikke fikk se i vognkortet, og han var sykt kjølig, så jeg dret i det .

Etter oppkjøringen spurt han igjen og da så jeg på det. Det hadde ikke hatt noe utfall for om jeg sto eller ikke, da jeg ikke hadde noen minus og bare pluss :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min time er 07:45, spørsmål og slikt så begynner å kjøre ca 08:00. Blir det mest landeveikjøring da? Med tanke på rush trafikken og motorveien står nesten i ro.

 

Har du også på Risløkka? Kjørelærern min sa at siden jeg har såpass tidlig (08.10) kjører jeg mest sannsynlig opp mot lillestrøm/strømmen og rundt der. Garantert ikke inn mot Oslo sentrum.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle slenge inn en liten "reminder" til de som skal kjøre opp : ) Håper den hjelper.

 

 

Bestod den 12 oktober med min kjøring, var egentlig ikke noe stor greie.

 

 

[*] Det er viktig at man hører på hva kjørelæreren sier, han vet som oftest best!

 

[*] Øvekjøre mye før oppkjøring! Vanligvis vil man kjøre opp med en bil av den større typen (Toyota Avensis, BMW 5 series, Opel Insignia osv), og da kan det være kjekt at man øvekjører mye med en bil av større type. Jeg er heldig som fikk kjøre mye med en ny volvo V70, kjørte opp med en ny bmw 5 serie

 

[*] Les mye i oppgaveboka som hører til teoriboka. Det var den eneste boka jeg leste både til teorion og oppkjøringen, greide begge på første forsøk.

 

[*] Ikke vær nervøs for sensoren, for all del! Sensorene er noen hyggelige folk. (Bare tull det med at folk kjennetegner visse sensorer som "strykjernet"), de er like fair som alle andre, kan du ikke kjøre bil, da kan du det ikke, og da stryker du, så enkelt er det : )

 

[*]Pass på at du er opplagt/våken når du har oppkjøring. Kjenner en del som ikke greide det fordi de var altfor trøtt da de hadde oppkjøring. Legg deg tidlig og sørg for at du får deg en god natts søvn før du skal kjøre.

 

[*] Vær varsom når du skal kjøre, og ikke overvurdere deg selv. Ta det rolig, bruk synet ofte, se i speilene ofte.

 

[*] Ikke bli urolig når sensor noterer ned imens du kjører, for alt man vet så er det positive ting han noterer ned på papiret.

 

[*] Ikke så viktig, men prøv å kjøre økonomisk.

 

 

Jeg la selv merke til at sensor noterte ned imens jeg kjørte, ble litt urolig av det, men viste seg at alt bare var positivt : )

 

NB! Jeg hadde flaks, under hele oppkjøringen kjørte jeg bare med parklys, heldigvis la ikke sensor merke til det. Så husk lysene før du kjører!!! : p

Lenke til kommentar

Min time er 07:45, spørsmål og slikt så begynner å kjøre ca 08:00. Blir det mest landeveikjøring da? Med tanke på rush trafikken og motorveien står nesten i ro.

 

Har du også på Risløkka? Kjørelærern min sa at siden jeg har såpass tidlig (08.10) kjører jeg mest sannsynlig opp mot lillestrøm/strømmen og rundt der. Garantert ikke inn mot Oslo sentrum.

Nopp, Stavanger. Så er rimelig sikker på det blir lite kjøring i sentrum.

Lenke til kommentar

Viktig å ikke bry seg så mye ja, da ødelegger du bare for detg selv. Gjør du en så stor feil at den alene gjør at du stryker, da får du vite det med en gang. Jeg ble skikkelig nervøs da jeg oppdaget at jeg hadde glemt å skru på lysene på bilen da vi kom inn i en tunell, men i følge sensor så hadde det ingenting å si.

Lenke til kommentar

Kjøring hvor som helst i Stavanger på morgenen er ubrukelig.

Var der i 10-11 tida i dag da var det ikke mye bil.

Noen som har erfaring med oppkjøring på forus om morgenen? Hvilken rute som er vanligst osv...

Når man snakker om kjøring og morgen er det jo gjerne underforstått at det er i rushtiden rundt 8, når alle skal på jobb. Løser seg veldig greit opp, men det er alltid masse trafikk og mye interessant kjøring der.

Lenke til kommentar

Er blitt veldig vant med bykjøring så tror ikke det blir noe problem om jeg får kjøre litt der i rushtiden :)

 

Noe som er utrolig viktig er å følge med andre trafikanter og hva de gjør, en som glemte å sjekke blindsonen i går på motorvei å skulle til og bytte felt når jeg var der, rart siden han kjørte forbi meg på venstre felt så han skulle jo sett at jeg var der.

Eller rundkjøringer hvor folk hele tiden tar sjanser...

Lenke til kommentar

Da var det min tur i ilden snart Har oppkjøring på Risløkka trafikkstasjon i morgen tidlig 08.10. Noen som har hatt oppkjøring her som har et par brukbare tips å komme med? Har gått igjennom hele tråden, så har jo forsåvidt fått et par bra generelle tips.

 

 

Jeg besto med glans :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...