Gå til innhold

YESS! Tollgrensa over 200


Anbefalte innlegg

folk sier at de skalder nok økonomi fordi norske priser ikke kan blir lavere, og det er tull,

 

det er flere produkter i norge som norske buttikker kunne ta halvparten av prisen for og fremdeles tjene mye penger på det.

 

se på dvd'r for noen år siden kosta alle dvd'r 200.- og de gikk aldrig ned ned i pris.

 

nå etter at play og andre nettbutikker har blir allmen praksis, har NESTEN alle dvd butikker 99kr hyller med masse filmer(ikke bare dårlige rett på dvd B-filmer med masse nye og spenende)

 

når det kommer til spill må vi fremdeles betalle blod priser, 450-500 er fremdeles normen i norge på spill, og den eneste gunnen til at de kan ta slike astronomiske priser på de, er pga av spill på nettet koster nesten altid 250-350 noen som gjør at man må legge til minst 100 i moms og gebyr,

 

norge er et sykt dyrt land og man kan ikke altid skylde på skatter, da norsk butikk mentalitet er å tyne så mye penger som er praktsik talt mulig ut av folk, selv om de egenlig hadde tjent mer på lavere priser og høyere kvanta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men husk at porto også skal regner med i summen. Hvis vareverdi + porto overstiger maksgrensa må du betale moms.

Feil. Det er varens verdi som avgjør hvorvidt det skal betales merverdiavgift for den. Merverdiavgiften beregnes derimot på bakgrunn av tollverdien, i den er porto lagt til.

Det bekreftes!

 

Jeg fortollet selv en gang, og gjorde feil og betalte kun toll av varen, og ikke av porto'en. Ingen reagerte.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dette er jeg sterkt imot av ovennevnte årsaker. Håper virkelig at dette ikke går gjennom.

Rolig nå, Postmann Pat. Dette forslaget er et meget godt forslag da norske butikker har godt av å møte litt konkurranse. Jeg har jobbet steder hvor det selges cd'er og dvd'er i Norge og vet hvor enorm avansen til butikkene er.

Lenke til kommentar
200 kr for en tollgrense, er latterlig lav. Den har ikke blitt justert siden 70 tallet (tror jeg)! og 1000kr i tollgrense er heller ikke altformye!

Selv om det vil bety at norske arbeidsplasser går tapt?

Synd, trist, leit. Norske butikker priser seg selv ut av markedet.

Priser seg selv ut av markedet? Det er jo fordi vi har noe som heter m.v.a. på varer i Norge.

 

Å handle tollfrivarer til under 1000-lappen er et slag både mot norske arbeidsplasser og statskassen.

Lenke til kommentar
200 kr for en tollgrense, er latterlig lav. Den har ikke blitt justert siden 70 tallet (tror jeg)! og 1000kr i tollgrense er heller ikke altformye!

Selv om det vil bety at norske arbeidsplasser går tapt?

Synd, trist, leit. Norske butikker priser seg selv ut av markedet.

Priser seg selv ut av markedet? Det er jo fordi vi har noe som heter m.v.a. på varer i Norge.

Da er det opp til staten å finne på noe lurt som kan kompensere for butikkenes tap. =P

 

Nei, seriøst. Jeg synes det er på tide at noe kommer forbrukerne til gode.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...