Gå til innhold

YESS! Tollgrensa over 200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Konsekvensen av hevet tollgrense er at spill, CDer og DVDer ikke kan overprises slik det gjøres i dag, og norske butikker får reell konkurranse slik at ulovlig kartellvirksomhet og prisfiksing ikke lønner seg.

5132696[/snapback]

Jammen prisfiksing,kartellvirksomhet og overprisede varer er jo en bra ting! Det vil vi jo ikke bli kvitt. Uten det vil jeg jo tjene mye mindre på butikken min!

 

:no:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Hva var det jeg sa?

 

Tollgrensa for netthandel beholdes på 200 kroner.

5132335[/snapback]

Ville bare påpeke at du har linket feil. Ihvertfall trur jeg det siden dette er artikkelen i Dagbladet om tollgrensa:

 

Hever ikke tollgrensa på netthandel

 

EDIT:

Egentlig ikke noe jeg er interessert i, men jeg ville bare nevne at det at regjeringen ikke legger inn en heving av tollgrensa på netthandel i statsbudsjettet for 2006 ikke betyr at de har brytt løftene sine. Regjeringen legger selvfølgelig opp til å sitte i fulle fire år og jeg kan ikke huske at noen sa bastant at dette skulle gjøres i rev.statsbudsjett for 2006.

 

Dessuten er en heving av tollgrensa en liten sak og statsbusjettet er *stort*, dertil må regjeringen Stoltenberg over noen uker gå gjennom og revidere et budsjett som regjeringen Bondevik II har brukt et halvt år på.

Lett og forstå at tollgrense hevingen kan "dette" ut.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Egentlig ikke noe jeg er interessert i, men jeg ville bare nevne at det at regjeringen ikke legger inn en heving av tollgrensa på netthandel i statsbudsjettet for 2006 ikke betyr at de har brytt løftene sine. Regjeringen legger selvfølgelig opp til å sitte i fulle fire år og jeg kan ikke huske at noen sa bastant at dette skulle gjøres i rev.statsbudsjett for 2006.

Lett og forstå at tollgrense hevingen kan "dette" ut.

5132933[/snapback]

Det er vi nok klar over, Det var derfor jeg kom med dette utsagnet tidligere:

Dette kommer nok til å bli nedprioritert og "tilfeldigvis" gå i glemmeboken til de som lovte det. Dersom det i det hele tatt skjer vil jeg tippe tidligst 2007....  :thumbdown:
Endret av Vice
Lenke til kommentar
Det er vi nok klar over, Det var derfor jeg kom med dette utsagnet tidligere:
Dette kommer nok til å bli nedprioritert og "tilfeldigvis" gå i glemmeboken til de som lovte det. Dersom det i det hele tatt skjer vil jeg tippe tidligst 2007....  :thumbdown:

5137472[/snapback]

Heisann, husket rett og slett ikke det innlegget da jeg postet sjøl. Men jeg må nevne et annet innlegg av deg:

Slenger meg på den og sier også: Hva var det jeg sa..

Jeg så det som veldig veldig lite sannsynlig at de rødgrønne løgnhalsene ville holde dette løftet.

5132453[/snapback]

hvor du ikke tar høyde for at dette kan blir realisert senere. Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Slenger meg på den og sier også: Hva var det jeg sa..

Jeg så det som veldig veldig lite sannsynlig at de rødgrønne løgnhalsene ville holde dette løftet.

5132453[/snapback]

hvor du ikke tar høyde for at dette kan blir realisert senere.

5137713[/snapback]

Nei, jeg tviler fortsatt sterkt på at det blir realisert under noen omstendighet, selv om det finnes en liten teoretisk mulighet. Hadde det vært et virkelig ønske om å iverksette det hadde det nok blitt tatt allerede nå spesielt siden dette ble brukt som argument og kritikk mot den forrrige regjeringen. Dersom det aldri var en reell plan om å gjennomføre det vil veien å gå være å utsette det for så å "glemme" hele saken. Og det er dette det lukter nå. Ting som tyder på at det aldri var en virkelig plan om å gjennomføre dette er også utsagn som har kommet i det siste hvor de rødgrønne gjemmer seg bak utsagn som "for å kunne ha gjort noe slikt er vi avhengige av omfattende høringer etc.". Hvor var det under de tidligere høringene? Da de tok standpunkt og kom frem til at dette var en god sak.? Typisk uthalingsstrategi.

Dersom det mot all formodning skule vise seg at det faktisk eksisterer en vilje til å gjennomføre dette skal jeg med glede spise i meg noen av mine ord, men det er dessverre lite som tyder på at jeg blir nødt til dette.

Lenke til kommentar
Nei, jeg tviler fortsatt sterkt på at det blir realisert under noen omstendighet, selv om det finnes en liten teoretisk mulighet. Hadde det vært et virkelig ønske om å iverksette det hadde det nok blitt tatt allerede nå spesielt siden dette ble brukt som argument og kritikk mot den forrrige regjeringen. Dersom det aldri var en reell plan om å gjennomføre det vil veien å gå være å utsette det for så å "glemme" hele saken. Og det er dette det lukter nå. Ting som tyder på at det aldri var en virkelig plan om å gjennomføre dette er også utsagn som har kommet i det siste hvor de rødgrønne gjemmer seg bak utsagn som "for å kunne ha gjort noe slikt er vi avhengige av omfattende høringer etc.". Hvor var det under de tidligere høringene? Da de tok standpunkt og kom frem til at dette var en god sak.? Typisk uthalingsstrategi.

5137947[/snapback]

Siden regjeringstiden til denne regjeringen knapt har begynnt ville jeg sagt at det er en relativt *stor* mulighet for at dette blir realisert, men dette starter å likne flisespikkeri...

Men jeg er helt enig i at det ser noget skumt ut for forslaget. Jeg får legge litt press på de politikerene jeg kjenner :)

 

Dersom det mot all formodning skule vise seg at det faktisk eksisterer en vilje til å gjennomføre dette skal jeg med glede spise i meg noen av mine ord, men det er dessverre lite som tyder på at jeg blir nødt til dette.

5137947[/snapback]

Jeg har allerede tatt utskrift for sikkerhetsskyld :D
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...