Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

finnes det wlan man plugger i usb?


Anbefalte innlegg

Heisann, har nettopp skaffa meg PSP og på den er det støtte for wlan. Derfor hadde det vært utrolig kjekt og hatt wlan hjemme slik at jeg kan bruke psp på nett osv. Wlan og WiFi er samme ikke sant?

 

uansett. Det jeg lurer på er om det finnes en enkel og billig sak som man kobler til usb eller firewire slik at man kan få trådløst nett hjemme. Får internett gjennom vanlig nettverkskabel til PC'n, men går det ann at PC'n sender fra seg trådløst nett igjen?

 

er bare på jakt etter noe veldig billig. Trenger ikke noe med kryptering eller passord. Bare noe billig trådløst nett :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er mulig. men da er det ad-hoc ( def: trådløst nett mellom 2 klienter (akkurat som kryssakabel mellom 2 enhter )) nett det er snakk om. Og det er for å si det mildt. no skikkelig hor

Det beste er å kjøpe seg en router med wlan. Sette dette opp og koble pspn til det.

 

For på pcn må man dele internett osv osv osv.

Kjøp deg router. MYE bedre.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Ja glemte å nevne det. Det er USB dongle du må bruke. Men oppsettet for å få internett på pspn din er no skikkelig dritt. Dette skyldes at du må sette opp og stille inn så ekstremt mye på datamaskina slik at prisen for donglen og arbeidet vil komme opp i prisen på en wlan router. KJøp deg det i stedet. Mye enklere å sette opp og resultatet blir bedre

Lenke til kommentar

men da må jeg ha masse annet også. har nettverk hjemme mellom 2 pc'r

vi har en nettverks switch som vi plugger begge pc-ene i og internett, men er det mulig å bare koble en trådløs router inn i denne switchen? har jo en ledig port. heeh

 

sorry for å være nybegynner her, kan ikke stort om detta

Lenke til kommentar

ja.. som vi sa.. routern har innebygd switch. Den fungerer på akkurat samme måte som switchen dere bruker i dag. eneste forskjell er at dere må sette på automatisk ip på de 2 maskinene enn fast ip som dere har nå. ( hvis da ikke modemet har innebygd dhcp ( mye teknisk her men ))

Så kabelen kan dere beholde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...