Gå til innhold

iPod på slankekur


Anbefalte innlegg

Den så lekker ut! 7 mm tykkelse er fristende. Mer fristende enn iPod mini sine 13 mm. Og ennå mer fristende siden den har skjerm med info om sangene osv. slik den gamle iPod shuffle ikke hadde.

 

Jeg tror nano blir en god erstatter for mini. Folk som kjøpte mini prioriterte vel først og fremst fysisk størrelse forran lagringsplass. De som vil ha god lagringsplass ville valgt en med 1,8" harddisk uansett. Dermed tror jeg nano blir en god erstatter for denne kundegruppen: Mindre fysisk plass, fortsatt akseptabel lagringskapasitet for å høre på et begrenset utvalg favorittlåter/album.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne skal kjøpes.

 

Har ikke tidligere erfaring med iPod, så skulle gjerne hatt noen spørsmål svart:

- Ser at den allerede er til salgs på siden, omtrent hvor lang tid vil det ta før den er fremme?

- Omtrent hvor lang tid tar det før fysiske butikker får den inn?

 

Denne skal kjøpes :)

 

edit: Stryk første spørsmålet, det står at den sendes vanligvis innen fem dager. Er en slik situasjon "vanligvis"?

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Historieløst:

 

Arvtageren har fått navnet iPod Nano, og har mange likhetstrekk med selskapets første musikkspiller, iPod.

 

Når det gjelder navigering har Apple gått tilbake til iPod-ens begynnelse, og utstyrt Nano med det klassiske trykkfølsomme styrehjulet.

 

Nano ligner jo mye mer på siste generasjons iPod en de første!

 

En 4 Gb flashspiller med relativt stor fargeskjerm og pent design, for litt over 2k med frakt er slett ikke dyrt synes nå jeg.

 

Finnes det i det hele tatt noen å samenligne med?

 

En annen fordel med flash-minne er at det spiller liten eller ingen rolle hvor høy bitrate man har på mp3 filene. På en hd-basert spiller vil batteritiden falle ved høyere bitrate pga. mer bruk av hd.

Lenke til kommentar
Nei dæven. Nå snakker vi, gutter. Jeg må jo si at illustrasjonsbilder så en anelde photoshoppa ut, men det tilgir vi vøtt.

 

Denne er sterkt vurdert, lengre batteritid, en annen farge, samme lagringskapasitet som iPod minien jeg har nå. Svært interessant, dere.

Lurer på hvordan lyden er.... Har sett at ipod shuffle gjør det bra i lydtester, er nano-innmaten basert på den som er i shuffle?

 

http://home.comcast.net./~machrone/playertest/playertest.htm

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller har ikke creative akkurat lansert Zen nano eller lignende? (sjekke creative.com og ser at den het neeon, men nå så jeg akkurat at de har en som heter nano plus....!!)

Ser at neeon har 5gb, voice record, 16 timer playback, men ikke fargeskjerm. Spør du meg er dette et bedre kjøp.

 

Er jo igrunn bare latterlig at radio ikke er støttet, da dette ikke akkurat hadde kostet stort (Kun Ipod) batteri tiden er helt ok, men kunne absolutt vært mye bedre. (dette gleder begge)

 

 

Jeg er glad jeg har Iriver =) skulle forresten ikke forundre meg at Ipod'en har en dårlig fargeskjerm på kun 65k farger...

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

lil-h: neeon har også fm-radio, noe jeg synes er positivt.

Kjøpte denne til søsteren min når jeg var i Hong Kong i sommer, og hun har så langt bare positive tilbakemeldinger. Den er slim og søt, men langt i fra noen ipod nano :)

 

Vi kommer sikkert til å se flere mp3spillere med microdrives fremover, og ikke minst... mobiltelefoner :) Det må jo være veien å gå for å lage den ultimate mp3-mobil.

Lenke til kommentar
Historieløst:

 

Arvtageren har fått navnet iPod Nano, og har mange likhetstrekk med selskapets første musikkspiller, iPod.

 

Når det gjelder navigering har Apple gått tilbake til iPod-ens begynnelse, og utstyrt Nano med det klassiske trykkfølsomme styrehjulet.

 

Nano ligner jo mye mer på siste generasjons iPod en de første!

 

En 4 Gb flashspiller med relativt stor fargeskjerm og pent design, for litt over 2k med frakt er slett ikke dyrt synes nå jeg.

 

Finnes det i det hele tatt noen å samenligne med?

 

En annen fordel med flash-minne er at det spiller liten eller ingen rolle hvor høy bitrate man har på mp3 filene. På en hd-basert spiller vil batteritiden falle ved høyere bitrate pga. mer bruk av hd.

Syntes den siste quoten også var litt merkelig, det er da kun shuffel som ikke har ett trykk følsomt hjul er det ikke? Men det hjulet med knapper var vel slik første generasjon var, før de flyttet play knappen osv over i andre og tredje generasjon, før de gikk tilbake til det igjen (kan hende jeg tar feil her, har kun 3G selv)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...