Gå til innhold

iPod på slankekur


Anbefalte innlegg

Anders-t2: Med forbehold om at jeg tar feil, så tror jeg at første generasjons ipod ikke hadde trykkfølsomt hjul. Man kunne bare snurre på det, og trykke i midten, samt knappene som var plassert rundt hjulet.

 

Ellers er jeg litt spent på om noen kan svare på hvilket minne som sitter i nano. Jeg innbiller meg nemlig at det er microdrives, som egentlig er bitte små harddisker i minnekortstørrelse. Men jeg kan naturligvis ta feil, og hvis noen har peiling og kan oppklare det, hadde jeg blitt glad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anders-t2: Med forbehold om at jeg tar feil, så tror jeg at første generasjons ipod ikke hadde trykkfølsomt hjul. Man kunne bare snurre på det, og trykke i midten, samt knappene som var plassert rundt hjulet.

 

korrekt

 

og Ipod Nano bruker flash drive, altså solid state :]

Endret av ilex
Lenke til kommentar

apple oppfant ikke podcast konseptet. dem var bare kjappe til å stappe støtte for det inn i itunes.

 

begynner å bli ganske lut lei ipod avartene nå. det finnes spillere der ute som klarer mer for mindre. apple produkter er og blir livstilsprodukter, på lik linje med mat på fin resturant. du betaler mer for mindre.

 

kansje noe for de øvre 10% av folket som har mer penger den vett, eller dem som finner mote viktigere den bruksverdi. men for oss andre så finnes det bedre løsninger der ute.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Kilder? Dette er min høyst subjektive mening. Å be om FM-radio når et er Apple soms tår bak Podcasts blir jo litt...

Jeg vet ikke helt hva podcasts er for noe men jeg kan ikke se for meg at det er noen fullgod erstatning for de som ønsker å høre på P1, P2, P3, P4, mP3, Kanal24 osv.

 

Med andre ord tror jeg mangel på FM-radio vil være en egenskap en del folk vil savne.

Lenke til kommentar

Hmmmm. Er det jeg som ikke klarer å se det på bildene, eller er det ikke noen utgang (jack) for egne øretelefoner? Jeg er vanligvis ikke så imponert over de som pleier å følge med slike produkter, men denne gang er vi kanskje nødt til å finne oss i det siden det er kun den vanlige inn/utgangen i bunnen av spilleren...

Lenke til kommentar
apple oppfant ikke podcast konseptet. dem var bare kjappe til å stappe støtte for det inn i itunes.

Nei, det er jeg jo klar over - men selve begrepet 'Podcast' hadde ikke vært like utbredt om det ikke var for Apple. Selve konseptet Radio & RSS er jo et par år gammelt, der er vi enig.

på samme måten som at weben ikke hadde vært så utbredt om ikke ms pakket ie inn i windows...

 

tingen er at podcast er mer den bare itunes og ipod. den kan funke på alle dap enheter så lenge den kan spille filformatet som sendingene blir levert i.

 

tingen er bare at så lenge alle produkter er apple så får mann en mer "rafinert" og ja, brukervennlig løsning siden en ikke trenger å forstå hvordan den underliggende teknologien er. en bare oppdaterer til nyeste itunes, legger inn noen podcast feeds og lever lykkelig uviten...

 

lett å lage slike løsninger når alle produkter kommer fra samme produsent. minner meg litt om den tiden når en kunne bruke fjernkontrollen til tven for å styre videospillern, så lenge begge var av samme merke...

 

liker løsninger som snakker sammen jeg, uavhengig av hvem som har laget dem :p

Lenke til kommentar
Hmmmm. Er det jeg som ikke klarer å se det på bildene, eller er det ikke noen utgang (jack) for egne øretelefoner? Jeg er vanligvis ikke så imponert over de som pleier å følge med slike produkter, men denne gang er vi kanskje nødt til å finne oss i det siden det er kun den vanlige inn/utgangen i bunnen av spilleren...

Eehhh, glem det. Jeg leste ikke spek'en nøye nok. Og på bildene ser jeg nå et 'lite hull' under som da må være minijack'en.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...