Gå til innhold

Pålitelig ekstern harddisk umulig?


Antihero

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en bra ekstern harddisk. Etter å ha lest på forum, brukeranmeldelser og andre erfaringer kan det nesten virke som det ikke finnes noe godt alternativ til ekstern harddisk. Har lest om Lacie, Maxtor, WDC, Icybox, m.fl som opplever krasj eller ødelagte sektorer. Så mitt spørsmål er om dette er brukerfeil eller er de bare så dårlige som jeg har fått inntrykk av?

 

Har fra før en 120GB WDC med Icecube-kabinett uten et eneste problem, så skjønner ikke helt at så mange skal oppleve krasj.

 

Er det noen som kan anbefale en harddisk mellom 250-400GB som går for å være pålitelig?

 

Det står egentlig mellom Maxtor OneTouch II og en Lacie-disk, eller burde jeg bygge selv også denne gangen?

 

Takk for innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du holder deg unna Maxtor sine eksterne disker er du vel relativ trygg :thumbup:

De er notoriske etter å få bad sectors eller krasje etter 2 dager - 8 mnd. Ikke akkurat disker egnet til å bruke som backup.

 

Selv kjøper jeg kun kabinett av Revoltec (3dfxcool.no) og setter inn en WD 250GB RAID Edition IDE disk.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...