Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger nytt belte og. har ett grønt eg har lagt for lenge siden :p

Noen tips?

 

Skaff deg Girdle of Ruination. Tror du trenger 10x shadowcloth, 16 primal fire og en tailor med en ekstra nether.

 

Får ikke posta itemlink. Alt "moro" er sperra av den paranoide websense'n på jobben.

Endret av mythix
Lenke til kommentar
Fire er best på BT nivå.

Arcane er best på SSC og TK nivå.

Fire på Karazhan nivå.

 

Dette er bassert på egne erfaringer, og hva vi har funnet ut i guilden opp til BT.

På BT nivå vet jeg at fire er best grunnet samtaler med spillere i diverse BT guilder, og RL venner som har alt på farm. Pre 2,3 så var faktisk Arcane best på BT nivå også med det rette gruppeoppsette. Etter 2,3 endret det seg til fire.

 

Dette er nøyaktig det jeg selv har erfart. Fire er kongen av dps, men i en lite glippe i gear progressjon, så er arcane best. Dette på grunn av den herlige 2-set bonuesen til t5. Men når man senere bytter ut de med t6, så går man tilbake til fire. Og 4-set bonusen til t6 er herlich.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale folk å prøve seg frem litt mer på egenhånd i stedet for å saumfare forum etc og spørre hva som er "best dps".

 

Det er så mye som henger sammen og så mange faktorer som spiller en rolle at det "beste" eksisterer ikke.

 

* Har du en shadowpriest i gruppa?

* Har du en moonkin i gruppa?

* Har du en paladin i gruppa?

* Har du tailoring profession og evt hvilken gren? (spellfire, frozen shadowweave)

 

Dette er ting som spiller *direkte* inn på hvor mye dps en mage vil/kan gjøre, og har du for eksempel en moonkin i gruppa vil muligens en fire-mage ha større utbytte av dette enn en frost mage vil. Har du derimot en shadowpriest i gruppa trenger du ikke bekymre deg for å gå oom, og det er kanskje i en arcane-mage's favør. Med en paladin i gruppa har du mindre sjanse for å ta agro fra tank'en siden du sannsynligvis har blessing of salvation oppe.

 

Så nok en gang må jeg bare terpe på at det finnes ikke noe "uber pro top dps" spec som mage uten at man vet eksakt hva sin rolle er og hvilken gruppesammensetting man har og selvfølgelig hvilke typer mobs man skal kjempe mot (mtp resistance etc etc)

 

Prøv deg frem. En respec koster deg 50g, noe du lett kan skaffe på en halvtimes grinding. Selv er jeg sikker på at jeg har respecca 30 ganger etter at jeg ble level 70, og jeg har garantert ikke respecca for siste gang.

 

Selv har jeg landa på et 11/47/3 spec for tida, og trives godt med det. Det er et morsomt spec å spille med og det gjør i aller høyeste grad helt OK damage output. Om det er teoretisk mulig å oppnå 1-2% mer damage med 2/48/11 eller evt 40/0/21 bekymrer meg ikke et fnugg. Personlig synes jeg frost er huff så kjedelig at da finner jeg meg heller en annen klasse å spille hvis frost skulle være det eneste speccet jeg kunne bruke.

Lenke til kommentar

Jeg har for tiden "PvE-Frost" for tiden, der jeg speccer i reduced threat, mana cost og more frost dmg, sjekk ut Zargeron for en helt ok Frost PvE spec. Den er ikke den beste men funker de første raidene du gjør. Senere anbefaler jeg som sagt fire/arcane selvom du ikke liker det. Hvis du totalt nekter det er nok PvP tingen for deg.

Lenke til kommentar
Du tenker på seosng 1 gear?

jo er jo selvfølgeli en mulighet dette her.

Er det så mye dps og hente og spece fire?

 

Jeg vil anbefale deg å spille det du synes er gøy. Selv om fire spec vil gi deg høyere dps er ikke forskjellen så veldig stor. Selv er jeg fan av 10/48/3 og brukte denne da jeg raidet med min mage, men jeg kunne likevel bli knust av frost mages på dps meter (hadde dårligere gear og enchants).

Lenke til kommentar
Trenger nytt belte og. har ett grønt eg har lagt for lenge siden :p

Noen tips?

 

Skaff deg Girdle of Ruination. Tror du trenger 10x shadowcloth, 16 primal fire og en tailor med en ekstra nether.

 

Får ikke posta itemlink. Alt "moro" er sperra av den paranoide websense'n på jobben.

 

neinei, beltet du skaffer deg per i dag er Belt of Blasting. Det kan du få crafta for rundt 1500g for 2 nether vortex. Det sies å være det beste du får før Black Temple/Mount Hyjal.

Lenke til kommentar

Belt of blasting er det beste man kan få pre BT. Ingen tvil om det.

Eneste drawbacket er prisen. 1500g for 2 vortex var virkelig rimelig. På serveren jeg spiller på koster 1stk mellom 1500 til 2000gull.. Man må huske at vortex prisingen er rimelig forskjellig fra server til server.

 

Et annet alternativ er Voodoo-woven Belt som man kan få seg for 60 badges.

Er man i en Kara guild går det fort å skaffe seg badges til det.

Kjører man fire eller arcane og har tailoring, er Spellfire belte også helt greit.

Lenke til kommentar
Trenger nytt belte og. har ett grønt eg har lagt for lenge siden :p

Noen tips?

 

Skaff deg Girdle of Ruination. Tror du trenger 10x shadowcloth, 16 primal fire og en tailor med en ekstra nether.

 

Får ikke posta itemlink. Alt "moro" er sperra av den paranoide websense'n på jobben.

 

neinei, beltet du skaffer deg per i dag er Belt of Blasting. Det kan du få crafta for rundt 1500g for 2 nether vortex. Det sies å være det beste du får før Black Temple/Mount Hyjal.

 

Joda, helt sant det, men tilgjengeligheten av nether vortex varierer veldig fra server til server, så det er ikke alle som har muligheten til å få tak i den.

 

Med det sagt, så er ikke Girdle of Ruination noe dårlig belte det heller ;)

Lenke til kommentar
Belt of blasting er det beste man kan få pre BT. Ingen tvil om det.

Eneste drawbacket er prisen. 1500g for 2 vortex var virkelig rimelig. På serveren jeg spiller på koster 1stk mellom 1500 til 2000gull.. Man må huske at vortex prisingen er rimelig forskjellig fra server til server.

 

Et annet alternativ er Voodoo-woven Belt som man kan få seg for 60 badges.

Er man i en Kara guild går det fort å skaffe seg badges til det.

Kjører man fire eller arcane og har tailoring, er Spellfire belte også helt greit.

 

Det beltet der til 60 badges var naice.

tror eg skal spare opp til det. er i raiding guild ja så går nok fort og få råd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...