Gå til innhold

Enda et medlem i X800-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er poenget med å lansere så mye nytt i X800-serien hvis R520, RV530 og RV515 er "rett rundt hjørnet"?

 

Synes dette ser litt desperat ut jeg men...  :roll:

For å få unna R4xx brikker? Da gjerne brikker med 3 defekte quads. Fordi ATi ikke tidligere har hatt en konkurransedyktig kort i dette segmentet? Jeg vil tro RV530 vil stille seg på et høyere prisnivå, mens RV515 stiller seg i et lavere segment.

 

Oddly enough, even though the X800GT got incredible resentment from the majority of our readers, the fact is that ATI sold a ton of chips in a very short period of time. So much so that Tier 1 partners are having trouble securing more chips, which is probably the primary reason why X800GTO showed up on the radar.

- Anandtech

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Alle, slå meg helse løs, men nå begynner vi å snakke om å sløse vekk mye penger på en brikker det blir solgt en MINIMAL andel av å da snakker jeg om MINIMUM!

 

Kan ikke ATi bare få sparket R520 osv, ut til ås kjøpere så vi får litt mere power :)

 

Men det er sikkert mange "newbi's" som kjøper dete korte, nok et slags triks, men vanvittig mye penger som blir sløset bort.

Lenke til kommentar

Det virker ikke som butikkene har problemer med å selge unna X800GT. Jeg ser ikke hva som er så desperat og ille med at ATi vil selge unna beholdningen med R4xx brikker, spesielt når dem gir oss kort som gir mer ytelse for pengene. Det er ikke som at RV530 vil ligge 1200-1400,- noen uker senere..

X800GTO kan fort stille seg anderledes med pris vs ytelse, ikke minst pga Inneffektiviteten med 3 quads og minnekontrolleren til R4xx, men siden salget av X800GT går såpass bra vil dem nok prøve seg på et dyrere SKU enn å kaste bort en quad.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Oddly enough, even though the X800GT got incredible resentment from the majority of our readers, the fact is that ATI sold a ton of chips in a very short period of time. So much so that Tier 1 partners are having trouble securing more chips, which is probably the primary reason why X800GTO showed up on the radar.

- Anandtech

Selv om "alle kortene skal ha forsvunnet ut" så har allerede ATi forberedt investorene sine på dårligere kvartalsresultater enn hva de regnet med som de kommer til å annonsere i slutten av august.

 

http://www.thestreet.com/_yahoo/tech/semis...=FREE&cm_ite=NA

 

ATI Technologies (ATYT:Nasdaq - commentary - research - Cramer's Take) warned Monday that fiscal fourth-quarter revenue -- and potentially profits -- will fall far short of its previous prediction as a result of slower-than-expected sales of its chips for desktop computers and a huge inventory writedown.

 

The graphics-chip maker now expects to post sales of $465 million to $480 million in the current quarter, down from a previous range of $550 million to $580 million.

Salget synker med rundt 100 millioner dollar ut i fra hva de hadde regnet med... Det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Raptor' date='30/08/2005 : 00:45']
The graphics-chip maker now expects to post sales of $465 million to $480 million in the current quarter, down from a previous range of $550 million to $580 million.

Salget synker med rundt 100 millioner dollar ut i fra hva de hadde regnet med... Det er ikke bra.

Damn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...