Gå til innhold

Sjangertråden - Spørsmål og diskusjon


H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er "indie" bare en forkortelse for independant og bare en betegnelse på at musikken er produsert av bandet selv? Eller har det noe med selve musikken å gjøre, liksom går det an å høre at noe er indie (bortsett fra kanskje dårlig produksjon?)

 

Har aldri forstått dette.

 

Bump!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Hjelper dette?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_rock

 

Indie rock is genre of alternative rock that primarily exists in the independent underground music scene. The term "indie rock" is in reference to artists that are or were unsigned, or have signed to independent record labels, rather than major record labels.

 

Så det er altså umulig å høre at musikken er indie, man må altså vite hvilket plateselskap de er på?

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Skal man tro Wikipedia:

In preparation for the release of Mercenaries 2, Electronic Arts opened a commercial campaign in August 2008, with scenes of the plot of the game in a stylized world, featuring background music reminiscent of a "hip-hop musical" singing about how the protagonists are going to get revenge for getting shot in the buttocks and getting no pay to boot. The title is simply "Oh No You Didn't".
Endret av HalogenpæreUtenLys
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei :) usikker på om dette er rett sted å poste, men prøver meg.

 

Jeg er ute etter en type musikk, tror det er en egen sjanger. Jeg har ingen eksempler å gi dere, men kan prøve å beskrive som best jeg kan:

 

Det er veldig "piggtrådmusikk" som mange kaller det.

Mener å ha fått med meg a trommeslageren blir sett på som den viktigste i bandet. Han slutter aldri å spille.

Gitarene spiller veldig grovt og bare noen få noter av gangen før de tar en pause. I disse pausene spiller trommene.

Tror ikke det er noen særlig vokalist, i alle fall en som synger lite.

Usikker på om disse artistene har på seg demoniske masker og slikt eller om de er mer normale som lamb of god.

 

Når jeg tenker meg om så har jeg et eksempel, den er nesten (så og si) som denne:

Se filmen hos Youtube

http://www.youtube.com/watch?v=kHdopiRlgyA

 

Så ser dere på 3:50...det er akkurat den typen jeg er ute etter :)

 

 

takker for alle svar og all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...