Gå til innhold

Ram og BF2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124
Skrevet (endret)
5.9 driverene til ati,er det verdt å prøve noen andre :hmm:

Er du sikker på at du har fått avinstallert gamle skjermdrivere før du legger inn nye? Jeg pleier alltid å bruke Crap Cleaner mellom driver bytte..

Har du klokket skjermkortet ditt..? BF2 er allergisk mot overklokking, slik som jeg har forstått det..

EDIT: Avinstaller 5.9 driveren, kjør CC Cleaner ettpar ganger, legg inn 5.9 igjen.. Har du klokket kortet ditt, kjør det som default..

Endret av Slettet+3124
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det jeg satte meg ned en dag å reinstallerte hele maskina så alt er nytt,det eneste jeg har gjort er å sette opp volten på ram ettersom de gutta på nettshop sa at det var å anbefale,men virket ikke noe særlig det heller.

det kan nok hende at det er skjermkortet mitt som ikke duger,eller en å annen setting som jeg er for noob til å skjønne,eller mye tilsammen.foreksempel får jeg endel you have lost server connection beskjeder,samtidig så tror jeg at antiviruset mitt ødelegger en del,slår jeg av brannmuren for å spille finner jeg ca 2000 servere,slår jeg av det helt finner jeg 5000 servere..kan nok være noen konflikter der ja.

tror nok jeg blir å sette igang å spare å oppgradere til pcie hoved å skjermkort,tenkte å prøve nvidia denne gangen :)

uansett takk for all hjelp stter pris på det :thumbup:

Skrevet

EN ting er sikkert ODIN, det er ikke skjermkortet ditt som er problemet, det duger i massevis!

Om du har gjort de hardware-relaterte tingene du har fått råd om, må det være nettforbindelsen din.

Slå av alt om minner om brannmur, fjern det helt fra maskinen din, virus dukker ikke SÅ fort opp ved å spille iallefall.

Husk å restarte etter du har fjerne den.

Gjest Slettet+3124
Skrevet (endret)
jeg får teste det når jeg kommer hjem fra jobb i natt :)

Kamerat, å slå av brannmuren din er det tåpligste forslaget du har fått hittil! :realmad: Det du kan gjøre er å koble fra 3 parts brannmur, og aktivere Windows Firewall, den stopper innkommende nett trusler, men godtar utgående trafikk fra maskina di.

Og JA den er like god som 3 parts brannmur på innkommende trafikk...

Moral:

Ikke bruk maskina di på nett uten noen som helst brannmur!

EDIT: skrive leif..

Endret av Slettet+3124
Skrevet

Ok, forsåvidt enig ang brannmuren, men kun ment som et forslag for å sjekke om feilen kunne ligge der, og IKKE ment som en permanent ordning. Trodde det liksom "lå i kortene" det...

Skrevet (endret)

da fikk jeg iallefall prøvd med avinstallert antivirus(hadde seff windows firewall på) men uten noe bedre resultat.er nok noe hardware relatert da jeg har merket at laggen kommer når jeg spiller singleplayer også,vet bare ikke hva,har sett litt på temp inne i maskina,men den er fin å kjølig den :hmm:

edit,har det noe noe å si om kortet står på direct 3d eller open gl?,samt om det står på performance eller quality? inne i display properties før man starter spillet

Endret av (ODIN)
Skrevet
da fikk jeg iallefall prøvd med avinstallert antivirus(hadde seff windows firewall på) men uten noe bedre resultat.er nok noe hardware relatert da jeg har merket at laggen kommer når jeg spiller singleplayer også,vet bare ikke hva,har sett litt på temp inne i maskina,men den er fin å kjølig den :hmm:

edit,har det noe noe å si om kortet står på direct 3d eller open gl?,samt om det står på performance eller quality? inne i display properties før man starter spillet

Ja selvsagt har det noe å si hvordan driveren er innstilt, prøv å sett den på "performance", så ser om det hjelper.

Om du setter den på egne innstillinger, slå av AA og AF, så kan du heller justere innstillingene etterhvert hvis hakkingen blir bedre eller i beste fall helt borte!

Skrevet (endret)

:w00t: da har jeg endelig fått ordnet fryseproblemet mitt å kan spille bf2 uten de helt store traumene,slipper å rive av meg mer hår,slipper å flame dice og ati i ytterst sterkt sinne,alt er en fryd nå..

en stor takk til Nikkos som styrte meg inn på riktig problem å takk til alle andre som prøvde å hjelpe.

problemet var så enkelt som å skifte til en annen driver :blush: men måtte ned fra catalyst 5.9 driveren til 5.6.det jeg merket var hårreisende,kjørte endel benchmark programmer som 3d03 og 3d05 som fikk meg til å lure på om kortet mitt var ødelagt.men etter å ha skiftet driver økte jeg score i 3d03 far ca 9000 til 12500 å 3d05 fra 4000 til 5900 poeng.på pcpitstop.com økte jeg poengsummen fra 98 med 5.9 driveren til til 212 med 5.6 driveren.

sier som omartinfly:Jeg ikke forstå, bare være lykkelig nå...

Endret av (ODIN)
Skrevet

Odin: Gratulerer!

Skal ikke si hvor frustrert jeg var etter å ha brant 19000nok for å spille BF2 for så å se alt gå åt H......

Utrolig ergerlig å slite med uforståelige problemer når alt skulle ha vært moro...

Men som sag:t en liten patch var alt som skulle til for meg.

Nå må jeg bare bruke nok en 1800kr for 1Giga til med minne, så skal jeg være fornøyd en stund :cool:

Skrevet

Takk ODIN for fine ord, er det ikke nettopp derfor vi er her da, for å hjelpe gamere i nød:-)?

Flott at det ordna seg til slutt!!

Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Skrevet

Hater å måtte bite dette i meg, men 2 gig ram gjorde virkelig forskjellen i mitt system, nå kan jeg kjøre med ALT maxa ut i 1200*1600.

Skrevet
Kjører BF2 glatt på high (1024*764) med 1GB RAM, 6600GT, 3500+. Riktignok bare i singleplayer, men dog.

tror jeg lite på! :D

det er bullshitt rett å slett!

med et 6600GT :p

Skrevet

Det er ikke noe problem så lenge ikke alle detaljene står på maks. Jeg kjører også 1024x768 på 6600GT over nettet med en P4 3.2Ghz. Er ikke noe problem og jeg er ikke typen som mener at 20fps i snitt er bra...

Skrevet

Kjørte alt på det høyeste med en oppløsning på 1280x1024 med 7800GTX, AMD 64 3500 og 1GB RAM, uten noen form for hakking.

Et liten stund etterpå kjøpte jeg enda en 1GB brikke, og la ikke merke til noe forskjell på FPS'en.

Skrevet
Et liten stund etterpå kjøpte jeg enda en 1GB brikke, og la ikke merke til noe forskjell på FPS'en.

Det er ikke fps generelt som forandres ved flere mb ram. Det er plutselige fps-drop som kanskje bare varer et halvt sec.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...