Gå til innhold

Kleppe bombardert med egg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dessuten er kommunismen en god tanke som ikke innebærer undretrykking i TEORIEN.

Tull. Kommunisme innebærer tyveri og tvang. Staten stjeler inntektene dine og gir det til andre som ikke trenger å jobbe for det.

Grunntanken er at alle skal ha det likt, noe som er mer rettferdig enn dagens fordeling av ressurser. Selvfølgelig vil det ikke fungere, og selvfølgelig er det ugunstig for oss som sitter på pengesekken, men fortsatt, tanken er at vi skal ha det likt.

 

Jeg skal absolutt ikke påstå at dette er en objektiv side, men det er kanskje verdt å ta en kikk på den Monitor

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar
De er venstreekstreme (de hører man sjelden om, de venstreekstreme altså)

Hva er en venstreekstrem?

 

EDIT: Er de forskjellig fra det som vanligvis kalles venstreradikale?

I norsk media (som er venstrestyrt) brukes konsekvent ordet "venstreradikale" om ormeyngelen. Det høres nemlig penere ut enn "venstreekstreme".

Lenke til kommentar

Demokratene og Vidar Kleppe er rasistiske. Det er det ikke tvil om. I partiet sirkulerer det masse personer som har vært en del av nynazist miljøet i Norge. Nynazister har alle steder hvor de har fått etablert seg utøvd vold (til tider ekstrem vold) mot mørkhuda, meningsmotstandere og tilfeldig forbipasserende. Enkelte steder har ei lita gruppe nynazister terrorisert hele tettsteder fordi ingen har gjort noe.

 

Om man lar Demokratene si det de vil, når de vil, så vil det være med på å legitimere nynazistene. Det samme gjelder FrP. Jeg synes derfor det er helt greit å hindre rasister i å si det de vil når de vil. Om man så må kutte ledninger, rope eller kaste egg.

Lenke til kommentar
Demokratene og Vidar Kleppe er rasistiske. Det er det ikke tvil om. I partiet sirkulerer det masse personer som har vært en del av nynazist miljøet i Norge. Nynazister har alle steder hvor de har fått etablert seg utøvd vold (til tider ekstrem vold) mot mørkhuda, meningsmotstandere og tilfeldig forbipasserende. Enkelte steder har ei lita gruppe nynazister terrorisert hele tettsteder fordi ingen har gjort noe.

Makan til usaklig dobbeltmoral!

 

Her generaliserer du over en lav sko. Bare fordi folk tilhører en gruppe, så kan man ikke generalisere på denne måten. Tenk om noen skulle si det samme om svarte som du gjør her. Fordi enkelte svarte begår grov vold, så skal alle svarte stemples som voldelige?

 

Ikke bare det, du forsvarer voldelig oppførsel mot en gruppe (kasting av egg m.m.), på bakgrunn av at enkelte i gruppen kan ha vært voldelige.

 

Om man lar Demokratene si det de vil, når de vil, så vil det være med på å legitimere nynazistene. Det samme gjelder FrP. Jeg synes derfor det er helt greit å hindre rasister i å si det de vil når de vil. Om man så må kutte ledninger, rope eller kaste egg.

Dette er både anti demokrati og anti ytringsfrihet.

 

Tar man fra folk den demokratiske retten og muligheten til å ytre seg, så vil det medføre at disse finner andre ikke-demokratiske måter å spre sitt budskap på.

 

Jeg tar sterk avstand fra dine meninger og holdninger. Men jeg går alikevel ikke inn for å sensurere dem.

Lenke til kommentar
I norsk media (som er venstrestyrt) brukes konsekvent ordet "venstreradikale" om ormeyngelen. Det høres nemlig penere ut enn "venstreekstreme".

Det er ikke bare media, det er faktisk det norsk ordet for en som er sterkt imot det kapitalistiske systemet. Det er ingen grunn til å finne opp nye ord pga. det eksisterende er for snilt. Hva med å si venstrefanatiker, eller venstreister?

Lenke til kommentar
Om man lar Demokratene si det de vil, når de vil, så vil det være med på å legitimere nynazistene. Det samme gjelder FrP. Jeg synes derfor det er helt greit å hindre rasister i å si det de vil når de vil. Om man så må kutte ledninger, rope eller kaste egg.

Jeg deltok i sin tid i 1. mai tog arrangert av AKP. (Faglig første mai front het det vel.) Jeg husker at vi et år ble angrepet av Anders Langes "hundegutter" som kastet både egg og stein(!) mot talere og deltagere.

 

I diskusjonen som fulgte etterpå kom det argumenter til forsvar for steinkastingen som var identisk med dine, Olsen. Bare bytt ut Demokratene med AKP og nynazistene med kommunister. Og det er problemet med holdningen din. Hvis vi tillater meningssensur vil vi fort ende opp med å legitimere sensur av oss selv. Mange her på forumet gir uttrykk for at vi burde sensurere kristen misjonering. Eller muslimer kanskje, eller blitzere, eller... Det er nok å ta av hvis man først gir seg inn på den veien, og man kan alltid finne argumenter for å forsvare det.

 

Ytringsfriheten kan ikke være ideologisk, den må være prinsipiell, ellers godtar vi i prinsippet all undertrykking av minoriteter.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke for å sensurere noens meninger. Men man må jo la folk få svare for det de gjør. Om Kleppe mener alle innvandrere burde kastes ut (mener han egentlig det??) så får det vel så være. Jeg har ikke rett til å kaste egg på folk som mener det motsatte som meg.

 

BTW. Jeg lurer på hvordan reaksjonen i media hadde vært (for ikke å snakkeom her på forumet), dersom noen kastet egg på Kristin Halvorsen under en av hennes paroler...

 

Forøvrig mener jeg dobbeltmoralistene i SOS rasisme er en gjeng barnslige bøller, og på det jevne er rasistiske på lik linje med tilhengerskaren til Vidar Kleppe. Et godt eksempel er fra i fjor, da jøder ble nektet adgang til Krystallnatt-markeringen!

Lenke til kommentar
Siden et fåtall personer, som vi ikke engang vet om er medlemmer, gjorde noe dumt - uten støtte fra ledelsen, så burde helt klart statsstøtten trekkes. Få avskummet vekk. De høyreekstreme har sin fulle rett til å generalisere, kritisere og trakassere minoriteter.

 

Høyreekstremistene er folk som sprer faenskap og får folk til å føle seg uønsket og mindreverdige. Kommunistene i Norge blir stort sett bare ledd av og ikke tatt seriøst, siden folk flest ikke ser på det som noe alternativ. Dessuten er kommunismen en god tanke som ikke innebærer undretrykking i TEORIEN. Selvfølgelig vil det aldri gå i praksis, men tanken er iallefall god. Det samme kan man ikke si om høyreekstremisme

Høyreekstremistene er folk som sprer faenskap og får folk til å føle seg uønsket og mindreverdige. Kommunistene i Norge blir stort sett bare ledd av og ikke tatt seriøst, siden folk flest ikke ser på det som noe alternativ. Dessuten er kommunismen en god tanke som ikke innebærer undretrykking i TEORIEN. Selvfølgelig vil det aldri gå i praksis, men tanken er iallefall god. Det samme kan man ikke si om høyreekstremisme

 

-Word.... Tanken om komunisme er bra og på høyde med genial, det dumme er at det ikke er et fnugg av sjanse for at det kan funke i prakis :no:

 

Alle høyere ekstreme burde ha blitt sperre inne, drit i ytringsfriheten, det de sier er ikke verdt å høre enda mindre ta vare på....

 

Wopps mega quote leif :blush:

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Demokratene og Vidar Kleppe er rasistiske. Det er det ikke tvil om. I partiet sirkulerer det masse personer som har vært en del av nynazist miljøet i Norge. Nynazister har alle steder hvor de har fått etablert seg utøvd vold (til tider ekstrem vold) mot mørkhuda, meningsmotstandere og tilfeldig forbipasserende. Enkelte steder har ei lita gruppe nynazister terrorisert hele tettsteder fordi ingen har gjort noe.

Makan til usaklig dobbeltmoral!

 

Her generaliserer du over en lav sko. Bare fordi folk tilhører en gruppe, så kan man ikke generalisere på denne måten. Tenk om noen skulle si det samme om svarte som du gjør her. Fordi enkelte svarte begår grov vold, så skal alle svarte stemples som voldelige?

 

Ikke bare det, du forsvarer voldelig oppførsel mot en gruppe (kasting av egg m.m.), på bakgrunn av at enkelte i gruppen kan ha vært voldelige.

 

Om man lar Demokratene si det de vil, når de vil, så vil det være med på å legitimere nynazistene. Det samme gjelder FrP. Jeg synes derfor det er helt greit å hindre rasister i å si det de vil når de vil. Om man så må kutte ledninger, rope eller kaste egg.

Dette er både anti demokrati og anti ytringsfrihet.

 

Tar man fra folk den demokratiske retten og muligheten til å ytre seg, så vil det medføre at disse finner andre ikke-demokratiske måter å spre sitt budskap på.

 

Jeg tar sterk avstand fra dine meninger og holdninger. Men jeg går alikevel ikke inn for å sensurere dem.

Selv om nynazister bare en wannabes så tilhører de en gruppe som pleier å utøve vold... f**n nazime er jo bygg på og av vold og hat!

 

Edit : Enda en guote leif, er ny med quotinga :blush:

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
J@cob:
Høyreekstremistene er folk som sprer faenskap og får folk til å føle seg uønsket og mindreverdige.

-Huh? Begrunnelser og argumenter hadde blitt verdsatt høyt, for da kanskje du kunne blitt tatt seriøst med slike uttalelser.

 

Bingo!

Å si at Kleppe sprer hat er likt dumt som det Kleppe uttaler, hvis noen faktisk har fått med seg hva han prøver å si. En påstand uten argumentering er verdiløs. Selv om jeg er høyst uenig med Kleppe vil jeg se fornuftige argumenter som motstrider hans ord. De eneste som settes i dårlig lys i dette tilfellet er de mørkhudede på bildet som lar sinnet koke over, og de drar anti-rasistene i norge med seg ned i driten.

 

Dessuten har Kleppe eller hans likemenn aldri fått meg til å føle meg mindreverdig. Heller tvertimot.

 

Det som er så synd å se er at noe som skulle vært en god sak blir behandlet så ufattelig dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...