Jump to content
Sign in to follow this  
benkizz

Deksel til k750/w800

Recommended Posts

jeg kjøpte et sølvgrått k750i deksel på qxl.no til 249,-. Ikke så værst pris siden de verkstedene jeg har pratet med tar 400-500,- for å bytte det for deg.

Det er middels vanskelig å bytte dekselet ift den erfaringen jeg selv har.

Enkle er Nokia deksel.

Vanskelig er Siemens deksel alla SL45.

Ja, det går an å bruke K750i og W800i deksel om hverandre. Dette gjelder ikke alle delene. De delene som må følge hverandre er tastaturet og frontdekselet.

En leverandør jeg bruker er flg: http://cnn.cn/shop/

Er det noen som vet hvordan kvaliteten er på disse ebay-dekslene i forhold til de originale? Hadde vært kult å ha en farge ingen andre har..

På grunn av fuktproblemer har jeg åpnet 750-en min. Synes det gikk greit, men man merker at det ikke er laget for at brukeren skal bytte selv. Bruk et plastkort av kreditt-kort-typen og start ved minnebrikkeåpningen, og skyv kortet forsiktig rundt langs kanten. IKKE stikk det for langt inn, særlig rett overfor minnebrikkeporten, for der sitter det noen kobberkontakter til tastaturet. Avslutt over displayet, der det sitter en ganske stor hake. Det kan være en fordel å vinkle kortet svakt mot baksiden av telefonen på grunn av plasseringen til hakene. Dekslet settes på igjen ved å presse det rett ned, i motsatt rekkefølge.

Hei

kunne du spesifisere nøyere hva som må følge hverandre osv? jeg har k750i og har kjøprt w800i deksel. jeg vet jeg ikke klarer å skifte ut den midt delen slik jeg får den oransje delen. men er det da batteri lokk, kamera lokket og front og tastur på k750i som skal ta's av, og bare sette på w800i front,tastatur,bak og batterilokket på k750i'en?

eller?

Vil veldig bytte ut den midt delen og men har sett på bilder og guide om hvordan en gjør det, men det ser litt avansert ut så jeg tør ikke. vet dere om plasser de gjør det for deg?

Det er middels vanskelig å bytte dekselet ift den erfaringen jeg selv har.

Enkle er Nokia deksel.

Vanskelig er Siemens deksel alla SL45.

Ja, det går an å bruke K750i og W800i deksel om hverandre. Dette gjelder ikke alle delene. De delene som må følge hverandre er tastaturet og frontdekselet.

En leverandør jeg bruker er flg: http://cnn.cn/shop/

4987743[/snapback]

Edited by tvilling81

Det er bare å skru opp to skruer, og benytte "kredittkort-trikset". Den delen som er vanskeligst å få av, er fronten. Det er i alt 6 skruer som må skrus av, to stjerneskruer og fire torx t6.

Edited by CastorFiber