Gå til innhold

Tråden om DELL 2405


Re-Offender

Anbefalte innlegg

Du kan ikke med DVI. Skal du stille på ting må det gjøres via pc-en.

5368915[/snapback]

 

da lærte jeg noe i dag også.. men er egentlig ganske fornøyd med lys og sånn slik som det stod fra fabrikken... altså brightness på 50...

 

men; 1080p videoene fra DENNE siden hakker, det gjør ikke 720p videoene... er dette normalt?

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en xp-m2400@2500Mhz med 6600GT@native og det er såvidt jeg kan kjøre enkelte 1080p, alle WMV-HD 1080p går greit men ikke andre.

 

Så det kommer ann på CPU og skjermkort. Mest CPU, men du må ha et skjermkort som klarer å oppdatere såpass mange pixels også. 6600GT er bra nok men ikke CPU.

Lenke til kommentar
hm... (reminder: det var jeg som opprinnelig spurte, og 1080p klippene hakker)

 

info:

P4 2,8Ghz "prescott"

GeForce 6800GT 256mb

2048 mb ram

 

så man burde assa ha bedre pc enn dette for å kjøre de 1080p klippene? det syntes jeg var hefitg...

5372387[/snapback]

 

 

Minimum Configuration

(to play 720p video)

 

Windows XP

Windows Media Player 9 Series

2.4 GHz processor or equivalent

384 MB of RAM

64 MB video card

1024 x 768 screen resolution

16-bit sound card

Speakers

Optimum Configuration

(to play 1080p video with 5.1 surround sound)

 

Windows XP

Windows Media Player 10

DirectX 9.0

3.0 GHz processor or equivalent

512 MB of RAM

128 MB video card

1920 x 1440 screen resolution

24-bit 96 kHz multichannel sound card

5.1 surround sound speaker system

 

 

i følge http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ntShowcase.aspx

Lenke til kommentar

Nå har Windows Mediaplayer mye annet dill den foretar seg som tar CPU kraft og. Har sett noen som er i grenseland med spillbarhet med Mediaplayer kjøre samme filmen helt fint i andre mindre tull og dill infiserte avspillere som f.eks. Zoomplayer.

 

Det er også verd å merke seg at noen kort har støtte for HW dekoding av VMW slik at det funker bedre på lavere CPU hastigheter. Dette må til tider slås på manuelt i skjermkort konfigurasjonen (kontrol panel, skjerm, instillinger, avansert osv.). Mener å huske at tidlig GF6800 hadde defekter som gjorde at dette ikke funka mens GF6600 serien funka bra.

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar
Når jeg spiller Quake 4 får jeg tearing - det avtar litt med vertical sync på ,men er fortsatt der. Noen andre med samme problem/løsning?.

5375624[/snapback]

Det har kun med maskinen din å gjøre, jeg spiller Q4 uten problemer og uten tearing. Har du tearing i windows eller når du spiller film? ;) DVI protokollen og antall rammer i sekundet er lik uansett hva du måtte gjøre på PC`en din. Skru på Vsync, og existerer problemet enda må du nok kjøpe sterkere skjermkort

 

Hvis du ønsker å feilsøke selv er det meget enkelt. Gjør følgende:

1. still oppløsningen din til 1280 x 1024

2. kjør Q4 på høyeste kvalitet (noe som burde gi deg Vsync problemer)

3. Lån en 19" LCD skjerm hos en kompis

4. Plugg denne i PC`en din og kjør Q4 på nytt og samme instilllinger

5. Jeg garanterer at du vil få samme symptomene på 19"

 

konklusjon: Maskinvaren din takler ikke Q4

 

PS! Dette gjelder også for de som har problemer med 1080p

 

Synd å si det, men 1920 x 1200 er enda tøff kost for mange av dagens maskiner

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Det jeg likte best med 30" er at den har ennå lavere responstid 11/14 vs 12/16. Samt er HDCP komp. og har en smal grå kant ytterst som hjelper mot dette med lys osv.

 

Men jeg tror nok en 30" vil bli noe i største laget til daglig PC bruk for min del. 24" er nok stort nok for meg. 24" WS fyller skarpsyn feltet++ mitt når jeg sitter ved en 80cm dyp pult med skjermen helt mot veggen. (ca. 80cm fra øynene mine til skjermflaten)

 

Jeg har en 32" WS CRT TV... og tanken på å sitte med den(størrelsesmessig, om den var flat LCD) på en pult.. gir meg en svak hodepine.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...