Gå til innhold

Hvor stor lagringskapasitet har du?, postes her!


Scotty

Hvor mye lagringsplass har du?  

1 277 stemmer

  1. 1. Hvor mye lagringsplass har du?

    • Under 40 GB
      11
    • 40-80 GB
      38
    • 80-120 GB
      49
    • 120-160 GB
      51
    • 160-200 GB
      74
    • 200-250 GB
      111
    • 250-300 GB
      95
    • 300-400 GB
      159
    • 400-600 GB
      221
    • 600-800 GB
      134
    • 800-1000 GB
      93
    • 1-1,5> TB
      102
    • 1,5-2 TB
      67
    • 2-3 TB
      26
    • 3-4 TB
      14
    • Over 4 TB
      31


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
F.eks. Yeong Yang sitt da, er plass til 14 stk. hdd orginalt.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=YY0430BB&mcat=c427

5641134[/snapback]

 

Hmm, ser jo bra ut, noen som har prøvd det? Tenker spesielt på hvor lett det er å sette harddsiker i front på venstre side. (der det er viftegriller) og harddiskeer i bakkant på høyre side (over PSUen, evt 2 av de). Ellers ser det jo ut som det er perforering foran (ihvertfall på den ene modellen), noe som er bra. For vel fint plass til ca 10 harddisker på høyre side foran.

 

Hvor fikk du 14 fra? Tenkte du på antallet leds?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hehe, den er jo ganske tøff da, ganske dyr desverre :( Med drevrammer blir det jo kjapt 4000 av det, og det er jo endel. Skulle ha fantes et billigere alternativ, har ikke så mye behov for aluminium og ræl på et slikt kabinett.

 

AtW

 

Her er et greit alternativ, godt og solid kabinett med 8 interne 3½", og 2 eksterne + 6 5¼"(med lian li drevrammer 3hd i 2 5¼") er det plass til 19 harddisker uten modifisering, men dette er da uten plass til cd-rom/dvd-brenner...

 

Kan sette inn en en slik og en slik, da blir det plass til 17 disker uten modifisering.

 

Har dette kabinettet selv og det er svært solid, og det er også litt mindre enn det datating linket til.

 

Her er en test av kabinettet :)

Endret av da_devil
Lenke til kommentar
F.eks. Yeong Yang sitt da, er plass til 14 stk. hdd orginalt.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=YY0430BB&mcat=c427

5641134[/snapback]

 

Hmm, ser jo bra ut, noen som har prøvd det? Tenker spesielt på hvor lett det er å sette harddsiker i front på venstre side. (der det er viftegriller) og harddiskeer i bakkant på høyre side (over PSUen, evt 2 av de). Ellers ser det jo ut som det er perforering foran (ihvertfall på den ene modellen), noe som er bra. For vel fint plass til ca 10 harddisker på høyre side foran.

 

Hvor fikk du 14 fra? Tenkte du på antallet leds?

 

AtW

5641236[/snapback]

Jeg har den mindre modellen selv... fikk 14 harddisker fra spesifikasjonene på microplex sin side.

Lenke til kommentar
F.eks. Yeong Yang sitt da, er plass til 14 stk. hdd orginalt.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=YY0430BB&mcat=c427

5641134[/snapback]

 

Hmm, ser jo bra ut, noen som har prøvd det? Tenker spesielt på hvor lett det er å sette harddsiker i front på venstre side. (der det er viftegriller) og harddiskeer i bakkant på høyre side (over PSUen, evt 2 av de). Ellers ser det jo ut som det er perforering foran (ihvertfall på den ene modellen), noe som er bra. For vel fint plass til ca 10 harddisker på høyre side foran.

 

Hvor fikk du 14 fra? Tenkte du på antallet leds?

 

AtW

5641236[/snapback]

Jeg har den mindre modellen selv... fikk 14 harddisker fra spesifikasjonene på microplex sin side.

5641628[/snapback]

 

Står det ikke bare at den har 14 LED-lys? Men dere som har den mindre modellen, er den perforert i plasten foran, slik at det slippes igjennom luft?

 

AtW

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt noen disker til og har nå:

 

Hoved pc'en:

6 x Samsung SpinPoint P120S 250GB = 1.5 TB

1 x WD Raptor 74 GB

2 x Maxtor OneTouch 200 GB = 400 GB

1 x Maxtor OneTouch 250 GB

 

Totalt på hoved pc'en = 2.2 TB

 

MediaCenter pc'en

3 x WD 320 GB = 960 GB

1 x Maxtor OneTouch II 300 GB

 

Totalt på MediaCenter pc'en 1.26 TB

 

Serveren + Shuttle + Bærbar

1 x Samsung SpinPoint P120S 250 GB

1 x Seagate Barracuda 200 GB

1 x Samsung SpinPoint M60 120 GB (2.5")

 

Totalt diverse pc'er = 470 GB

 

Totalt alle pc'er i bruk = 3.900 GB @ 3.9 TB

 

Men nå er det fullt både i hoved pc'en og i MediaCenter pc'en. Så blir det noe flere disker må det bli eksterne......

Lenke til kommentar

Kikket litt mer på det Lian-Li-kabinettet, det er litt større, og er bare 600 kroner dyrere, kasnkje ikek så ille. Litt synd det er alu, virker litt meningsløst på et så monsterstort kabinett.

 

Noen som vet om det er lufting i front på Lian-Li-varianten, ser egentlig ikke sånt ut :(

 

PS: om noen ikke har fulgt med i diskusjonen så er det snakk om denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=pc343b&mcat=c134

 

AtW

Lenke til kommentar

For øyeblikket har jeg vel bare 220 GB. Har 20 GB i laptopen, også har jeg 200 GB i ekstern disk. I den maskina som jeg har gitt bort hadde jeg 2x120 GB disker.

Skulle uannsett ikke ha de 2, 120 GB diskene.

 

Men, så får jeg en maskin i neste uke tenker jeg, og det blir det 380 GB i tilsammen. Så blir det vel oppgradert etterhvert tenker jeg. Trenger ikke så veldig mye plass jeg egentlig.

Lenke til kommentar

Hvordan lage ramme for seks disker i tre 5.25" brønner:

 

- Montér fem disker i høyden så langt inn mot ene siden som overhodet mulig. Du vil da ha totalt 6mm til overs i høyden...

- Montér en disk på høykant ved siden av de andre diskene. Du har da 4.5" disker pluss skruefester i bredden, så det skal ikke være noe stort problem.

 

I tillegg til at du får bedre plass (12 disker på 6 plasser mot 9 disker med vanlig drevrammer) kan du bruke ei 120mm vifte foran hver drevramme. Jeg har ikke laga denne drevramma sjøl, ettersom jeg strengt tatt ikke trenger plassen, men det bør være fullt mulig.

 

Det kan være mulig å montere en disk på høykant ved siden av en 3-disk drevramme, men det blir veeelding trangt ettersom bredden på disken og høyden på to brønner er akkurat det samme. I begge tilfeller får du 12 disker på 6 brønner.

Lenke til kommentar
Hvordan lage ramme for seks disker i tre 5.25" brønner:

 

- Montér fem disker i høyden så langt inn mot ene siden som overhodet mulig. Du vil da ha totalt 6mm til overs i høyden...

- Montér en disk på høykant ved siden av de andre diskene. Du har da 4.5" disker pluss skruefester i bredden, så det skal ikke være noe stort problem.

 

I tillegg til at du får bedre plass (12 disker på 6 plasser mot 9 disker med vanlig drevrammer) kan du bruke ei 120mm vifte foran hver drevramme. Jeg har ikke laga denne drevramma sjøl, ettersom jeg strengt tatt ikke trenger plassen, men det bør være fullt mulig.

 

Det kan være mulig å montere en disk på høykant ved siden av en 3-disk drevramme, men det blir veeelding trangt ettersom bredden på disken og høyden på to brønner er akkurat det samme. I begge tilfeller får du 12 disker på 6 brønner.

5651456[/snapback]

 

Interessant ide, men kasnkje litt trangr? 1mm-kalring er lite, liker heller å ha litt mer klaring, slik at kjølingen blir ok, og heller gå for et litt digert kabinett. (sånn som en av disse kubene :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...