Gå til innhold

Verdi på: Gaming PC + noe utstyr


Anbefalte innlegg

(om dette er en dårlig emnetittel, si ifra så skal jeg forandre den)

 

Hei :)

 

Jeg skal selge maskinen min, pluss noe ekstra utstyr jeg har liggende. Så jeg lurer på hvor mye det er sannsynlig å få for alt dette.

 

 

 

Prosessor: 3Ghz Pentium 4 Socket 775 (boxed)

Hovedkort: Asus P5P800 Socket 775

Minne: 2 x 512MB TwinMOS brikker.

Harddisker: 1 x Western Digital 200GB og 1 x Maxtor 120GB (begge IDE)

PSU: Thermaltake Silent Purepower 410W

CD/DVD-ROM: Plextor 48X CD/DC-RW/DVD reader (svart)

DVD-Brenner: Plextor 16X CD/DC-RW/DVD/DVD-RW (svart)

Kabinett: Thermaltake Gaming Tower XaserV Series WinGo V7000D (blått) + Alle vifter og originalt tilbehør følger med

Skjermkort: Gainward GeForce4 Ti 4200 128mb X8

Lydkort: Creative Audigy 2 Platinum eX (Inkl. ekstern lydboks og fjernkontroll).

Nettverkskort: Kingston 10/100 + Dlink Wireless nettverkskort

Viftestyring: Thermaltake 2 kanals viftestyring

Skjerm: Samsung SyncMaster 171s LCD-skjerm

 

 

Denne ble kjøpt ny for 22.000kr for et par år siden, og er senere påkoster til nærmere 30.000kr med blant annet nytt hovedkort, ny cpu og ny harddisk.

 

Maskinen er utstyrt me blått lys innvendig, kabelstrømper på PSU, støvfilter på noen vifter og lysende Thermaltake merke i front (kan enten blinke eller lyse vanlig). Det er også to viftestyringer på frontdøren.

 

Alle kabler følger med + de fleste driverene.

 

Tilbehør

 

Webkamera: Creative NX Pro

Floppy: Vanlig floppydisk (svart)

CD-brenner: PlexWriter CD/CD-RW 48/24/48

Joystick: Microsoft SideWinder Force Feedback 2 (Meget god joystick!)

 

 

 

 

Det skulle vell være det meste. Så, da er spørsmålet. Hvor mye tror dere jeg kan få for maskinen + tilbehøret?

 

 

 

Mvh

Luzifer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne ble kjøpt ny for 22.000kr for et par år siden, og er senere påkoster til nærmere 30.000kr med blant annet nytt hovedkort, ny cpu og ny harddisk.

Det har jeg vanskeligheter for å tro på.

 

Her har du en ganske mye raskere pc (som er ny) til 10.000kr. Derfor mener jeg at du bør ta ca 5000-6000kr for din. Sorry mac, den er ikke verdt mer.

 

Dessuten så er ikke maskinen din så veldig "gaming" lenger, da den bare har et gforce4 kort.

Lenke til kommentar

Et godt råd til deg trådstarter. Ikke prøv å lur voksne mennesker, og ihvertfall ikke på et forum for entusiaster.

 

22.000 ny.. well. Da ble du nok lurt. Og påkostet 30.000 ? Det er det dummeste. Slik det er i dag så er det nesten vanskelig å få en maskin til å koste så mye.

 

 

Slik jeg ser det har du kostet på den 5-6000.- .. ikke 30k.

 

Maskinen er ikke verdt mer enn 6-7000.- toppen. Noe over det så vil det heller lønne seg å kjøpe ny.

Lenke til kommentar
Et godt råd til deg trådstarter. Ikke prøv å lur voksne mennesker, og ihvertfall ikke på et forum for entusiaster.

 

22.000 ny.. well. Da ble du nok lurt. Og påkostet 30.000 ? Det er det dummeste. Slik det er i dag så er det nesten vanskelig å få en maskin til å koste så mye.

 

 

Slik jeg ser det har du kostet på den 5-6000.- .. ikke 30k.

 

Maskinen er ikke verdt mer enn 6-7000.- toppen. Noe over det så vil det heller lønne seg å kjøpe ny.

Det står at han har påkosta fra 22000 til 30000 altså 8000 kroner. Men uansett så er jeg enig at det er helt utrolig at den der kan ha kosta 22000 ny.

Lenke til kommentar

Som dere vet, er datautstyr dyrt når det kommer ut med engang, og noen måneder senere når noe bedre er komt ut, faller prisene noe sinnsykt. Jeg kjøpte alt som var nytt på det tidspunkt, derfor var det dyrt. Ting var ikke like billig som nå som "den gang". Men hva jeg gav for den, har jo egentlig ikke noe å si. Det er begynt å bli utdatert, men er fortsatt bra hardware.

 

Så 10.000 burde være oppnåelig? Det kan jeg godta..

 

 

Edit: jeg selger tilbehøret med maskinen, altså..

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...