Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg argumenterer for, er at det ikke er utenkelig at det er akkurat Liverpool på Anfield som ødelegger Citys seiersrekke.

 

Ja, City har et langt bedre lag (ikke bedre venstreback, men ellers enig) og vil selvsagt være favoritter. Jeg har ikke veldig stor tro på seier, men det vil ikke være enormt overraskende om City går på en smell på Anfield. Forrige storlag som slo Liverpool på Anfield, var Chelsea i 09/10-sesongen. Forrige gang Manchester United vant en PL-kamp på Anfield, var i 2007.

 

Hvordan vi gjorde det mot topp 4-lag på Anfield forrige sesong (to av disse med Hodgson bak spakene):

Liverpool - Arsenal 1-1

Liverpool - Chelsea 2-0

Liverpool - Manchester United 3-1

Liverpool - Manchester City 3-0

 

Ikke undervurder Liverpool på Anfield.

Endret av PAAH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg argumenterer for, er at det ikke er utenkelig at det er akkurat Liverpool på Anfield som ødelegger Citys seiersrekke.

 

Ja, City har et langt bedre lag (ikke bedre venstreback, men ellers enig) og vil selvsagt være favoritter. Jeg har ikke veldig stor tro på seier, men det vil ikke være enormt overraskende om City går på en smell på Anfield. Forrige storlag som slo Liverpool på Anfield, var Chelsea i 09/10-sesongen. Forrige gang Manchester United vant en PL-kamp på Anfield, var i 2007.

 

Hvordan vi gjorde det mot topp 4-lag på Anfield forrige sesong (to av disse med Hodgson bak spakene):

Liverpool - Arsenal 1-1

Liverpool - Chelsea 2-0

Liverpool - Manchester United 3-1

Liverpool - Manchester City 3-0

 

Ikke undervurder Liverpool på Anfield.

Ikke overvurder dere selv også da. Dagens resultat(om enn flott) var noe kontroversielt og heldig på deres part, og det har vel vært et gjenngående tema i de toppkampene dere har tatt poeng i sålangt denne sesongen. Dere er langt ifra sikre defensivt hverken i midtbane leddet eller den bakrefirer. Kombinerer du dette med at dere sålangt har slitt offensivt, både kreativt og med å sette sjangser tyder lite på at dere skal klare å bryte ned City eller holde de ute. Jeg levner dere lite til ingen sjangse, og med tanke julinga de gav United på OT så tror jeg det har lite å si at dere spiller godt mot topplag på Anfield. For det er også en vane United pleier å ha på OT, ref til forrige sesong som gav 12 av 12 mulige poeng. (Hodgson var nødvendigvis ikke noe minus i toppkamper heller, ettersom hans naturlige defensive tankegang pleier å funke bra i slike kamper)

 

Lucas mot Silva burde bli slakt.

 

Heier forøvrig på dere mot City, men jeg synes folk her begynner å bli litt vel urealistiske. Per dags dato er City så langt overlegne alle andre lag enn United at det er ganske sinnsykt.

Lenke til kommentar

Tror det blir slakt av Liverpool. Pdd. føler jeg at bare er Barcelona og Real Madrid som spiller fotball på samme nivå i hjemlig liga. Jeg håper selvsagt på dere, men har liten tro på det. Carroll spiller forhåpentligvis ikke mot City, for jeg har sett G12-spillere som er bedre til å stokke føttene med ballen i beina.

Lenke til kommentar

Liverpool parkerer bussen mot alle topplagene. Derfor har de en fair sjanse til å ta poeng, også mot City. Tror fortsatt City vinner, men jeg er enig i at denne kampen kan bli en av deres vanskeligste.

Parkerer ikke noe mer buss enn andre, til dømes hvordan dere gikk ut på Anfield. Vi spiller som vi burde på bortebane mot topplag - med fokus på defensiv kontroll, men vi kjører likevel godt fremover og skaper som regel greit. Men det er klart at et topplag på hjemmebane skal som regel styre kampen, noe vi som regel også gjør på Anfield, de aller fleste eksempler viser det.

 

Tror det blir slakt av Liverpool. Pdd. føler jeg at bare er Barcelona og Real Madrid som spiller fotball på samme nivå i hjemlig liga. Jeg håper selvsagt på dere, men har liten tro på det. Carroll spiller forhåpentligvis ikke mot City, for jeg har sett G12-spillere som er bedre til å stokke føttene med ballen i beina.

Tja, godeste Carroll senket da City på Anfield i fjor. Men jeg tror jeg håper på Suarez og Bellamy igjen, spørsmålet er jo hvorvidt det blir så mye plass og bakrom hjemme mot City. Det er mer forventet med balrom borte mot Chelsea som skal presse på. I innleggssituasjoner er Carroll farligere, uansett om han er bedre enn noen på Røa eller ei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lucas mot Silva burde bli slakt.

 

Tja, det som har kjennetegna Lucas i lang tid nå er at han alltid spiller meget bra mot god motstand. Skal dog sies at Silva er jævlig bra, så blir interessant å se. :)

 

Ang. kampen så er den for meg umulig å spå hvertfall. Virker lite sannsynlig at vi kan slå dem, men det sa folk når vi møtte Juventus/Milan/Inter/Barcelona/Chelsea/Real Madrid osv også.

Endret av OKMarius
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...