Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er forresten enig i det flere skriver tidligere her, om å spille 4-4-2.

4-2-3-1 fungerte når vi hadde en ballfordeler som Alonso, men ikke med Poulsen og Lucas som bare bakover og på tvers.

 

N'Gog gjør ennå litt småfeil på topp, men er en spiller som har god teknikk og kan klare å holde litt på ballen, samtidig som han er sterk.

Tror han kan utvikle seg til å bli en god makker sammen med Torres, bare de får spille ilag.

Endret av mummi-pappa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roy Hodgson is beginning to reap what Rafael Benítez sowed in his final 18 months. When he replaced Benítez as manager of Liverpool, Hodgson accepted an incredibly hard job because he was left with a team that, while not in total disarray, simply were not good enough.

 

Published: 6:30AM BST 20 Sep 2010

 

If you set out to challenge for a Champions League position and finish in seventh, then the team are clearly not up to requirements.

 

Hodgson knew the task facing him at Liverpool when he left Fulham, and you have to say that he has already cleared out some of the dead wood and replaced those players with better personnel. But it is all about results, and when they are not going your way, people will begin to ask questions.

 

After the defeat at Manchester United, it is clear that Liverpool are still suffering from the same problems away from home that they have had for a while.

 

They were abysmal away from Anfield last season and have only managed one point from three away games so far in this campaign.

 

Having come back from 2-0 down to make it 2-2 at Old Trafford, I expected Liverpool automatically to go deeper and deeper and that is what they did.

 

Just like in last season’s defeat at United, instead of defending the 18-yard box and keeping the opposition away from goal, Liverpool dropped back until they were on top of the goalkeeper – and they paid the price when Dimitar Berbatov scored the winner.

 

What Liverpool have to do away from home, certainly against lesser opposition, is become more adventurous and try to get some positive results.

 

The big concern, just five games into the season, is that Liverpool already find themselves 10 points behind Chelsea because, at the outset of the campaign, there was real optimism that they could put up a good show in the title race.

 

After ending the last campaign in doom and gloom, there was a lot of hope at Anfield generated by the signing of Joe Cole and the announcements by both Fernando Torres and Steven Gerrard that they were staying at the club.

 

It was a lift for everybody and, with a couple of good signings in Raul Meireles and Christian Poulsen, the outlook appeared much brighter.

 

I am not saying that I expected Liverpool to win the title, but I certainly believed they could put up a decent show. You have to say that the hope and optimism has diminished after just five games.

 

Progress has been made by Hodgson, but despite the reality that his players will take time to gel into a team, results are everything.

 

After 20 years in the doldrums since Liverpool last won the league, the fans are desperate for that to end, but it has to be tempered with the realisation that any new manager needs time.

 

Hodgson will be looking at 18 months to two years to shape his team, because you cannot get success straight away. He will get time, but on the pitch it is a case of the players simply having to keep going and maintain the belief. It is what we did in the 1970s ’80s, whenever things were not going for us.

 

In mitigation, you can say that Liverpool have had a difficult run, with games against Arsenal, Manchester City and United, plus a tough trip to Birmingham, who have a tremendous home record.

 

A tough start can show how good you are or highlight just how far you have to go and, at this stage, you would have to say that the latter has been borne out.

 

But the fact remains that Liverpool now have what they would view as winnable games coming up at Anfield, against Sunderland and Blackpool, before they face Everton at Goodison Park.

 

In those home games, they must look to become more offensive and get back to the Liverpool of two years ago, when they went at teams and hemmed in opponents.

 

But after starting the season believing that Liverpool could challenge again, the situation now is that they are thinking, ‘Can we get fourth?’ rather than anything more ambitious.

 

So despite the positives that Hodgson has already brought in his time as manager, the story so far is mixed and the emotions of the supporters are fluctuating between high and low.

 

Kan ikke si at jeg er uenig, de neste kampene kommer til å bli meget avgjørende for resten av sesongen.

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/columnists/alanhansen/8012403/Alan-Hansen-Liverpool-manager-Roy-Hodgson-must-be-more-adventurous-after-defeat.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, tittelen hadde jeg aldri hatt tro på, men jeg hadde tro og har enda tro på fjerdeplass denne sesongen. Ut med ett lass av spillere, og få av betydning (Masche unntak), og inn med spillere som Cole, Meireles, Jovanovic og Konchesky som alle er gode spillere på toppnivå, har jeg tro på at dette kan fungere så lenge vi får den berømte planen inn i kampene, og han Hodgson tør å prøve litt med lagoppstilliger, samt det å gå litt offensivt ut mot antatt dårligere motstand iallfall. Vi slet med det til tider under Benitez, og det har absolutt ikke blitt bedre.

 

Er selvfølgelig villig til å gi Hodgson mer tid, han har jo såvidt hatt treninger med dem, men noe må gjøres fort om vi iallfall skal ha sjangs på CL til nesteår. Det er ikke krise.. Vi er 3 poeng bak de argeste motstanderne til den siste CL plassen..

 

Men, UT MED POULSEN!

Lenke til kommentar

"- Vi kom fram i gode posisjoner, vi fikk ballen ut på sidene og vi ga oss selv fine muligheter til å slå innlegg. Jeg synes imidlertid den siste pasningen og det riktige løpet ikke helt er der ennå. Det er det som gjenstår. Vi så noen tendenser i andre omgang men vi har fortsatt langt igjen, og det er det vi kommer til å fokusere på framover."

 

Uttaler Hodgson i etterkant av United-kampen. Er helt enig i denne analysen, og synes det er fint hvis vi kan fokusere på å få det til offensivt. Da har jeg tro på at selvtilliten kommer hos spillerne, noe som åpenbart mangler om dagen. Samtidig har vi også store problemer defensivt. Dette tror jeg imidlertid vil sette seg mot svakere motstand de neste kampene. Men få for guds skyld inn Agger!

Lenke til kommentar

Nani var virkelig ille i går. Lå vel mer nede enn han stod oppreist.

 

Jeg har startet på en teori om at mørk hud (brasilianer, afrikaner osv.) gjør at smerteterskelen blir mye lavere. Virker som om huden og kroppen deres generelt også er mye skjørere.

 

Jeg tror du bør legge frem teorien din for Sverigedemokraterna. Dere ligger nok på samme nivå når det gjelder teorier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når det er sagt så tror jeg ikke Agger alene løser så veldig mye. Det som er viktig er å få Mereiles og Cole med for fullt, samt få Torres i form. Gerrard ser ut til å være mer med i år enn i fjor.

Synes også Torres arbeidet bra i går, til tross for vanskelige arbeidsoppgaver. Problemet er at han blir for alene, og får enten lite å jobbe med, eller håpløse oppspill mot seg. Han forsøker i alle fall, og takket være dette fikk vi to mål i går.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Nani var virkelig ille i går. Lå vel mer nede enn han stod oppreist.

 

Jeg har startet på en teori om at mørk hud (brasilianer, afrikaner osv.) gjør at smerteterskelen blir mye lavere. Virker som om huden og kroppen deres generelt også er mye skjørere.

 

Jeg tror du bør legge frem teorien din for Sverigedemokraterna. Dere ligger nok på samme nivå når det gjelder teorier.

Jeg har en teori om at dansker med lys hud og helt blondt, arisk hår er veldig trege og lite angrepsvillige. Virker som om de har hjemlengsel og ikke vil bevege seg bort fra sitt eget område. Tror også de er konservative og vil helst ikke forandre et utfall av en kamp. Den teorien stemmer i stor grad også når man tar for seg lyse brasilianere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...