Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NotLucasLeive21 er også alltid morsom på Twitter: Great win. Soto blamed the boos on the time he defeated Alexander in a brawl that lasted fourteen days. Only time i've seen him smile.

 

Hehe... takk for det tvitre-tipset, MagnusW! Kommer nok til å bli mye morosamt fra den kanten etterhvert som valpen etablerer seg på Brasil sitt landslag. Hvem vet, kanskje er det tvitring som må til for å gjøre Lucas til kulthelt på lik linje med Igor Biscan? :yes:

 

"Soto's got new boots for the season. Bronze sandals with Rhinoceros teeth instead of studs. Dont think the league will clear them for use. "

 

:D

Lenke til kommentar

Veldig kjekt at Amoo forsetter utviklingen, vi er jo flere her som fulgte ham litt i fjor for reservene. Han kan bli stor, i tillegg var/er han multitallent, men valgte fotballen. Jeg har inntrykk av at disse ofte lykkes.

Babel anyone? Var ikke han en toppsprinter og et svømmetalent når han var ung?

Lenke til kommentar

Valgte fotball over hva? Av ren nyskjerrighet.

 

Han var et stort sprint tallent. Mener at han tilslutt var innom Storbritanias juniorlag i sprint. Såvidt jeg vet holdt han også på med flere idretter, uten at jeg husker hvilke i farten.

Han valgte fotballen, og var hos Millwall til vi hentet han som 16 åring. Gikk raskt fra Akademi til å trene med førstelaget på Melwood.

Jeg har fulgt ham i spenning, farten er selvsagt en vannvittig styrke, men også evnen til å utfordre å slå innlegg. God fotballforståelse virker det som.

 

Mulig det Hyrlen.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

25 manns squad regelen

 

Denne sesongen skal alle klubber max ha 25 spillere over 21 år i troppen. Av disse må 8 være home grown spillere.

 

¤ Alle klubber i PL kan kun bruke 25 spillere frem til og med 31.desember 2010.

¤ I overgangs vinduet 1.jan-30.jan man man gjøre forandringer fritt.

¤ Fra 1.februar skal en ny 25.manns liste foreligge og gjelde for resten av sesongen.

 

Av disse 25 spillerne må minst 8 spillere være "home-grown".

Hva er en homegrown spiller?

En spiller, uavhengig av nasjonalitet som har trent i minst 36 måneder med en engelsk/wailisisk klubb før fyllte 21 år. Hele sesongen spilleren fyller 21 år, teller også inn på de 36 månedene som gjelder for homegrown regelen.

 

Liverpool sliter faktisk litt:

 

Vi har følgende home-grown spillere:

Jamie Carragher

Glen Johnson

Steven Gerrard

Joe Cole

 

Reserver:

Martin Kelly

Jono Shelvey

Nathan Eccleston

David Amoo

Jay Spearing

Stephen Darby

¤ flere som er aktuelle for A-laget?

 

Vi har pr dags dato 4 førstelagsspillere og 6 ungutter der bare 2-3 er gode nok for en 25-manns tropp (mener jeg).

 

Til sammenligning har Man Utd rundt 14 spillere i sin 25 mansstropp som er homegrown. PS! slik jeg leser reglene er Owen Hargreaves ikke homegrown (!)

 

Ser ut til at vi blir nødt til å hente inn et par britiske spillere. Ser gjerne at vi kjøper inn en ok britisk keeper som backup for Reina.

 

Vi trenger jo to nye backer også, en av disse burde jo absolutt være britiske (L.Young).

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Teller ikke Skottland og evt. Danny Wilson? :hmm:

 

Uansett ser jeg ikke helt at det er noe stort problem, Spearing, Kelly, Amoo og Shelvey er sikkert med i planene uansett. Dessuten tipper jeg vi kjøper minst én spiller til som går i denne kategorien.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Teller ikke Skottland og evt. Danny Wilson? :hmm:

 

Uansett ser jeg ikke helt at det er noe stort problem, Spearing, Kelly, Amoo og Shelvey er sikkert med i planene uansett. Dessuten tipper jeg vi kjøper minst én spiller til som går i denne kategorien.

 

Danny Wilson teller ikke som homegrown virker det som.

 

Nord-Irland, Skottland og selvsagt Irland teller IKKE inn på homegrown. Dette har noe med FA assosiation å gjøre. Wales sine beste lag (Cardiff, Swansea) spiller jo i det engelske ligasystemet.

Lenke til kommentar

Poster i nytt innlegg i stedet for sist på forrige side. :)

 

Spillerstall:

 

1. Diego Cavalieri Keeper

2. Glen Johnson Høyreback

4. Alberto Aquilani Sentral midtbane

5. Daniel Agger Midtstopper

8. Steven Gerrard Midtbane

9. Fernando Torres Angrep

10. Joe Cole Midtbane

14. Milan Jovanovic Angriper/venstreving

16. Sotirios Kyrgiakos Midtstopper

17. Maxi Rodriguez Høyreving

18. Dirk Kuyt Angrep/Høyrekant

19. Ryan Babel Venstreving/Angrep

20. Javier Mascherano Sentral midtbane

21. Lucas Leiva Sentral midtbane

22. Danny Wilson Forsvar

23. Jamie Carragher Forsvar

24. David N'Gog Angrep

25. José Reina Keeper

26. Jay Spearing Midtbane

27. Philipp Degen Høyreback

28. Damien Plessis Sentral midtbane

29. Krisztian Németh Angrep

30. Charles Itandje Keeper

31. Nabil El Zhar Angrep

32. Stephen Darby Høyreback

33. Jonjo Shelvey Midtbane

34. Martin Kelly Back/midtstopper

36. Steven Irwin Midtbane/back

37. Martin Skrtel Midtstopper

38. Lauri Dalla Valle Angrep

39. Nathan Eccleston Angrep

40. Daniel Ayala Midtstopper

41. Martin Hansen Keeper

42. Péter Gulácsi Keeper

43. Dean Bouzanis Keeper

44. Victor Palsson Midtbane

45. Thomas Ince Angrep / ving

46. David Amoo Høyrekant/spiss

47. Daniel Pacheco Angriper/midtbane

48. Gerardo Bruna Midtbane

49. Jack Robinson Venstreback

. Alexander Kacaniklic Venstreving

. Chris Mavinga Venstreback /stopper

. Emiliano Insua Venstreback

 

 

Troppen pdd. De med farge er 25 mann og de i rødt er homegrown. Utelot Plessis, El Zhar og Insua. Dette var bare for å vise at disse reglene nok ikke er noe problem for oss. Hvertfall ikke hvis vi kjøper en spiller til som er såkalt homegrown. Ellers går vel de fleste inn under U21. Nemeth er 21 i år, så han kan vel være med der?

 

Edit: Dessuten kan man vel fjerne Masche og Degen fra den lista hvertfall, og om det da kommer en eller to homegrown til inn der så er det null stress for oss. Itandje kan man sikkert fjerne, og satse på noen av de unge om det skulle være behov for det i stedet.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

det som de fleste ikke vet om den homegrown regelen er at dersom man lar være å registrere en spiller, så teller den plassen man "gir opp" som en homegrown. dvs at man kan slippe unna med å bare ha 5 homegrown spillere dersom man registrerer en tropp på 22 spillere. det har vært spekulert i at dette er planen til City.

 

Hargreaves er selvsagt ikke homegrown ettersom han ikke tilbragte noen tid i en engelsk/wailisisk klubb før fylte 21 år. en spiller som Demba Ba vil derimot telle som homegrown skulle han returnere til England, ettersom han debuterte som tenåring hos Watford.

Lenke til kommentar

Du kan lett erstatte Itandje med Gulacsi, og Gulacsi tror jeg faktisk er homegrown. Itandje kommer mest sannsynlig aldri til å spille fotball for LFC igjen etter fadesen under Hillsborough-markeringen i fjor - hvor han fikk tre ukers "fri" (eller utestengelse) fra trening av Rafa. Problemet er at ingen vil ha ham, og han hever for mye lønn fra LFC til å ville gå til en annen klubb for å få spille. Late jævel.

 

Kan legge til at i Europa så kreves det at 4 av de 8 homegrown-spillerne er Homegrown at club, altså at de har trent de 36 månedene før fylte 21 i klubben, ikke bare nasjonen.

 

Nåt det gjelder Demba Ba er han IKKE homegrown, fordi han ikke var 3 år i Watford, kun ett.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Jo, Leo_Khenir, Demba Ba har homegrown status i England. dette fordi han gjorde sin profesjonelle debut i England. dette er òg bevist gjennom Football Manager, der utviklerne har konferert med det engelske fotballforbundet og fått dette bekreftet. hvis du leter litt på Sigames.com sitt forum så finner du tråden som omhandler dette.

Lenke til kommentar

Du kan lett erstatte Itandje med Gulacsi, og Gulacsi tror jeg faktisk er homegrown.

 

Gulacsi blir homegrown, men er det ikke pr dags dato.

 

Ser på Arsenal at de ikke vil få noen problemer med homegrown/25 manns tropp regelen.

 

Men hva med Tottenham og Man City? Vil de lide av denne regelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...