Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

blured skrev (15 timer siden):

Tar ikke i om kaller Luke Shaw vår mest undervurderte spiller.

James var visstnok god i kampene med Wales også, håper han får litt medgang fremover. 

Ja enig, ble veldig tydelig hvor viktig Shaw er etter han ble skadet på slutten av forrige sesong. Han så skikkelig bra ut i går, både fysisk og det han gjorde offensivt. Virker som han har lagt ned en solid innsats i sommer! Pasningsspillet hans er viktig offensivt.

James var strålende i de to landskampene. Problemet etterhvert forrige sesong var at det sjelden ble noe produktivt med ballen, men nå viste han veldig mye bra og kom seg helt inn på femmeteren ofte. Han er nok best på venstresida. Må jobbe med siste pasning inn foran mål, selv om det er trangt har han ofte farten til å ha god nok tid til å se opp og prikke de pasningene mer nøyaktig. 

Han og McTominay kan ha spilt seg inn på laget mot Palace.

Spørsmålet er hvem som blir klare til spill av alle de som manglet: De Gea, Bruno, Pogba, Wan-Bissaka, Martial, Lindelöf, Matic, Fred, Greenwood, Bailly++

Tipper De Gea, Bruno, Martial og Lindelöf ganske sikkert blir klare siden de fikk matching i landskamper. Resten henger nok litt i lufta ut fra trening kommende uke, vanskelig å si med for eksempel Pogba, Wan-Bissaka og Matic. Vi kan være noen spillere unna vårt beste lag.

Mulig lag dersom ingen av de uten matching blir klare:

De Gea
Williams/Fosu - Lindelöf - Maguire - Shaw
McTominay - Van de Beek
James - Bruno - Rashford
Martial

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn just in case noen lurer på én av grunnene til hvorfor ikke Manchester United kan bruke shitloads med penger klubben selv tjener og ikke bare enkelt kan punge ut for spillere. 

Sitat

"Seven clubs have benefited from more than £100m funding from their owners in the last 5 years. #CFC lead the way with £440m, followed by #EFC £299m, #AVFC £193m, #FFC £186m, #BHAFC £160m, #MCFC £142m and #WWFC £131m. On the other hand, #MUFC have paid £89m to their owners."

Eh20eHGWsAMc6a7?format=jpg&name=large

https://twitter.com/SwissRamble/status/1305397901212950528

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (2 timer siden):

Ka vil vere predicted lineup i helga? #askingforafriend #fpl

Edit: ser du har en lineup lenger oppe, men du nevnte at alle var tilbake i full trening - har det endra bildet?

Vil tro det har endra bildet litt, men det er vanskelig å si. Vanskelig for oss å vite hvem som er klare fysisk.

Dette er jo Uniteds beste/foretrukne ellever slik den fremsto siste del forrige sesong:

De Gea
Wan-Bissaka - Lindelöf - Maguire - Shaw
Matic - Pogba
Greenwood - Bruno - Rashford
Martial

De jeg vil anta at kan være usikre er:

Pogba pga koronavirus, ikke spilt landskamper eller treningskamp
Wan-Bissaka og Matic pga sen tilbakekomst, ikke spilt landskamper eller treningskamp
Greenwood pga sen tilbakekomst, fikk noen minutter i en landskamp men spilte ikke treningskamp

Legger man til at McTominay og James gjorde sakene sine veldig bra i treningskampen så er det mulig disse starter foran Matic og Greenwood.

Så vet man aldri. Fullt mulig at alle i overnevnte ellever starter også.

EDIT: Fiksa Bruno inn i laget!

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Ser du kjører en spennende 423-formasjon. Regner med at du bare har glemt Bruno ?

Det er vel to spørsmålstegn her, høyreback og hvem som starter sentralt med Matic. Jeg tipper Scott, van de Beek som joker. Tipper ikke Paul starter denne siden han har vært syk osv. Jeg har satt opp Williams som høyreback, men kan godt hende at Fosu-Mensah får sjansen, eller at AWB er tilbake. Her er min spådom:

De Gea
Willaims - Lindelöf - Maguire - Shaw
Matic - McTominay
Bruno
Greenwood - Martial - Rashford

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, obs, gikk litt fort ja ?

Er veldig spent på om Pogba blir klar. Ut fra hva kona hans sier så var de ikke asomptymatiske ("we're feeling better now") sa hun da de nærmet seg friskmeldt, så ikke godt å vite hvor mye han har fått trent på egenhånd da han var isolert. 

Er du så sikker på at Matic starter? Han var sent tilbake i trening og har slutta på landslaget. Spilte ikke treningskamp, så han har ingen matching. 

Regner med at Ole er veldig gira på å ha disse to i elleveren for å matche Palace fysisk på midtbanen.

Vi får sikkert noen svar på pressekonferansen på fredag.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Er du så sikker på at Matic starter? Han var sent tilbake i trening og har slutta på landslaget. Spilte ikke treningskamp, så han har ingen matching. 

Sikker og sikker fru blom. Jeg har ikke fått med meg at han var sent tilbake i trening, så har vel ikke helt kontroll. Tenkte han la opp på landslaget for å være 100% i united, men er ikke sikker på det heller. 

Lenke til kommentar
blured skrev (På 13.9.2020 den 0.52):

Tar ikke i om kaller Luke Shaw vår mest undervurderte spiller.

Litt usikker på hva du legger i "undervurdert", men Shaw står altså med syv assists på 86+10 kamper i Premier League for United. Null i fjor. Han er ikke lengre et talent (25 år), og er mye skadet. Så kan man jo argumentere for at han heller ikke får så mye ros så sånn sett kan man kanskje kalle han undervurdert. Men for meg er han helt klart en som kan og BØR skiftes ut. 

 

Lenke til kommentar

Synes han er veldig god defensivt jeg, for det meste trygg. En av ligaens bedre backer defensivt. 

Ble helt fortjent årets spiller i 18/19 og har blitt bedre offensivt og i banespillet i tiden under Solskjær. Det er lite i form av målpoeng, men det oppbyggende spillet er som Tåkefyrste nevner en av Shaws kvaliteter. Veldig god pasningsspiller som er kvikk i beina, lager trekanter og setter opp Rashford, Martial og Bruno i gode posisjoner. 

Etter han ble skadet i sommer var det lett å se hva vi mistet på den siden av banen offensivt. Slik United spiller er trekantene og linkup-spillet på venstreflanken viktig for å åpne motstanderen.

Men klart det er mulig å oppgradere, selv om jeg er enig i at man gjerne kan kalle Shaw undervurdert så er venstrebacken en av de posisjonene vi bør prøve å styrke laget. Williams er en spiller jeg har veldig tro på, men han er høyrebeint og passer nok best på andre siden - bak Wan-Bissaka i køen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...