Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn. Videre til Wembley.

Ingen god kamp, og Norwich kjempa hardt. Er vel ganske naturlig at det går trått når man bytter 8 mann, og møter PL-motstand. Flere fikk sine første minutter på 3-4 måneder og det merkes. Hverken Fred eller McTominay imponerte, Mata var veldig svak. Lingard synes jeg egentlig gjorde det helt ok.

Shaw imponerte meg igjen, men blir vanskelig for han å slå gode innlegg eller finne åpninger til skudd når bussen er så til de grader parkert foran målet.

Moro at Ighalo "alltid" scorer, og at Maguire avgjør. Vi trenger mål fra forsvarsspillerne litt oftere. Mye dårlige avslutninger i dag - hele 36 skudd og "kun" 8 på mål. Bruno hadde en uvanlig upresis dag på jobb, det var synd han måtte spille alle 120 minuttene. Helhjertet innsats med tunge returløp. Neste kamp er allerede på tirsdag, om ganske nøyaktig 72 timer...

Litt kuriosa: 14 kamper uten tap, 11 av de seier. Målforskjell 35-4. Taper vi ikke i de tre neste kampene har vi den lengste rekka uten tap siden Ferguson.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En time langt intervju med Bruno:

Hvis man ikke orker å se hele på IGTV, så har Manchester Evening News gjengitt noe av det her:
https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/bruno-fernandes-man-utd-news-18497043

Forteller blant annet at det var Pogba som hjalp han å finne hus i Manchester og at han gråt da Manchester United ringte han og fortalte om interessen.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Snikpellik said:

Sånn. Videre til Wembley.

Wembley? Neste kamp er mot enten Chelsea/Leicester, Newcastle/City og Arsenal/Sheffield, så blir det evnt. Wembley etter det. Litt positivt at også Chelsea og Leicester er med fortsatt - og også får den ekstra kampbelastningen. Edit: Glemte at semi også spilles på Wembley.

Ellers enig i at McT og Fred gjorde en svak kamp, spesielt mtp hva jeg forventer av de. Skuffende at ikke OGS fikk signaler om at han trygt kan gi de litt spilletid i kampene fremover, for å spare på Pogba/Bruno/Matic. (Begynner riktignok å tro at Bruno aldri går tom, vanvittig å se han holde fullt tempo gjennom 115 min i dag, og ser ikke bort i fra at han starter mot Brighton også).

---

Ser forøvrig ut til at Wolves også kan bli farlige i kampen om top 4. Men jeg må si at når jeg ser på det resterende kampprogrammet så er det nok vi som har de letteste kampene foran oss. Men tror vi maks kan gå på 1 uavgjort, samt _må_ vinne mot Leicester i den siste kampen for å ha en sjans, kan bli tøft:

LEICESTER (55p - max 76):
Everton (A)
Crystal Palace (H)
Arsenal (A)
Bournemouth (A)
Sheffield United (H)
Tottenham (A)
Manchester United (H)

CHELSEA (54p - max 75):
West Ham (A)
Watford	(H)
Crystal Palace (A)
Sheffield United (A)
Norwich	(H)
Liverpool (A)
Wolves (H)

UNITED (49p - max 70):
Brighton (A)
Bournemouth	(H)
Aston Villa (A)
Southampton	(H)
Crystal Palace (A)
West Ham (H)
Leicester (A)

WOLVES (49p + 3 - max 70):
3 - Aston Villa (A)
Arsenal	(H)
Sheffield United (A)
Everton	(H)
Burnley (A)
Crystal Palace	(H)
Chelsea (A)

 

Endret av blured
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
blured skrev (47 minutter siden):

Wembley? Neste kamp er mot enten Chelsea/Leicester, Newcastle/City og Arsenal/Sheffield, så blir det evnt. Wembley etter det. Litt positivt at også Chelsea og Leicester er med fortsatt - og også får den ekstra kampbelastningen.

Semifinalene i FA-cupen spilles på Wembley som før :) 

Enig om topp fire, det blir vanskelig. I tillegg til Wolves og Leicester så ser Spurs og Chelsea langt bedre ut nå enn de gjorde før korona, da de droppet en del poeng. Til gjengjeld har ikke pausen gjort Sheffield United godt så de ser avhektet ut, men slik formen til de andre lagene har endret seg så ble avbruddet en ufordel for oss sånn det ser ut hittil. Litt irriterende, men sånn er det. 

Jeg har et håp om at Wolves skal merke kjøret snart med den tynne troppen, og som du sier er det verre motstand for de andre lagene enn for oss. Problemet er at sesongen nærmer seg slutten, antatt svakere motstand kjemper kanskje mot nedrykk, og resultatene helt i slutten av sesongen er ofte litt uforutsigbare. Kanskje spesielt nå dette året.

I løpet av de par neste ukene får City beskjed om resultatet fra CAS, så da får vi klarhet i om femteplass vil gi CL eller ikke. Målet bør uansett være å prøve på tredjeplassen.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...