Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

@Snikpellik Ja, vi hadde en periode der vi så ut til å dominere de, det er noe jeg ikke har sett på svært lenge! Det var deilig rett og slett :D
Greenwood og Pogba greide å lage avstand når de kom inn i går, og da åpner alt seg opp med en gang, for det var ikke vanskelig å se kampplanen til Mourinho i går. Syns også det var forfriskende å se Pogba igjen, han var leken. Den langpasningen med yttersiden av foten fra dypet var verdensklasse ❤️ 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både enig og uenig med Keane, synes han går litt for voldsomt til med å fullstendig slakte spillere som ikke har spilt på 3 måneder, den lengste fotballpausen de har hatt hele livet. Vi har sett enkle feil i første runde i alle kampene i alle ligaene etter gjenoppstarten.

De Gea er ikke overvurdert, alle har fått med seg at han har tapt seg gradvis siden VM i 2018 og at keepere som Oblak og Ter Stegen jevnt har blitt bedre. Før det var De Gea ganske klart verdens beste keeper over flere år.

De Gea har hatt blundere denne sesongen som har kostet oss en del poeng, men samtidig har han hatt noen helt vanvittige redninger og mange gode kamper også så det er ikke helt lett å bli klok på han. Før korona var vi gjennom en periode med nesten ingen baklengs på 11-12 matcher. Burde definitivt reddet skuddet i går, så drar han opp en meget god redning som det ikke er helt selvsagt at keeper skal ta noen minutter etterpå. En annen faktor som spiller inn er også at det er et nykomponert forsvar foran han denne sesongen som sikkert spiller inn.

Spørsmålet er hvor lenge man skal ha tålmodighet med De Gea nå. Fortsetter han å slippe inn sånne mål er det ikke godt nok for United. Han har vært knallgod i 7 av de 9 årene han har vært i klubben, og er fortsatt bare 29. Skal man fortsette å gi han all tillit og kanskje få han tilbake på det jevne, høye nivået uten tabber som vi vet han har i seg, eller skal man kjøre inn Henderson når neste sesong begynner?

Synes det er et helt umulig valg, glad jeg ikke skal ta det. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal bli spennende å se hvilken formasjon og hvilket mannskap Solskjær går for på onsdag. Det var flere som hadde en litt svak kamp på fredag og som neppe spiller fra start mot Sheffield. Jeg kunne tenkt meg en slags diamant-formasjon:

David de Gea

Wan-Bissaka - Bailly - Maguire - Shaw

Matic

McTominay - Pogba

Fernandes

Martial - Rashford

 

Tror Lindelöf hviler siden han fikk seg en smell sist og at Matic erstatter Fred på midtbanen. Det kan fort være at formasjonen blir den samme som mot Spurs, men at f. eks Greenwood starter istedenfor James ute til høyre. Unggutten hadde et friskt innhopp og fortjener å være foran James i køen akkurat nå. For meg gjør det ingenting om Greenwood eller Ighalo starter istedenfor Martial, men man skal ikke se bort ifra at det er Rashford som blir hvilt.. da han sikkert må matches forsiktig i tiden fremover. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Speltlompe skrev (15 timer siden):

Det skal bli spennende å se hvilken formasjon og hvilket mannskap Solskjær går for på onsdag. Det var flere som hadde en litt svak kamp på fredag og som neppe spiller fra start mot Sheffield. Jeg kunne tenkt meg en slags diamant-formasjon:

Ikke umulig at vi ser diamanten snart igjen nei, det er spennende med tanke på de spillerne vi har tilgjengelig på midten. 

Men jeg blir overrasket om det blir en så smal formasjon mot Sheffield United. I forrige møte stilte vi i en 3-4-3 med Williams og Wan-Bissaka som vingbacker. Senere i kampen da vi presset på for scoringer (og scoret 3!) ble det mer en ren 3-5-2, sånn at vi ikke ble så lett løpt gjennom på midten. 

Skal jeg gjette så tror jeg formasjonen blir den samme som har fungert bra i det siste, og som mot Spurs (4-2-3-1), og som du sier at Greenwood kommer inn for James. Han så pigg ut de minuttene han fikk sist, og er mye mer anvendelig mot etablert forsvar enn det James er. Hvem som spiller på midtbanen er vanskelig å vurdere, det blir spennende å se. Rotasjon og slitne bein har nok mye å si. En 4-3-2-1 kunne forøvrig også vært interessant for å få inn mer styrke sentralt mot et fysisk sterkt lag.

4-2-3-1:

De Gea
Wan-Bissaka - Bailly - Maguire - Shaw
McTominay/Fred/Matic - Pogba
Greenwood - Fernandes - Rashford
Martial

3-5-2:

De Gea
Bailly - Maguire - Shaw
Wan-Bissaka - McTominay/Matic - Fred/Matic - Pogba -  Williams
Rashford - Martial

Mulig med Matic inn for en av de på midten som du sier ja, hverken Fred eller McTominay var ikke på sitt beste sist. Så kan det jo hende at Pogba ikke er helt klar for start enda, og at Rashford må fases inn mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så ut som om Lindelöf fikk en liten smell nå sist. Usikker på om Pogba kommer til å starte ut fra det Ole sa om å fase han gradvis inn i laget. Kanskje han får en omgang? Håper at Matic starter sammen med Bruno og Pogba.

Shaw eller Williams? Blir vel nok spilletid på begge to fremover.

Håper og tror at Greenwood starter denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...