Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tuanzebe, Jones, Smalling, Rojo, Bailly og Lindelöf.

 

Jeg tenker at Lindelöf er vår beste stopper, og er et naturlig førstevalg. Blir nok han sammen med Maguire eller en annen nysignering som 1. valg som stopperpar.

 

Rojo har vel vært skadet det siste året, og det virker som om det er han som skal ut.

 

Smalling og Jones kommer nok aldri til å nå helt opp, og begge er vel verd rundt £25m?

 

Bailly har vært altfor mye skadeplaget. Virker ikke å riste det av seg heller. Meget solid toppnivå. Litt "siste sjanse"-følelse denne sesongen for min del.

 

Tuanzebe er en for fremtiden slik jeg ser det. Har troen på ham. Engelsk, god defensivt og trygg med ball. Har han det som skal til for å være et av våre førstevalg en dag? Usikker.

 

Hva tenker folket om stopperne våre?

 

Har Fosu-Mensah en rolle i stallen?

Lenke til kommentar

Ender vi opp med James, Wan-Bissaka, Maguire og Bruno er dette et godt overgangsvindu. Forhåpentligvis får vi inn en stopper fort, sånn at noen kan selges.

 

Rojo er nok den første ut døra med ny stopper inn. Hvis Tuanzebe også blir, kanskje én til. Har litt vanskelig for å se for meg at Bailly skal dra nå, men kanskje (håper han får frem til januar). Darmian er forhåpentligvis også ferdig denne sommeren, så da blir det en ledig plass til.

 

Smalling og Jones har ikke vært skikkelig gode over en lengre periode siden sist vi vant Premier League, og det er seks år siden. Kanskje med unntak av spesielt Smalling i den perioden vi ikke slapp inn en dritt med mål under Mourinho, da var de gode. Likevel er det nok de to som blir, men jeg tror minst en av de forsvinner i enten i januar eller neste sommer hvis vi kjøper Maguire nå og Tuanzebe overbeviser.

 

Pre-season avgjør nok om det blir nytt utlån for Tuanzebe. Hvis han kan imponere i de neste kampene ser jeg for meg at han blir satset på i United denne sesongen. Stort potensial, men ingen vet om han blir god nok pdd.

 

Fosu-Mensah er ikke med på pre-season fordi han ble operert i kneet på slutten av sesongen. Jeg tror at med kjøpet av Wan-Bissaka så ser det litt mørkt ut for han. Veldig allsidig og kan spille stopper også, men skal være tålmodig om han ønsker å bli i United. Får han et nytt utlån i Premier League er det nå eller aldri han må gripe sjansen.

 

EDIT: Prisen på Maguire rapporteres å være 60 millioner pund, pluss 20 millioner i prestasjonsbaserte klausuler. Det er ikke så gærent. Utløser han noen av de betyr det at han gjør det bra, så da er det sannsynligvis verdt det.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Ikke det som er problemet. Lange kontrakter gjør at spillere potensielt heller kan vente ut kontrakten hos oss med høy lønn, selv om de ikke får spilletid.

 

For eksempel Rojo sitter på en godkontrakt hos oss til sommeren 2021, og han tjener etter sigende 70k i uka inkl. bonuser. Han trenger ikke å gå noe sted før den tid, med mindre han vil bort selv.

Lenke til kommentar

Rektig det!

 

Rojo har neppe utløst mange klausuler. De pleier å være for eksempel for clean sheets, scorede mål, assist, et visst antall kamper spilt på rad, vinne Premier League etc.

 

Grunnen til at lønningene alltid er opplyst som det høyeste spilleren kan tjene i uka er fordi vanlig praksis i fotballen er å minusere klausulene om de ikke oppnås.

 

For eksempel Rashford - lønna i den nye kontrakten hans er opplyst å være 180k, men man kan anta at 30k eller noe i den duren er prestasjonsbasert. Dermed vil han i praksis tjene 150k i uka om han ikke spiller.

 

I United og mange andre klubber er det faktisk fortsatt også sånn at kosthold og utstyr trekkes fra lønna til spillerne. Hver gang de trenger en ny joggebukse, treningstrøye eller gir bort drakta etter kamp så trekkes det fra lønna. Ikke at spillerne merker det, men kitman setter sikkert stor pris på det...

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...