Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Manchester City som ikke jubler siden de ikke kan kjøpe han? Synd de ikke tenkte på å kjøpe han og nå når de så at han faktisk var til salg så kunne de bare pøst ut en hel haug for han. Jeg jubler hvertfall. Takk for alt Ronaldo, men jeg feller ingen tårer over deg.

Lenke til kommentar
Blir spennende å se hva som skjer med betalingen da, sies jo at de £80 mill skal betales over et par år.

 

http://united.no/united/nyheter/nyheter/ro...a_om_aa_faa_gaa

 

"United karakteriserer budet som "betingelsesløst"" Eg tolke det som £80 mill på konto med ein gang, har ikkje sett nokon plass att det skal vere over fleire år.

 

Jeg tror at det betyr at kjøpet ikke inneholder bonuser for suksess osv.

Lenke til kommentar
Helt utenkelig for meg at Real plutselig har £80M som de bare kan overføre i sin helhet til United, samtidig som de har den overgangssummen for Kaka. Blir nok over et par år ja.

 

De er eid av staten, de kan så å si bla opp med hva de vil.

Eneste forskjellen kan bli høyere skatter i Spania :p

Lenke til kommentar

Dersom det stemme vil jo United strengt talt ikkje ha slike enorme summa å handle for som alle her no rekna med.. då burde ein jo kanskje bli litt meir edruelig med tanke på kva vi kan bruke.

 

Sjølv om vi sikkert kan få same type betalingsordning andre vegen også.

 

Men inntill ei offisiell kilde seier att dette er over mange år koser eg meg i trua på masse cash inn på konto :D

Lenke til kommentar
Må også regne med det økonomiske tapet det er å selge Ronaldo i form av reklameinntekter, draktsalg og sist men ikke minst "supportere" som nå plutselig er Real-fans.

Jeg ser gladelig at vi "mister" disse supporterne. At vi taper litt økonomisk er en ubetydelig filleting i forhold.

Lenke til kommentar
Dersom det stemme vil jo United strengt talt ikkje ha slike enorme summa å handle for som alle her no rekna med.. då burde ein jo kanskje bli litt meir edruelig med tanke på kva vi kan bruke.

 

Sjølv om vi sikkert kan få same type betalingsordning andre vegen også.

 

Men inntill ei offisiell kilde seier att dette er over mange år koser eg meg i trua på masse cash inn på konto :D

 

De fleste overganger innebærer vel betalinger i flere mindre beløp over tid, og United eventuelle kjøp vil gjøres på samme måte.

Lenke til kommentar
Må også regne med det økonomiske tapet det er å selge Ronaldo i form av reklameinntekter, draktsalg og sist men ikke minst "supportere" som nå plutselig er Real-fans.

Jeg ser gladelig at vi "mister" disse supporterne. At vi taper litt økonomisk er en ubetydelig filleting i forhold.

Enig, bra å bli kvitt lissom supportere som ikke har hjerte for klubben!

Lenke til kommentar

Først må vi få unnagjort noen sitater:

 

Foster eller Buffon. Om vi satser på Foster så er det jo greit, men å kjøpe en av disse jallakeeperene jeg aldri har hørt om (kategori Akinfeev, Adler, Lloris, Assman) for å bruke to år på at de skal bli varme i trøya, også ytterligere fem på å nå VDS' nivå, da kan vi heller bruke penger på Buffon. Han har minst fem år på topp igjen.

 

Bare fordi du ikke har hørt om dem betyr ikke at de er jallakeepere. De er keepere som allerede holder ufattelig høy klasse i henholdvis CSKA Moskva, Bayer Leverkusen og Lyon, alle store klubber der de står fast. De er alle bedre enn Foster, og kan sannsynligvis erstatte VDS mye bedre enn Foster.

 

"Flott han skal dra, få han vekk" Det er respektløst som FAEN.

 

Forskjellen er at Tevez har veldig lyst å spille for Utd og elsker supporterne. Ronaldo lyver til supporterne og klubben og er sutrete på BANEN. Tevez gir alt for oss og har gjort det mye for oss (det har Ronaldo og, sagt det selv). Ronaldo sa en dag før CL finalen at han blir, "don't worry". Og har sagt masse forskjellig som han tydeligvis ikke mener om klubben og går inn og ber etter transfer request.

 

Takk til Ronaldo for alt du gjorde, men for en drittsekk og løgner du er. Håper karrieren din herifra går ned og at du bare blir "en av de" hos Real.

 

Dette er egentlig oppsummeringen min og. Lovely, Points.

 

Er det ikke respektløst å snakke om Ronaldo som du gjør? Jeg ser iallefall det på det som mye mer respektløst enn det Hyrlen sier om Tevez. "elsker supporterene" give me a break! Det ser ut som fyren er på vei til City, fordi han har lyst til å bli boende i England. Det er etter min mening uakseptabelt uansett om United vil ha deg eller ikke hvis du elsker supporterene. Han har også klaget på spilletid. Respektløst av Tevez. Du snakker om Ronaldo som om han ikke har gitt oss noe, og kaller han illojal. Ronaldo har gitt alt for oss, og har vært mye viktigere enn Tevez som mangler evnene til å spille for et storlag i England. Vi kunne fint ha klart oss med en annen spiss til samme prislapp som Tevez. Ronaldo kan ikke åpenlyst gå ut å si at han ønsker å dra fra United. Jeg synes det var fint at han roet ned ryktene i sesonginnspurten.

 

Helt utenkelig for meg at Real plutselig har £80M som de bare kan overføre i sin helhet til United, samtidig som de har den overgangssummen for Kaka. Blir nok over et par år ja.

 

De er eid av staten, de kan så å si bla opp med hva de vil.

Eneste forskjellen kan bli høyere skatter i Spania :p

 

Mye billigere når det kommer til skatt i Spania, spesielt etter at det ble skatteforandringer i England.

 

Sånn da var vi ferdig med quotes

__________________________________________________

 

 

Da begynner jeg med mine egne synspunket:

 

Ronaldo drar, takk for alt.

Det er etter min mening bare fint at Ronaldo forsvinner for lagets sin del. Vi har vært bygd rundt en enkeltspiller alt for lenge nå, og det har nesten gått til det punktet der vi er/var like avhengig av Ronaldo til å score mål som vi var med Ruud. Det vil bare styrke laget vårt hvis vi ikke er like avhengig av en enkeltspiller som det vi er nå. Vi må selvsagt få spillere som skal komme å erstatte han, men alt i alt så må vi se oss selv fornøyde når vi får rundt £80M. Samtidig ønsker jeg gutten fra Madeira alt godt i Madrid. Det er kanskje vanskelig å skjønne for oss, men han er fra Portugal været der er varmt og godt. Jeg vet ikke om alle her vet hvordan været er i Manchester, men det er langt fra godt store deler av tiden :). Han har sikkert lenge ønsket å drømt om å få spille for verdens mestvinnende klubb, hans favoritt klubb, Real Madrid. Vi bor i et land der alle er anglofile, og mange drømmer om å spille i England. I Portugal drømmer de om å spille i Spania og Italia. Han roet ryktene før finalen med en video der han sa at han trivdes og ville bli. Hvordan vet vi forresten at det ikke er sannheten? En fra Glazer familien sa det var Ferguson som godtok budet, og vi vet ikke om denne overgangen er presset frem av Ronaldo. Man kan meget godt ha det fint i en klubb og ikke ha noe imot å bli der, men så skifte klubb hvis klubben din aksepterer et bud fra favorittklubben din. Jeg håper han får en fin karriere i Real Madrid, og blir en legende. Jeg ønsker han suksess. Han hjalp oss å vinne flere trofeèr og har vært utrolig viktig for oss.

 

Erstattere

Jeg ser for meg et transferbudsjett på £100M i sommer, og jeg vet selvsagt ikke hva Ferguson ønsker å få inn, men jeg vet hva jeg ønsker å få inn. Først og fremst må vi få styrket kantene våre med nye vinger. Jeg vil helst se en eller to vinger inn. På min ønskeliste står først og fremst den ene og suverene Arjen Robben på førsteplassen nettopp fordi han etter min mening er verdens beste kantspiller når han er i form, og problemet ligger vel i at han er skadet for ofte, men jeg har troen på at skadeplagene kan ta slutt. Ribery er jo også en jeg kunne ønsket meg til klubben, men han har sagt at han ikke vil til England, og hvis han ikke vil så får vi han ikke. Vi har jo blitt linket til Valencia, men jeg tviler på at han er all verden. Young er en spiller jeg fint kunne tenkt meg.

Scholes synger på siste vers og det samme gjør Giggs, Hargreaves er skadet og det ser ut som vi kanskje burde hentet en spiller til sentralt. I og med at vi sliter både på kantene, topp og sentralt ville jeg da sett på en spiller som jeg ser på som en av de fremste i verden, nettopp Rafael Van Der Vaart. Han kan spille tilbaketrukken spiss, sentralt og på kanten, dessuten kan vi nok få han relativt billig. På topp er det KJH som gjelder for min egen del. Jeg elsker Zlatan, men han er for dyr, og dessuten kan jeg se for meg mer overgangsdrama til neste år hvis vi henter han.

 

Når det gjelder Perez så er mannen unik. Han gjør en jobb Calderon har prøvd å gjøre lenge på noen få dager med Kaka og Ronaldo.

 

Det ble litt langt, men jeg håper noen gidder å lese det :p

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...