Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Enig. Av Berbatov, Huntelaar og Eto'o vil jeg aller helst ha Eto'o. Kjapp, målfarlig, en klassespiller rett og slett. Huntelaar er det veldig riski å kjøpe siden vi ikke vet hvordan han vil takle den engelske ligaen. Berbatov liker jeg av en eller grunn ikke. Syntes han virker lat og uinteressert i å gå på løp osv.

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå så jeg nesten ingenting av Barcelona denne sesongen, men fikk med meg at Eto'o var benket ganske mye, ja. Allikevel har han vist potensialet sitt flere ganger og jeg tror at Fergie skal klare å få han tilbake i god gammel form.

Huntelaar spilte jo på et mye lavere nivå enn Eto'o og Berbatov, så selv om han scorte 30+ der, betyr ikke det at han vil score 30+ i Premier League. Et slikt kjøp innebærer alltid en risiko. Spørsmålet er om Ferguson syntes han er god nok og er villig til å ta den risikoen.

Berbatov blir mest sannsynlig enormt dyr og som jeg sa liker jeg han bare ikke. Vanskelig å si hva jeg ikke liker med ham, men det er et eller annet med fyren som jeg ikke klarer å like. Det kan godt være det forandrer seg hvis vi kjøper ham, så det spiller egentlig ingen rolle... :p

Lenke til kommentar

Hei folkens. Det er vel vanlig folkeskikk å presentere seg i store, langvarige tråder.

Jeg er 17 år, og har vært svoren United-fan siden jeg var 7. Er sykelig opptatt av engelsk fotball, og føler en enorm tomhet i denne ulidelige perioden uten den nødvenige dosen toppfotball. Min største opplevelse (i livet?) var da jeg var på OT og så United-Pool denne sesongen.

Har fulgt med i tråden en god stund som gjest, men følte det var på tide å bli med mer aktivt. Jeg ser frem til fremtidige diskusjoner med dere om alt som omhandler verdens flotteste klubb :)

Lenke til kommentar

Det er sant at Eresdivisie ligger endel under f.eks PL, La Liga og Serie A, men Huntelaar har ikke bare bevist seg på klubblag nivå, men også på landslagsnivå. Han presterte lenge for U21 landslaget og har også bevist seg på senior landslaget. Han er også yngre enn både Berbatov og Eto'o

 

 

Quoter meg selv:

Klaas - Jan Huntelaar

 

AGOVV Apeldoorn 2003 - 2004: 26 mål (alle i ligaen)

SC Herenveen 2004 - 2005: 20 mål (17 i ligaen)

SC Herenveen 2005 - 2006: 21 (17 i ligaen)

AFC Ajax 2005 - 2006: 24 (16 i ligaen)

AFC Ajax 2006 - 2007: 36 (21 i ligaen)

AFC Ajax 2007 - 2008: 36 (32 i ligaen) fortsatt pågående

 

Siden 2003 har "The Hunter" scoret 129 mål på 161kamper. Totalt har han scoret 161 mål på 218 kamper. Noe som i snitt vil si at han scorer 0,73 mål per kamp

 

Dirk Kuyt

I Feyenoord scoret Kuyt på tre sesonger 71 ligamål over 101 ligakamper.

Det skal nevnes at han ikke har vært SÅÅ dårlig for Liverpool eller han var tross alt ganske god i fjor, og han blir vel ikke akkurat brukt i sin originale posisjon for øyeblikket. Uansett er ikke Huntelaar og Kuyt så like. Huntelaar minner meg mer om Van Nistelrooy enn Kuyt.

 

Toppscorere fra Eresdivisie som har spilt/spiller i PL:

Dennis Bergkamp

Ruud Van Nistelrooy

Afonso Alves som puttet to mot oss

 

Huntelaar ble dessuten toppscorer i EM U-21 og er den ledende U - 21 Nederlandske toppscoreren i 2005 - 06 vant han Eresdivie årets talent.

 

Han er også akrobatisk i lufta med sine brassespark og har det "killer instinctet" vi mangler. Det er ikke uten grunn at han har fått kallenavnet "The Hunter"

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det var et svar til meg, men svarer uansett :)

 

Det er veldig interessante fakta du har der Wisdom_Jay og han er definitivt en annen spiller en Kuyt. Veldig lik Nistelrooy som du sier. Dessuten så vil Huntelaar spille blant bedre medspillere hvis vi kjøper ham, enn det Kuyt gjør (;)). Alderen er noe som taler for et kjøp av ham. Han er vesentlig yngre enn f.eks. Eto'o og Berbatov.

Selv om han har prestert på landslagsnivå så betyr ikke det automatisk at han vil prestere like bra i England. Det innebærer en viss risiko å kjøpe ham, men som jeg har nevnt tidligere, viser han jo at han kan tilpasse seg forskjellige spillestiler, ved å klare å spille bra både på landslaget og i den nederlandske ligaen. Jeg vil selvfølgelig være positiv til et kjøp av ham, så lenge prisen holder seg noenlunde fornuftig.

 

Edit: Leif

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Hvis dere i det hele tatt så på Barcelona denne sesongen, så var Eto'o alt det motsatte av det dere sa. Er jo en grunn for at han ikke er med i Barca's planer lengre. Han scorte vell 18-19 mål denne sesongen imens Huntelaar og Berbatov scorer 30++ (?)

Den var litt drøy ... Berbatov scoret femten i PL, tre i FA og LC og 5 i europa --> 23 mål totalt.

 

Og apropos Eto'o. Han scoret 16 mål på atten kamper i ligaen, og 20 mål av totalt 24 kamper den sesongen. Syns du det er dårlig? Berbatov scoret 23 mål på totalt FEMTITO kamper.

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...