Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er mange som kommer til å få seg mindre hyggelige overaskelser med Asrock. Jeg kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen av kort som er DOA. Har til nå kjøpt noe sånt som 17 eller 18 ASrock kort, og av disse så har det vært bare problemer med ustabilitet og død på 12 av disse.. De øvirge har heller ikke vært noe å skryte av..!!

 

Men, det er jo en grunn til at Asus ikke vil bruke sitt eget merkevarenavn på ASrock kortene, og derfor bruker ASrock navnet.

Merket er BILLIG ja, men, et par hundre kroner spart er neimen ikke verdt timer på timer med testing, forbannelse og fa***kap. Vil si at jeg har bedre grunnlag enn folk flest til å uttale meg, og dommen fra min side er klar..KJØP ET ANNET MERKE!

Når det kun brukes billige deler på kortene er dette sjeldent bra.. Spesielt viktig er det med kondensatorer o.l...

 

Så til alle dere som synes dette høres ut som et godt alternativ har jeg bare en ting å si..: Billige løsninger kan vise seg å bli meget dyre i lengden..

Lenke til kommentar
Stoolman, regner med du har kjøpt Asrock kort med enten SIS eller VIA chipsett? Disse er kjent for å være vanskelige.

Som jeg ser av resultater... så kan dette kortet bli meget imponerende.

 

Kan nevnte at jeg har 2 Asrock hovedkort med Via KT600 chipsett.

Disse kortene imponerte meg. billige , og 100% stabile.

 

Mine 2 hovedkort med Uli derimot har vært trøblete , har ett med Uli M1689 , og ett med M1695.

Skal oppdatere BIOS på det med M1695 for å se om jeg får bukt med stabilitetsproblemene.

Lenke til kommentar
Stoolman, regner med du har kjøpt Asrock kort med enten SIS eller VIA chipsett? Disse er kjent for å være vanskelige.

Som jeg ser av resultater... så kan dette kortet bli meget imponerende.

 

Kan nevnte at jeg har 2 Asrock hovedkort med Via KT600 chipsett.

Disse kortene imponerte meg. billige , og 100% stabile.

 

Mine 2 hovedkort med Uli derimot har vært trøblete , har ett med Uli M1689 , og ett med M1695.

Skal oppdatere BIOS på det med M1695 for å se om jeg får bukt med stabilitetsproblemene.

Dette er jo i og for seg en "trøbbelprosent" på hele 50... Det kan vel ikke være helt bra vel..

Lenke til kommentar
Anandtech har gjort en test av kortet, og det scorer generelt bra over hele linja. Det slo faktisk DFI i en overklokkingstest, noe som det står respekt av. De fant også at kortet hadde cold- boot issues, noe de tilskriver dårlig ram- kompatibilitet, som forhåpentligvis kan løses med en bios oppdatering. Kortet fungerer ihvertfall upåklagelig for meg med Crucial Ballistix- ram på 2-2-2-10 1T.
Lenke til kommentar
Hvorfor sier AnadTech at de kan overklokke? Har de en annen bios enn vi har? Eller er det en innstilling på dette kortet vi ikke har sett som åpner for overklokking alikevel?

 

Det er jo mulig å overklokke dette kortet!!

 

Mulighetene er der med BIOS 1.00 / 1.15 og sist og ikke minst 1.20

Lenke til kommentar
Hvorfor sier AnadTech at de kan overklokke? Har de en annen bios enn vi har? Eller er det en innstilling på dette kortet vi ikke har sett som åpner for overklokking alikevel?

 

Det er jo mulig å overklokke dette kortet!!

 

Mulighetene er der med BIOS 1.00 / 1.15 og sist og ikke minst 1.20

Hvike av biosene egner seg mest til overkloking sammen med stabilitet?

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg overklokke dette kortet da? Jeg har vært inne å satt opp mhz men den lagrer jo ikke instillingene! Kan noen forklare med skrittvis?

 

 

Du velger "Save Changes" når du går ut av BIOS ikke sant?

 

Hvis NEI : Gjør det ja! :yes:

 

Hvis JA: : Står reset CMOS riktig? Dvs at den ikke står på reset.(Dette er en jumper på hk)

 

Hvis NEI: Flytt den til riktig posisjon.

Hvis JA: Hmmmmm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...