Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestilt kortet, sammen med en Venice 3000+ og et pci gigabit nettverkskort. Det havner i den stillegående surfe/word/serverboksen min, måtte derfor ha et nettverkskort til.

Layouten til kortet er kanskje ikkje optimal, og kortet kunne godt hatt et nettverkskort til (og kanskje innebygd HD audio), men prisen er bortimot optimal sett i forhold til ytelse og I/O- muligheter. Gleder meg til å koble sammen!

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt kortet, sammen med en Venice 3000+ og et pci gigabit nettverkskort. Det havner i den stillegående surfe/word/serverboksen min, måtte derfor ha et nettverkskort til.

Layouten til kortet er kanskje ikkje optimal, og kortet kunne godt hatt et nettverkskort til (og kanskje innebygd HD audio), men prisen er bortimot optimal sett i forhold til ytelse og I/O- muligheter. Gleder meg til å koble sammen!

 

Jeg synes iallefall de kunne kosta på seg Gigabit lan på kortet.

"Alle" har jo Gigabit lan nåtildags.

 

Men , som sagt , hva du får for 600kr begrenser seg!

Lenke til kommentar
Hvor finner man 1.0 biosen da? Gjør vel ikke noe om den er uorginal?

 

Se første post!

:blush: ........ :wallbash: Første gangen jeg leste den posten så jeg ikke noe om uoffisielle bioser. Tenkte ikke på å se på den igjen :blush:

 

Edit: Får mitt kort i morgen. Gleder meg til å prøve 4000+ cpuen min. Dumt jeg må jobbe fra 14 i morgen :( Skal prøve å få hentet og satt sammen alt før jeg skal på jobb alikevel.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Hvor finner man 1.0 biosen da? Gjør vel ikke noe om den er uorginal?

 

Se første post!

:blush: ........ :wallbash: Første gangen jeg leste den posten så jeg ikke noe om uoffisielle bioser. Tenkte ikke på å se på den igjen :blush:

Hehe ! Ikke nøye, første posten er vel re-redigert ørten ganger... ;)

 

Spennede prosjekt, har vurdert selv å kjøpe et av disse kortene snart...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall fått en veldig dårlig start med dette hovedkortet. Når jeg skrur på strømmen så rører alle viftene på seg i et øyeblikk og så er alt dødt.Kan jeg ha koblet feil et sted jeg ikke klarer å tenke på?

 

Jeg har snudd atx kontakten uten hell, har også sjekket at powerknapp ledingen er satt i riktig i hovedkortet. :cry:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Jeg har ihvertfall fått en veldig dårlig start med dette hovedkortet. Når jeg skrur på strømmen så rører alle viftene på seg i et øyeblikk og så er alt dødt.Kan jeg ha koblet feil et sted jeg ikke klarer å tenke på?

 

Jeg har snudd atx kontakten uten hell, har også sjekket at powerknapp ledingen er satt i riktig i hovedkortet. :cry:

Har du prøvd med bare skjermkort,cpu,en rambrikke og strøm tilkoblet (ikke harddisk,cd/dvd,usb,firewire og andre "unødvendige" ting)?

 

2 stk i denne tråden har fått kortet og begge er DOA?

Hmm...brukerfeil eller er det høy feilprosent på disse kortene? :hmm:

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Har du prøvd med bare skjermkort,cpu,en rambrikke og strøm tilkoblet (ikke harddisk,cd/dvd,usb,firewire og andre "unødvendige" ting)?

 

2 stk i denne tråden har fått kortet og begge er DOA?

Hmm...brukerfeil eller er det høy feilprosent på disse kortene? :hmm:

Jada. Jeg koblet fra alt slikt når det ikke fungerte med en gang. Når ikke det fungerte snudde jeg atx-kontakten og da fikk jeg det "nøkket" i viftene. I sta når jeg tok ut atx-en og glemte å koble fra strømmen begynte viftene å fungere i to sekunder.... Skjønner ikkeno....

Lenke til kommentar
Jada. Jeg koblet fra alt slikt når det ikke fungerte med en gang. Når ikke det fungerte snudde jeg atx-kontakten og da fikk jeg det "nøkket" i viftene. I sta når jeg tok ut atx-en og glemte å koble fra strømmen begynte viftene å fungere i to sekunder.... Skjønner ikkeno....

Bare for sikkerhets skyld, har produsenten valgt å ha jumperen for CLEAR CMOS som om den skal cleare CMOS? Skal ta å saumfare (som vi sier her på vestlandet) manualen og se om jeg får noen flere ideer.

 

Edit: Se om det er flere FAN kontakter, kanskje hovedkortet ikke vil starte uten en på CPU_FAN1? miniedit: Så chassis fan nå, Morten K ;)

 

Edit2: Se om CPU jumperene er korrekte (best å se i maualen s. 14 hvor de skal være)

 

Edit3: På side 16 i maualen står instillingene for PS2 og USB "wakeup events". Visst strømforsyningen ikke klarer å levere 2 ampere ekstra på +5VSB så kan vel ting stoppe opp.

 

Edit4: Jo, kan jo ta å Clear CMOS for å prøve det også.

 

Edit5: Er ATX12V greia koblet på?

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Edit: Se om det er flere FAN kontakter, kanskje hovedkortet ikke vil starte uten en på CPU_FAN1? Men jeg ser heller ikke at det skal være flere enn den ene CPU_FAN1 greia...

Det er 2 viftekontakter på kortet,cpu-fan og cha-fan.

Jeg kan ikke tro at man må ha cha-fan tilkoblet for å få liv i kortet.

 

Sjefern:Kommer det ikke pipelyder fra kortet heller?

Lenke til kommentar
Jeg hentet mitt kort før jeg dro på jobb i formiddag , og rakk såvidt

å installere WinXP

 

Skal flashe BIOS nå for å overklokke litt , har noen timer til disp. nå , så

testes skal det.

 

Mitt førsteinntrykk er iallefall problemfritt.

får håpe at mitt kort virker likke feilfritt :hmm:

 

Venter mitt i posten snart, er ikke sikker på når tid det kommer, for de hadde ikke alle varene inne som jeg bestilte.

 

Overklokking :love: hvor mye har du fått klokke din cpu nå da?

Lenke til kommentar
får håpe at mitt kort virker likke feilfritt 

 

Venter mitt i posten snart, er ikke sikker på når tid det kommer, for de hadde ikke alle varene inne som jeg bestilte.

 

Overklokking  hvor mye har du fått klokke din cpu nå da?

 

 

Tja , er bare sånn middels fornøyd med overklokkinga(BIOS 1.15)

Kommer ikke særlig over 270HTT , noe som gir meg "bare" 2430Mhz.

 

Den CPU'en jeg bruker var oppe i 425HTT :dribble: på mitt forrige hovedkort , dog med senket multiplier, men så kostet det hovedkortet 3 ganger mer!!

 

Ram brikkene jeg bruker er Kingston Value ram 2x256MB som kjører på DDR442

 

MEN , hvis vi legger sammen kostnadene til dette systemet , så er det faktisk VELDIG bra! :thumbup:

 

Asrock Hovedkort 580kr

AMD 64 "Venice" 1300kr

2x256MB Kingston , 300kr(brukt)

ASUS 6800 256MB ,1000kr(brukt)

 

Skjermkortet ser også ut til å være en grei overklokker , så når jeg har funnet en stabil klokk på det er jeg egentlig fornøyd!:)

 

Skal se om jeg får posta noen benchmarks etterhvert.

 

SuperPi: 37.657s

3dmark03:10840

3dmark05:

 

Det var jo ikke spesielt "gode nyheter" for meg. Gjorde du ingenting annet enn å koble i det som skal i også fungerte det?

 

2minutter med kobling , var "ivrig" :blush: , trykka power on.

Starta umiddelbart , installerte XP uten noen som helst mukker.

Har nå installert 2 SATA disker og trådløst nettverk.

Det funker som en drøm! :thumbup:

 

Synd med ditt kort da! Forøvrig , test ut alt det AMD-KING sier.

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...