Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Velger selvfølgelig "save changes" :p

 

Men CMOS har jeg ikke sjekket! Skal sjekke i morgen når jeg våkner. (Eller kanskje jeg orker det etter jobb i natt) :thumbup: Trodde slikt var standard fra fabrikken.

 

Edit: har bare bios 1.0 da jeg ikke har diskettstasjon. Har prøvd å lage en bootbar cd med biosen og ASflash (var det ikke det det het?) på uten hell. Har sikkert kastet bort 15 cder før jeg gav opp.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Velger selvfølgelig "save changes" :p

 

Men CMOS har jeg ikke sjekket! Skal sjekke i morgen når jeg våkner. (Eller kanskje jeg orker det etter jobb i natt) :thumbup: Trodde slikt var standard fra fabrikken.

 

Edit: har bare bios 1.0 da jeg ikke har diskettstasjon. Har prøvd å lage en bootbar cd med biosen og ASflash (var det ikke det det het?) på uten hell. Har sikkert kastet bort 15 cder før jeg gav opp.

Hei,

 

Derfor er det lurt å bruke CD-RW.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Nå har jeg sjekket ac CMOS står riktig. Det gjorde den men det er fremdeles umulig å overklokke. Jeg setter opp cpu fra 2.4ghz til 2.6ghz og saver med F10, men når jeg starter windows har ingenting skjedd i cpu-z

 

Ahh , nå forstår jeg hva du gjør galt.

 

Først:

 

Alle AMD sine CPU , med unntak av den dyre FX serien har kun justerbar multiplier nedover. Dvs hvis du har en Venice 3000 (200x9) , så kan du ikke sette den til x10 i Bios.

Da skjer akkurat det du sier skjer.

 

For å overklokke må du justere FSB på prosessoren som originalt er 200Mhz

Dette er kun mulig i BIOS 1.00 / 1.15 / 1.20

 

For mere om overklokking av A64:

 

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=12960

http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?

 

catid=28&threadid=1497607&enterthread=y

 

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...des/athlon64oc/

 

Dette var bare noen linker jeg fant ved å google etter A64 overclocking guide.

 

Håper du er litt klokere nå! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe. Takk for det. Sånn er det å ha hatt Intel i alle år. :blush: Skal prøve igjen nå ;)

 

Edit: Prøver å finne ut hvor FSB instillinger er og hvordan jeg skal øke den, til ingen nytte. Noen som hadde giddi å forklare litt nærmere hvordan man overklokker med bios 1.0 på dette kortet?

 

Hadde blitt veldig gla for hjelp :yes:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Edit: Prøver å finne ut hvor FSB instillinger er og hvordan jeg skal øke den, til ingen nytte. Noen som hadde giddi å forklare litt nærmere hvordan man overklokker med bios 1.0 på dette kortet?

 

Picture%203939%20copy.jpg

 

Her er bilde av BIOS.

 

Du må øke CPU frequency fra 200Mhz og oppover.

(rett under overclock mode)

Lenke til kommentar

Jeg har nå løst mitt stabilitetsproblem med dette hovedkortet.

 

Problemene mine (systemet kunne fryse totalt når som helst , gjerne etter flere timers heavy bruk!!) grunnet ut i et Gigabyte trådløst nettverkskort jeg brukte.

Bytta til et D-dlink kort og alle mine problemer ble borte.

 

Kjører nå på 267FSB som gir meg en CPU frekvens på 2403Mhz

Jeg kan gå noen få mhz lengre på FSB , men så henger det seg.

 

MEN , på ocworkbench er det 3stk som har fått prøve en Beta bios , og en av de har klart FSB på 300Mhz.

 

murak300x88pv.jpg

Lenke til kommentar
Så det du mener er at jeg burde kjøpe dette? Vil nødig kjøpe et hovedkort med AGP slot så et år senere finnes ikke AGP lengre...

 

Altså.

 

Dette hovedkortet har AGP som er en utgående standard , men likevel langt ifra dårlig.

Dette er bra hvis du har et gammelt AGP kort liggende , eller at du gjør som endel andre smartinger : Plukker opp et brukt AGP kort , f.eks 6800GT til en latterlig penge.

 

Dette hovedkortet har også en Pciexpressx16 slot som muligjør for skjermkort av nyeste generasjon.

 

Hovedkortet tillater også bruk av 3 skjermkort samtidig (NB! Ikke forveksle dette med SLI) for støtte opptil 6skjermer.

(3 skjermkort støttes via bruk av AGP , PCIexpressX16 og standard PCI simultant)

 

Slik ser min bios ut. Har ikke funnet noe annet jeg kan øke enn voltage. Multiplier resetter seg jo bare.

 

Ditt skjermbilde av BIOS sier meg ganske enkelt at du har BIOS 1.10 installert.

Denne støtter ikke overklokking.

For å låse opp for overklokking installer BIOS 1.20

 

 

--BETA Bios--

 

Jeg mottok for noen timer siden en ny Beta bios til dette hovedkortet.

Alt tyder på at kortet ble mere overklokkingsvennlig! :thumbup:

Før jeg måtte dra hjemmefra kjørte jeg FSB på 280Mhz uten stab. problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...