Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Når jeg starter asrflash.exe i dos så kommer beskjeden:

>Error 3 - File does not exist

 

Jeg har en nykjøpt diskett og formatert disketten til å være MSDos bootbar i windows XP sitt formateringsvalg. Noen som har møtt på noe lignende?

 

EDIT: Har prøvd med annen bootdisk. Drdflash.exe fra bootdisk.com. Ingen forskjell desverre.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

har akkurat kjøpt dette hk samt en X2 3800 og Patriot 2 GB. Systemet kjører ok i OS, men har store problemer i spill. Maskinen rebooter etter noen minutter ingen feilmelding (BF2), det samme skjer når jeg kjører 3d mark 03, i 3dmark 05 låser systemet seg.

Oppsett:

PSU: Chieftec: HPC-360-202 (360w peak)

Skjermkort: Gainward GeForce 6600 GT Ultra/1960 XP 128MB ViVo

 

2 stk hdd Maxtor 120 gig og Hitachi 250gig Pata

 

CD/dvd rom

 

Nyeste drivere Nvida

Lagt inn medfølgende drivere til HK

Bios v1.10 hk

 

Hva tror dere dette kan være? litt kjedelig å oppgradere for 6000 og få dårligere ytelse i spill. (hadde AMD xp2000 før).

Greide å fullføre 3d mark 03 en gang med 5000 poeng, fikk 7500 på mitt forrige system. 3dmark 05 er ikke mulig å kjøre.

 

EDIT: Takk for svar, var nok tempen som hadde gått noe opp i kabinettet etter oppgraderingen.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
Hei,

har akkurat kjøpt dette hk samt en X2 3800 og Patriot 2 GB. Systemet kjører ok i OS, men har store problemer i spill. Maskinen rebooter etter noen minutter ingen feilmelding (BF2), det samme skjer når jeg kjører 3d mark 03, i 3dmark 05 låser systemet seg.

Vi har identisk system vi da (CPU/HK/RAM)! :) Hos meg går alt fint.

 

Mine første tanker kommer på minnet ditt. 2GB er mye minne og sjangsen på feil er mer tilstede enn med mindre størrelse på minnet. Ved tilfeldige feil eller når systemet feiler når minnet blir fylt så skjer det merklige ting som ofte er minnet sin feil.

 

Test minnet med programmet du finner på linken under:

http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip (CD ISO IMAGE)

eller

http://www.memtest86.com/memt32.zip (install.bat i windows + 1 diskett)

 

Sørg for at minnet kjører på spesifisert hastighet i BIOS. Dette er viktig for garantivilkårene.

Hastighet: 200 MHz (DDR400)

CL: 2

RCD: 3

RP: 2

RAS: 5

 

Testen tar en god stund, så ikke vær utolmodig ;)

Får du så mye som 1 feil så er det grunnlag til nye brikker på garantien. Returinfo hos MPX finner du under:

http://www.mpx.no/aspx/kundesenter/kundesenter_retur.aspx

Ikke send inn RAM'en visst du ikke finner noen feil!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Hei,

har akkurat kjøpt dette hk samt en X2 3800 og Patriot 2 GB. Systemet kjører ok i OS, men har store problemer i spill. Maskinen rebooter etter noen minutter ingen feilmelding (BF2), det samme skjer når jeg kjører 3d mark 03, i 3dmark 05 låser systemet seg.

Oppsett:

PSU: Chieftec: HPC-360-202 (360w peak)

Skjermkort: Gainward GeForce 6600 GT Ultra/1960 XP 128MB ViVo

 

2 stk hdd Maxtor 120 gig og Hitachi 250gig Pata

 

CD/dvd rom

 

Nyeste drivere Nvida

Lagt inn medfølgende drivere til HK

Bios v1.10 hk

 

Hva tror dere dette kan være? litt kjedelig å oppgradere for 6000 og få dårligere ytelse i spill. (hadde AMD xp2000 før).

Greide å fullføre 3d mark 03 en gang med 5000 poeng, fikk 7500 på mitt forrige system. 3dmark 05 er ikke mulig å kjøre

 

Sorry , jeg vet det er idiot spørsmål , men du la inn WinXP på nytt når du oppgraderte ja? :roll:

 

Kjør memtest som AMD-King sier. La det gjerne stå på over natten!

 

Hvis memtest viser 0 feil så peker ting imot grafikkortet ditt.

 

Første du kan gjøre er se på hva CPU temp er under idle/load.

Og , ikke minst , hvor varm er GPU under load.

Lenke til kommentar
En liten oppdatering:

Lydchipp svidd, ingen stor fare da det mest sannsynlig er min feil.

Klarer ikke å gjennskape problemet jeg hadde først, så det er nok et engangstilfelle.

 

Kjører nå på 320*8 = 2560mhz synkront med minnet

Vcore @ 1.45

HTT = 960

Stockkjøling

Primestabilt.

 

Gleder meg dog til jeg får montert bedre kjøling.

Noen som vet om en mod på dette hovedkortet? tenkte å montere en motstand.

 

Edit: Minnet er Corsair XL 3200 brikker.

Bare for å terpe litt;

Du vil aldri kunne kjøre "synkront med minnet" på et AMD64 system, slik som ved socket A.

 

Dermed gir dette heller ingen boost

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ska oppgradere pc'en litt, budsjettet er på 4000 kr +/-.

Deler som skal beholdes er: LePont kabinett, 400W NorthQ PSU, GF6800NU 128mb (agp), lydkort,tastatur,mus,skjerm.

 

Trenger med andre ord nytt HK,CPU,Minne og en harddisk.

 

Når det gjelder valg av HK så kan det se ut som dette ASRock kortet er perfekt for meg. Får bruke mitt "gamle" Agp kort og når det blir for dårlig så kan jeg oppgradere til "fremtidens" PCI-E skjermkort.

Stemmer dette eller har jeg misforstått alt ? Trenger ikke SLI siden jeg ikke kommer til å ha råd til 2stk skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...