Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har selv MSI K8N Neo2 Platinum (demovare), samt ett K8N Neo-F (i praksis det samme -FW/porter)

Er av de bedre hk jeg har hatt (fra den "generasjonen").

Kan virke som om en del er uheldig eller ikke fikser Bios'en til MSI utifra det jeg har lest av erfaringer/tråder i diverse fora.

Det hk'et (MSI) med PCI-E og AGR ville jeg også styrt unna..

 

OT:

Lurer på om Übergoliath kan stenge denne nå "utgamle" tråden? :)

Er sikker på at de samme "chat-spørsmålene" må ha "loopet" utallige ganger.

Hva med å heller lese tråder om hk'et i Asrock's forum?

(Angrer på at jeg var så "dum" å få denne treeeeige tråden i mine innlegg.. Normalt dør jo en tråd hen..,men ikke denne nei). :(

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Kanskje bare dumt å spørre her istedenfor å lage en ny tråd, men jeg kan nå prøve:

Jeg kjøpte meg nettopp et HIS Radeon HD 2600 XT ICEQ-kort, men får det bare ikke til å funke på Asrock 939 Dual-SataII... Skjermkortet funka fint når jeg testa det hos en kamerat, så jeg vet at feilen ikke ligger der. Jeg har også oppdatert BIOS til versjon 2.31C, men dette hjalp heller ingenting...

 

Symptomene er rett og slett det at jeg ikke får noe bilde når jeg skrur på maskina, skjermen får ikke noe signal. Det kommer heller ikke noe bekreftende bip fra pcspeakeren (men akkurat dét er jeg faktisk litt usikker på om skjer med AGP-kortet ).

 

Jeg lurte litt på om det kunne være strømforsyninga men jeg har en MIST 500W, som vel burde holde fint til det skjermkortet? Kortet trenger jo ikke engang en sånn 6-pins PCI-E strømtilkobling. I tillegg til skjermkortet er det vel tre harddisker, en DVD-RW og fire-fem usb-accessories som trekker strøm.

 

Dette er jo første gangen jeg prøver PCI-E - sloten, siden jeg har brukt et eldgammelt 9800 Pro-kort fram til nå, så jeg vet jo ikke om det er den det er noe tull med eller om det er den spesifikke kombinasjonen hovedkort-skjermkort som skaper problem. Jeg må vel få testet slot'en med et annet kort, men fram til jeg får gjort det: er det noen andre som har opplevd lignende problemer med PCI-E - porten sin? Eller som eventuelt bare har noen lure råd til hva som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Har du byttet over til PCI-E i bios?

Husker ikke helt hvordan det så ut der inne men mener det var en mulighet for å switchee mellom Agp og Pci.

9348368[/snapback]

 

Hmm, eneste plassen jeg ser du kan switche mellom AGP og PCI-E i BIOS er under "Preferred Graphics Card" ellerno i den duren, men jeg har satt den til PCI-E der ja

Lenke til kommentar
Har du byttet over til PCI-E i bios?

Husker ikke helt hvordan det så ut der inne men mener det var en mulighet for å switchee mellom Agp og Pci.

9348368[/snapback]

 

Hmm, eneste plassen jeg ser du kan switche mellom AGP og PCI-E i BIOS er under "Preferred Graphics Card" ellerno i den duren, men jeg har satt den til PCI-E der ja

9348805[/snapback]

Jeg kjører begge deler samtidig, altså både PCI-E og AGP. Har ikke endret på noe da alt fungerte av seg selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mulig det er dette du er ute etter

 

Er det noe som har prøvd dette kortet?

9450711[/snapback]

Det er riktig kort. Kjøpte det på MPX for ett år siden bare for å få tak i det. Trodde kanskje at det ville forsvinne fra markedet. Har nok ikke prøvd det ennå, tenker å gjøre det en gang i løpet av høsten / vinteren. Kortet kan bruke inntil DDR2 800MHz minne, og klarer 1000MHz på FSB, så det skal sykle bra unna.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå er jeg så sinnsykt dritt lei av alle de problemene dette kortet har medført seg.

Maskinen restarter seg selv ved bruk kanskje 5 ganger per dag, da spesielt ved bruk av Java-tjenester på nett.

Er OCWB2 biosen ustabil i seg selv, eller har jeg innstillinger i BIOS som er helt på bærtur?

Kan nevne at jeg gir blaffen i om jeg ikke klarer å overklokke, det har jeg sluttet med anyways.

Hva var det som man kunne gjøre spesielt med OCWB2 biosen som ikke gikk originalt?

Har det kommet noen nye bioser som kanskje er bedre for meg?

Håper virkelig noen kan hjelpe, for nå har jeg sett meg lei på å ha ustabil maskin til enhver tid.

Jeg er villig til å prøve alt, så bare kom med forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...