Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Har nå foretatt en volt mod på asrock hk`et. Funker fint det. Loddet sammen "vid 4".

 

Men lurer på en ting. Hvis man må resette biosen vil da cpu spenningen bli satt til default spenning(1.35v).??

 

 

 

Vil det være fare for å svi cpuen med for mye spenning dersom bios resettes?.

 

Er usikker på hvor stor spenning cpuen vil få dersom bios resettes.....

Endret av Biomec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå foretatt en volt mod på asrock hk`et. Funker fint det. Loddet sammen "vid 4". Men lurer på en ting. Hvis man må resette biosen vil da cpu spenningen bli satt til default spenning(1.35v).?? Vil det være fare for å svi cpuen med for mye spenning dersom bios resettes?. Er usikker på hvor stor spenning cpuen vil få dersom bios resettes.....

7965418[/snapback]

Hvis bios resettes går Processor Voltage tilbake til default. Dette kan gjøres på 2 måter, enten ved F9 eller via jumper.

Lenke til kommentar
Finnes det noen plass en kan skaffe dette kortet i ubrukt stand ?

7965475[/snapback]

Det tviler jeg på siden det ikke er i produksjon lenger. Jeg har 2 slike og kjøpte mitt siste høsten 2006, hos MPX. Hos Newegg.com finner jeg ASRock 939Dual-VSTA Socket 939 som er tilnærmet samme kortet. Det har 1 x 3Gb/s SATA, 2 x 1.5Gb/s, PCIexpress16 og AGP port. Det har også IDE / PATA. Newegg.com har det meste av ASrock hardware på lager. Du finner kortet (ene) her:

http://www.newegg.com/Product/ProductList....&InnerManu=1944

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som vet om det er mulig å justere VCORE i BIOS på CPU på Asrock  4CoreDual-VSTA? -jeg har lett i gjennom manualene deres på nett osv. uten å finne det ut.

 

Eneste jeg finner er DRAM voltage (low, High og Auto) -og verdiene er ikke oppgitt.

7989701[/snapback]

 

Jeg har sålangt ikke sett at det er mulig å justere VCore på de aller fleste Asrock hk.

De som har hatt muligheten har hatt Vid som max.. dvs. man kan stille VCore nedover.. og det er jo ikke spesielt interessant når man skal klokke opp.. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å justere VCORE i BIOS på CPU på Asrock  4CoreDual-VSTA? -jeg har lett i gjennom manualene deres på nett osv. uten å finne det ut.Eneste jeg finner er DRAM voltage (low, High og Auto) -og verdiene er ikke oppgitt.

7989701[/snapback]

På Dual-SATAII (som jeg har) kan VCORE (som heter Processor Voltage i Bios) stilles fra 0.800 V til 1.400 V. I manualen til 4CoreDual-VSTA til er det et bilde hvor VCore vises. Ut fra dette vil jeg tro at kortet har mulighet til manuell justering av Vcore slik som Dual-SATAII. Kortet har Hybrid Booster - Safe Overclocking Technology. For øvrig har jeg heller liten erfaring med Intel CPU.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette har lite med Intel eller AMD CPU å gjøre, men har med hk/chipset/bios.

 

På de Asrock hk jeg har hatt med A64 (nForce3/410) så har det vært mulig å justere VCOre *innenfor VID range* f.eks. slik som Vidaremil over her viser til.

 

Det er det lite nytteeffekt av for litt mer seriøs klokking.

 

På de hk jeg har/har hatt for Intel(Core 2 Duo støtte) av ulike chipset.. så har det vært 0 - null - mulighet for VCore justering i Bios.

 

Det finnes deg enkle "mods" for å omgå dette (Hardwarezone/Shamino har demonstert dette).

Det gir dog svært lite (om noe) effekt med de chipset som Asrock benytter for sine "lavkost" hk. :)

Lenke til kommentar

Jeg flashet BIOSen på min Asrock 939DUAL-SATAII til version P2.30. Før det hadde jeg kanskje version 1.20 eller noe som funket stabilt. Grunnen til at jeg flashet var jeg straks skal oppgradere prosessor så da trengte jeg version 1.40 eller høyere, så jeg tok bare den siste som var kommet ut.

 

Problemet mitt: nesten hver gang jeg starter pc'n på nytt så må jeg gå inn i bios og velge hvilken disk den skal boote fra. Ser ut til at den resetter seg hver gang med andre ord. Noen som har opplevd noe lignende eller vet hva jeg kan gjøre for at den skal huske de instillingene? Og ja, jeg trykker på F10 Save and Exit før jeg går ut av BIOS.

 

 

mvh Desi

Endret av Desi
Lenke til kommentar
conductive ink= "ledende blekk", brukes ved reparasjon av kretskort mm. Fås f.eks her: Elfa

8013696[/snapback]

Takk for linken.

 

Hva er VDIM på dette HK'et? ser det er Low, High og Auto. Noen som vet hva som er verdiene på dette?

8018143[/snapback]

 

 

What is the max VCORE I can set in BIOS?

The highest vcore you can set is usually your processor's default vcore + 0.05v.

What is the default VDIMM on this board?

The default VDIMM is 2.5v, when you set DRAM voltage to “normal” in BIOS.

What is the max VDIMM on this board?

The max VDIMM is 2.7v, when you set DRAM voltage to “high” in BIOS.

Is there a way to get more VCORE or VDIMM?

Yes, you can do vcore mod or vdimm mod.

After vcore mod – 1.55v

After vdimm mod – 3.04v

 

 

http://forums.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=40579

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...