Gå til innhold

Du vet du er nerd når..


Winged Monkey

Anbefalte innlegg

- du har en crt skjerm og gleder deg til å til å trykke på demagnetiseringsknappen for å se de lilla bølgene på skjermen.

9173070[/snapback]

Gjorde jeg før, men fordi den stasjonære pc-en har vært ustabil i det siste, er jeg for det meste på laptopen med lcd skjerm. :p

 

- du har runna Mario 64/Mario Kart 64 osv på Project 64.

9173070[/snapback]

Jepp

9176197[/snapback]

 

ikke det at jeg gleda meg akkurat, men var jo litt gøy når de hadde sånn på skolepcene da ;) (gleda meg litt :blush: )

 

har runna mario cart 64 på pcen da.. er rimelig nerd det egentlig, hvertfall når du har nintendo 64 og spillet i etasjen under ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vet du er nerd når du kjører forbi en bil i 120 (autobahn i tyskland) og legger merke til at det står CL 5558 på bilskiltet før du legger merke til fargen på bilen du kjører forbi. synes det er litt skummelt :p

9176329[/snapback]

Tok den ikkee helt

9176469[/snapback]

 

 

kjørte forbi en bil i 120km/h

på skiltet til den bilen sto det CL 55518 (sorry, skrev feil i forrige post)

CL55518 la jeg merke til før jeg la merke til fargen på bilen.

Lenke til kommentar
Skjønte bare ikke hvorfor det var snakk om farge på bilen o.0 Skjønte det med CL ofc, men ikke hvor fargen kom inn.. begynte å tenke på om du bare hadde synet fokusert mot tall o.0 for mye timing osv xD

9176646[/snapback]

 

 

det med fargen: de fleste legger som vanlig merke til fargen FØR en forkortelse av RAM-spesifikasjoner på skiltet :p

Lenke til kommentar
Skjønte bare ikke hvorfor det var snakk om farge på bilen o.0 Skjønte det med CL ofc, men ikke hvor fargen kom inn.. begynte å tenke på om du bare hadde synet fokusert mot tall o.0 for mye timing osv xD

9176646[/snapback]

 

 

det med fargen: de fleste legger som vanlig merke til fargen FØR en forkortelse av RAM-spesifikasjoner på skiltet :p

9176660[/snapback]

OH now i get it.. :)

Lenke til kommentar
- du har en crt skjerm og gleder deg til å til å trykke på demagnetiseringsknappen for å se de lilla bølgene på skjermen.

9173070[/snapback]

 

Det er den eneste grunnen til at jeg savner CRT skjermen min :p

9179106[/snapback]

Jeg har ingen slik knapp jeg? :hmm:

9188609[/snapback]

hvis du ikke har en dedikert knapp til det, så er det sikkert blant innstillingene på skjermen :) har vært det på alle crt-skjermene jeg har sett hvertfall..

Lenke til kommentar
Jeg har ingen slik knapp jeg? :hmm:

9188609[/snapback]

Som nevnt finner du det sikkert i innstillingene for skjermen, på engelsk heter det "degauss". (Før trodde deg alltid at det var degasus, og fikk assosiasjoner til den flygende hesten Pegasus, uten at jeg kunne forklare denne sammenhengen.)

 

Det smellet du hører hver gang du slår på skjermen (kanskje etter et par sekunder) er forresten nettopp dette.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Jeg har ingen slik knapp jeg? :hmm:

9188609[/snapback]

Som nevnt finner du det sikkert i innstillingene for skjermen, på engelsk heter det "degauss". (Før trodde deg alltid at det var degasus, og fikk assosiasjoner til den flygende hesten Pegasus, uten at jeg kunne forklare denne sammenhengen.)

 

Det smellet du hører hver gang du slår på skjermen (kanskje etter et par sekunder) er forresten nettopp dette.

9189021[/snapback]

Haha :)

Jeg trodde også det var degasus.

Fant ikke ut at det sto "degauss" før jeg skreiv den posten jeg :blush:

Enkelte ord er det lett og stokke om når det gjelder bokstaver :)

Lenke til kommentar
Jeg har ingen slik knapp jeg? :hmm:

9188609[/snapback]

Som nevnt finner du det sikkert i innstillingene for skjermen, på engelsk heter det "degauss". (Før trodde deg alltid at det var degasus, og fikk assosiasjoner til den flygende hesten Pegasus, uten at jeg kunne forklare denne sammenhengen.)

 

Det smellet du hører hver gang du slår på skjermen (kanskje etter et par sekunder) er forresten nettopp dette.

9189021[/snapback]

Haha :)

Jeg trodde også det var degasus.

Fant ikke ut at det sto "degauss" før jeg skreiv den posten jeg :blush:

Enkelte ord er det lett og stokke om når det gjelder bokstaver :)

9189285[/snapback]

 

Ikke jeg heller! :lol:

 

Edit: eller før jeg leste det

(btw: du er litt nerd når du skriver koden til smilyene, istedet for å trykke på de)

Endret av Bob_mafia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...