Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kom ikke inn på skole.


Anbefalte innlegg

Jeg kom ikke inn på skole, har søkt på 4 forskjellige skoler og 3 forskjellig fag.

 

Eneste som jeg kom inn på var en skole jeg ikke hadde søkt på engang. Og som er alt for langt vekke. Så den sa jeg nei til.

 

Vet ikke hva jeg skal gjøre, har ikke lyst til å gå uten skole i et år.

 

Noen som vet om dette er "normalt"? Noen som tror at jeg kommer inn på skole senere? Er så utrolig kjipt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har ikkje så stor peiling, men eg trur det einaste er å venta til skulane begynner og høyra med inntakskontoret om det er nokon ledige plassar då, om f.eks nokon ikkje møter opp osv.

Dersom du ikkje kjem inn på noko uansett så råder eg deg berre til å få deg ein jobb detta året så du ikkje kaster det vekk på ingenting.

Trist at du ikkje er komt inn på noko, men lykke til uansett :)

Lenke til kommentar
Og vi fikk vite at man skulle komme inn på MINST en av skolene.

Man kommer bare inn på én skole! ;)

 

Vi fikk ihvertfall beskjed om å sette opp 3 fag (ikke bare 2), og i tillegg minst 6 skoler.

Det kommer jo an på hva du søker. Eksempelvis er Kjemi- og Prosessfag en sjelden linje, og selv i Oslo er det bare en skole som har denne linja. Hvis han satte opp to linjer med en skole og en linje med to, så var nok søknaden fortsatt god nok så lenge det ikke var andre skoler med de linjene i hans distrikt.

Lenke til kommentar
Man skal være garantert å komme inn på en av de skolene man har søkt på, så dette bør du ta opp med inntakskontoret. Det er i det minste slik i Oslo. Det kan være at det ikke er nok elevplasser i ditt område, men systemet er da helt idiotisk bygd opp.

man er vel ikke garantert å komme inn på noe man søker på? så hvis jeg hadde satt opp 9 skoler med 5+ i snitt og jeg hadde under 3 i snitt hadde jeg kommet inn?

Lenke til kommentar
Man skal være garantert å komme inn på en av de skolene man har søkt på, så dette bør du ta opp med inntakskontoret. Det er i det minste slik i Oslo. Det kan være at det ikke er nok elevplasser i ditt område, men systemet er da helt idiotisk bygd opp.

man er vel ikke garantert å komme inn på noe man søker på? så hvis jeg hadde satt opp 9 skoler med 5+ i snitt og jeg hadde under 3 i snitt hadde jeg kommet inn?

et slikt hull i reglene var det I Oslo i fjor vet ikke om de har endra noe.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
Man skal være garantert å komme inn på en av de skolene man har søkt på, så dette bør du ta opp med inntakskontoret. Det er i det minste slik i Oslo. Det kan være at det ikke er nok elevplasser i ditt område, men systemet er da helt idiotisk bygd opp.

man er vel ikke garantert å komme inn på noe man søker på? så hvis jeg hadde satt opp 9 skoler med 5+ i snitt og jeg hadde under 3 i snitt hadde jeg kommet inn?

ja.

i akershus (og som sagt over, i Oslo), har du garanti for å komme inn på noe du har søkt, om du har søkt på 3 linjer.. jeg har ikke hørt noe om minimum antall skoler, men kan jo hende dette også finnes for å unngå taktisk søkning (bare sette opp ønsker med høye krav)..

 

men uansett hadde det vært krav om min.6 skoler burde rådgiveren på ungdomsskolen sagt ifra til deg om dette etter å ha gått gjennom hele trinnets søknade.r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...