Gå til innhold

Nye PDA til maks 3000


Henning L

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny PDA i prisklassen opp til 3000 kr.

 

Sett en del på Palm Tungsten T5 og Tungsten E2, men de har fått mye blandet kritik, i alle fall på de utenlandske sidene jeg har sett på. Har også tittet litt på det Hp har, men vet ikke så mye om dem. Ikke at jeg har prøvd noen Pocket PC, men jeg synes PalmOS virker litt bedre.

 

Kravet for meg er at PDAen må kunne bruke Word og Excel (vet ikke om alle gjør det), ha blåtann, ir og SD-kort. Er ikke interessert i Smartphoneløsninger. Uansett. Noen som har noen anbefalinger?

 

Har hatt en Palm m125 i tre år, og er ganske fornøyd med den som en planlegger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt intrykk av Pocket PC samsvarer med ditt. Jeg har hatt noen stykker og jeg holder nok en knapp på Palm OS til PDAen.

 

En Tungsten T5 burde jo fylle dine krav ganske bra. Det er deilig å ha litt større skjerm, særlig når man holder på med exel og websurfing. Det eneste som mangler er vel wlan. Desverre ligger nok T5 litt over den fiskale grensen på 3000. Og skal man gå får T5, kan man jo også kikke på lifedrive til noen hundrelapper mer, som har wlan og virker å være en meget bra Palm Pda.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Palm Tungsten E, altså forgjengeren for E2, og er godt fornøyd.

Min har fungert uten feil siden des.2003

Word og Excell funger, men er upraktisk pga den lille skjermen.

Min PDA har ikke Blåtann, men jeg tror E2 har det.

 

jeg hadde palm m100 før denne.

Lenke til kommentar
Desverre ligger nok T5 litt over den fiskale grensen på 3000. Og skal man gå får T5, kan man jo også kikke på lifedrive til noen hundrelapper mer, som har wlan og virker å være en meget bra Palm Pda.

flatskjermer.no selger den for 2600, og komplett.no for 3000. Og lifeDrive synes jeg ser ut som en kloss, en fin kloss, men fremdeles en kloss. Men har igrunn bestemt meg.

 

Edit:

Dessuten; er ikke harddisker, o forhold til flashminne, mer utsatt for skader ved støt og sånt?

Endret av Tusse
Lenke til kommentar
Hva med denne til dell da? Virker som at en får mye for 2800 der.

 

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...&sbc=axim50_520

 

Noen som har erfaring med Dell pda'er? Det er jo 20% avslag på denne i en drøy uke til. Jeg vurderer dette.

 

Ett spørsmål siden det ikke er mobil på disse - hvis man ikke har tilgang på trådløst nettverk på ett sted, kan man da bruke internett via eksternt modem??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...