Gå til innhold

F.E.A.R Direkte dårlig! (demo test)


Anbefalte innlegg

Hovedpoenget er at jeg er veldig skuffet over demoen etter alt hypet, det er jo faktisk ikke noenting ekstraordinært her(spillbarheten trekker mest ned synes jeg), og det lover ikke godt til selve spillet, venter i alle fall på testen på gamer.no før jeg kjøper noe som helst.

Å bedømme spillbarheten etter en DEMO er vel litt, tja hva skal jeg si... LAME!!

 

Prøv spillet når det kommer du, så kan du bedømme SPILLbarheten da.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedpoenget er at jeg er veldig skuffet over demoen etter alt hypet, det er jo faktisk ikke noenting ekstraordinært her(spillbarheten trekker mest ned synes jeg), og det lover ikke godt til selve spillet, venter i alle fall på testen på gamer.no før jeg kjøper noe som helst.

Å bedømme spillbarheten etter en DEMO er vel litt, tja hva skal jeg si... LAME!!

 

Prøv spillet når det kommer du, så kan du bedømme SPILLbarheten da.. ;)

Sånn for å være kverulant... er ikke en DEMO nettop laget for å DEMOnstrere spillbarhet, grafikk og generellt alt annet som utgjør et spill? Hvis en demo har noen annen hensikt opplys meg gjerne...

 

Dessuten, hvordan mener du man skal bedømme spillbarheten på hele spillet uten å kjøpe det? Og da faller jo litt av poenget med en demo bort... ;)

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at spillbarheten er mer helheten av spillet..

Man kan si at spillbarheten på akuratt den demoen var dårlig, noe jeg ikke syntes.. :) Men det er vanskelig å bedømme spillbarheten på et spill før man har spillt hele spille, mener nå jeg hvertfall... :)

 

LBNL: Tror ikke utviklerne lager en demo for å vise fram spillbareheten til sitt kommende spill.. Heller; grafikk, fysikk, lyd (og noen ganger en story).

Endret av w0d00
Lenke til kommentar

Ut ifra den demoen så er dette ett spill for meg som har alt eg har ventet på.joa med doom fikk eg endelig ett FPS som skremte vannet av meg og hafdde en fin grafikk, men fiendene var jo bare rett fram og relativt lite smarte. I FEAR for eg alt eg trenger,god grafikk,fysikk,feeling og en skremselsfaktor på 100! Og ikkje minst virker det som om Ai i dette spillet er det betse g har sett sålangt :yes:

 

Eg SKAL ihvertfall kjøpe dette spillet :thumbup:

Lenke til kommentar

Alle ser ut til å være mest opptatt av det å bli skremt, det er den siste kvaliteten jeg ser etter, det slo meg ikke en gang at dette skulle være skremmendet, var hele tiden sikker på at 17 års grensen var pga volden.

 

Husker jeg ble skremt av Resident Evil 1 på PS1, men har nokk blitt for logisk siden den gang til å la meg skremme av copierte (etter min mening i f.e.a.r, som nevnt i min forige post) sekvenser som er laget for kunn det formålet.

 

Kult for dem som kjøper konseptet, men det blir for platt for meg (som skrevet - for se hva gamer.no etc har å si om dette når de tester det)

 

Edit: En demo blir jo absolutt gitt ut for å vise spillbarheten, er ganske sikker på at de har tatt med noen av de sekvensene de er veldig fornøyd med, hvorfor skulle de gjøre noe annet?, det gjelder jo alle andre spill også det, de skall selge mest mulig.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Minuset med F.E.A.R er at det fortsatt er ett standard FPS men det har noen vri her og der som å ta hoppspark og slike ting. Men det føles bare feil å styre figuren. Historien virker veldig bra men alle som har prøvd det sier det samme , eneste du gjør er å løpe rundt og skyte folk. Bullettime syns jeg er forferdelig overkill . Hele skjermen fylles opp med effekter som ser dårlig ut og det blir altfor enkelt.

Lenke til kommentar
[iC,08/08/2005 : 22:23]
i mine øyne har F.E.A.R prøvd å lage et bra FPS spill og et bra skrekk spill, å koke disse delene sammen kunne gitt en bedre effekt.

skulle holdt seg unna skrekken, hadde vært et flott og actionfylt FPS spill.

Noen gang hørt om noe kalt "innovativt"?

De prøver seg på nye veier. Er jo bare tullball (RENT TULLBALL) at folk skal være redde for å spille slike spill. Herregud da! Voks opp!

 

Sikkert mange som ikke vet det (snodig nok), men det ER faktisk et spill! :roll:

voks opp? jeg liker ikke underholdning som er unødvendig skremmende, med diverse ting som bare er der for å skremme vettet av meg..hva om du begynner å respektere andres meninger?

 

"i mine øyne" er min mening, ikke en pervers måte å endre alle andres syn på spillet. Neste gang håper jeg at du holder deg fra en slik "krenkende" kommentar.

Den synes jeg var frekk. Jeg har aldri sagt at folk ikke skal få ha sine egne meninger.

Jeg har aldri sagt at folk ikke har lov til å synes at slike ting er skumle.

 

Det jeg mener er at det er helt teit å sutre over at noe sånn er skummelt.

Det er greit at dere ikke liker skumle ting og tang, men dere trenger da ikke å rakke ned på det pga. skummelheten!

Vi har så utrolig få skumle spill, og med en gang det kommer et, så skal folk begynne å komme med så jævlig mange "krenkende" kommentarer mot det, fordi det ikke passer deres smak.

Det ER faktisk andre som nyter slike skumle spill! :)

 

EDIT:

For det første er det dumt å bedømme et spill utifra en demo. Selvsagt, hvis du avskyr det du fikk testa bør du nok holde deg unna fullversjonen også, men ofte bør man gi hele spillet en sjans før man gir sin endelige dom.

 

For det andre så er det ganske tåpelig å være negativ om at F.E.A.R. inneholder skrekk, når det er faktisk det det går ut på. Du kritiserer ikke Halo for å være for Sci-Fi orientert. Det blir bare tullete.

 

Takk for den. Er ikke så god til å forklare, men den der burde få dem til å forstå. :)

 

EDIT2:

Minuset med F.E.A.R er at det fortsatt er ett standard FPS men det har noen vri her og der som å ta hoppspark og slike ting. Men det føles bare feil å styre figuren. Historien virker veldig bra men alle som har prøvd det sier det samme , eneste du gjør er å løpe rundt og skyte folk. Bullettime syns jeg er forferdelig overkill . Hele skjermen fylles opp med effekter som ser dårlig ut og det blir altfor enkelt.

 

Nå er jeg ikke med her. Mener du at spilelt skal ha like mye effekter som Half-Life fra 1998?

Mener du at det å ha med nye teknikker og effekter (som holder spill-utviklingen på rett side av veien) ikke skulle være der?

Mener du at spill egentlig skulle være utdaterte?

 

Du sier at historien er bra (vet ikke hva du synes med grafikken, men den ER langt over middelmådig), og du synes spillet inneholder mange effekter (som du synes er teite, eller i det misnte "overkill", men som flere andre synes er kule).

 

Hva er egentlig negativt da?

Spillet har god grafikk, god story og en god del features som holder spillet nytt og friskt.

 

Nå vet jeg ikke hva andre synes, men jeg har egentlig aldri sett ett FPS som faktisk hopper langt frem i forhold til alle andre spill (annet enn grafisk sett, som egentlig ikke betyr mer enn shite. Så lenge grafikken er god nok, har det ikke noe å si).

Min mening er at (om man ser bort fra det grafiske) egentlig ingen FPS er revolusjonerende. De aller beste er over middelmådige, og over standarden.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Har hatt tre kompiser på besøk som prøvde demoen. Alle ble pissredde, og alle skal kjøpe det :)

pingle kompiser :p

 

Eneste jeg skvatt litt på var når hun jenten kom bak deg når man gikk ned stigen.

 

Alle de andre gangene hun spratt fram var bare koseligt syntes jeg. :p

Lenke til kommentar
[iC,09/08/2005 : 16:45]
[iC,08/08/2005 : 22:23]
i mine øyne har F.E.A.R prøvd å lage et bra FPS spill og et bra skrekk spill, å koke disse delene sammen kunne gitt en bedre effekt.

skulle holdt seg unna skrekken, hadde vært et flott og actionfylt FPS spill.

Noen gang hørt om noe kalt "innovativt"?

De prøver seg på nye veier. Er jo bare tullball (RENT TULLBALL) at folk skal være redde for å spille slike spill. Herregud da! Voks opp!

 

Sikkert mange som ikke vet det (snodig nok), men det ER faktisk et spill! :roll:

voks opp? jeg liker ikke underholdning som er unødvendig skremmende, med diverse ting som bare er der for å skremme vettet av meg..hva om du begynner å respektere andres meninger?

 

"i mine øyne" er min mening, ikke en pervers måte å endre alle andres syn på spillet. Neste gang håper jeg at du holder deg fra en slik "krenkende" kommentar.

Den synes jeg var frekk. Jeg har aldri sagt at folk ikke skal få ha sine egne meninger.

Jeg har aldri sagt at folk ikke har lov til å synes at slike ting er skumle.

 

Det jeg mener er at det er helt teit å sutre over at noe sånn er skummelt.

Det er greit at dere ikke liker skumle ting og tang, men dere trenger da ikke å rakke ned på det pga. skummelheten!

Vi har så utrolig få skumle spill, og med en gang det kommer et, så skal folk begynne å komme med så jævlig mange "krenkende" kommentarer mot det, fordi det ikke passer deres smak.

Det ER faktisk andre som nyter slike skumle spill! :)

tror ikke du hengte helt med på hva jeg mente med min første post.

jeg mente at et actionspill av typen FPS har forskjellig karakterastikk i forhold til et skrekkspill. kaster man da disse to typene ned i en magisk eske, så får man et spill med begge deler. ikke alltid denne sammenkokingen fungerer like bra som alltid, noe jeg synes fear kanskje er et eksempel på.

 

 

så en liten oppsummering:

 

"Jeg har aldri sagt at folk ikke skal få ha sine egne meninger."
dette avkreftet du raskt ved å uttale: "Er jo bare tullball (RENT TULLBALL) at folk skal være redde for å spille slike spill."

 

neste lille sak som jeg vil peke ut:

"Jeg har aldri sagt at folk ikke har lov til å synes at slike ting er skumle."
hmm, sitaten i det forrige punktet forklarte kanskje den også.

 

da har jeg forklart hva jeg mente, og legger denne saken på is. og om du vil komme med noen videre kommentar, så tar jeg den gjerne via pm. :)

Lenke til kommentar

Måten du prøver å finne feil på Morten tyder på at du ikke har altfor mange år på nakken men det kan jo seff ingen klandre deg for

 

Igjen ber jeg deg å lese bedre og prøve å forstå hva andre mener.

 

Det jeg tenkte på er at grafikkmotoren ser ut som den samme, eksempelvis blir HL2 grafikkmotoren brukt til nyere spill nå og de ser bedre ut fordi div ting\effekter osv blir forbedret.

 

Det minner meg om Doom3 grafikken (både på type grafikk og på måten ting beveger seg på, når du går å skyter på dem), om det er bedre å si det slik?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...