Gå til innhold

F.E.A.R Direkte dårlig! (demo test)


Anbefalte innlegg

Testet demoen med mitt 7800gtx med alt på fullt, og etter min mening når ikke dette spillet opp til topp 5 en gang (slik det ser ut nå), ble rett å slett utrolig skuffet, fikk en ebben smak av silent hill\doom 3 og Hl2 kopi som prøver for hardt uten å lykkes. (silent hill for stemningen - Doom3 for utseendet - og hl2 for utrolig like fiender)

 

Foreløpig er ikke spillet med i min fps favoritt bok engang der Castle wolfenstein og Far Cry ligger høyt på listen.

 

skuffet :no:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i mine øyne har F.E.A.R prøvd å lage et bra FPS spill og et bra skrekk spill, å koke disse delene sammen kunne gitt en bedre effekt.

skulle holdt seg unna skrekken, hadde vært et flott og actionfylt FPS spill.

Noen gang hørt om noe kalt "innovativt"?

De prøver seg på nye veier. Er jo bare tullball (RENT TULLBALL) at folk skal være redde for å spille slike spill. Herregud da! Voks opp!

 

Sikkert mange som ikke vet det (snodig nok), men det ER faktisk et spill! :roll:

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg ble veldig imponert av FEAR-demoen jeg heller, men stemning hadde den i massevis. Var flott bruk av lyd og lys-effekter, og jeg hoppet omtrent i taket en gang under demoen.

 

Jeg ser på meg selv som en som har vokst opp, men likevel var det skummelt. Ja, jeg vet det er et spill. Blir jo det samme som med filmer. Er det bra laget kan det være veldig skummelt.

Lenke til kommentar

Spillbarheten som trakk mest ned. Historien rundt og grafikkmessig var det helt ok (eller? på veggen er det feks bare visse steder som viser kule hull om du treffer, noe som spolerer litt av ideen + alt virker veldig doom aktig, faktisk en smule dårligere en doom3 grafikk messig synes jeg)

 

Edit: Far Cry holder seg utrolig godt enda! med uendlige forkjellige måter å komme seg fra a til b på, intensitet og grafikk som skaper genial stemning, det er fps spill det! :love:

 

Ikke et spill jeg kommer til å hive meg over i butikk hyllen nei

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg ble veldig imponert av FEAR-demoen jeg heller, men stemning hadde den i massevis. Var flott bruk av lyd og lys-effekter, og jeg hoppet omtrent i taket en gang under demoen.

 

Jeg ser på meg selv som en som har vokst opp, men likevel var det skummelt. Ja, jeg vet det er et spill. Blir jo det samme som med filmer. Er det bra laget kan det være veldig skummelt.

Okaj, lyden er bra, grafikken er bra, stemningen er bra, og det skremmer (noe som er meningen). Hva er det da som ikke imponerte deg? :dontgetit:

 

EDIT:

*Snip*
.

 

Jasså, det er slik det er. Utifra en 5-minutter lang demo du har spilt (som er en bitte liten del av et enda uferdig spill), så kan du fastslå at spillet blir innestengt, at grafikken er dårlig (det med veggene skjønner jeg, men som jeg sa er spillet enda et godt stykke fra FERDIG - Dette blir fikset, enten ved release, eller ved en patch), og at spillbarheten er dårlig.

FEAR blir sikkert temmelig innestengt, men hva mener du da? At man skulle få muligheten til å vandre på mange steder som ikke har noe med historien å gjøre (slik som i FarCry)?

 

Gimmi a brejk da, hva? ;)

 

FarCry hadde forresten omtrent ingen forskjellige måter oppdragene kunne bli utført på.

Joda, du kunne velge å gå rett mot målet ditt og å vase rundt i jungelen hvor man verken fant personer eller items som armor eller nye våpen (med mindre du synes palmer er veldig interessante).

For meg (og egentlig de aller fleste), så hadde det ikke gjort noe spesielt mye om man bare kunne gå bitte litt utom stien man skulle holde seg til.

 

F.E.A.R. kan sikkert bli akkurat slik som du "spår". Det jeg sier er at du ikke bør uttale deg om en demo (av et uferdig spill) med ikke mye mer enn 2 minutter effektivt gameplay. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[...]og etter min mening når ikke dette spillet opp til topp 5 en gang (slik det ser ut nå)

Hvilken topp 5 er det du sikter til? Hvis du mener topp fem fps "of all times" eller noe lignende så blir det helt latterlig å si at et spill som ikke en gang er på topp 5 er direkte dårlig.

 

Metallic: Folk opplever ting forskjellig og blir skremt av forskjellige ting, ingen vits å være så overlegen.

Lenke til kommentar
Metallic: Folk opplever ting forskjellig og blir skremt av forskjellige ting, ingen vits å være så overlegen.

 

Aj ønderstænd kompletli. :yes:

Det jeg mener er at folk sutrer og klager og mener spillet er dårlig fordi det skremmer. Hvordan kan det være dårlig sånn?

Når det er MENINGEN at det skal skremme, og det fullfører det godt, hvordan kan da folk si at det er NEGATIVT? Det skulle jo være helt motsatt!

 

Folk skulle jo klaget på deres egen frykt for skumle spill og filmer, og ikke spillet, som forsåvidt gir dem som søker det, akkurat hva de ønsker å få!

 

Til de som ikke liker skumle spill, har vi spill som ikke er skumle. Da synes jeg de som ikke liker skumle spill la være å spille dem, og i allefall la være å kritisere dem for noe de faktisk skal være.

 

BTW: Vet at trådstarter ikke klager på at det er skummelt. Var ikke han jeg siktet til. ;)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Han er da ikke overlegen, han sier bare sannheten  ;)

Sannhet er relativt. Det finnes ingen sannhet, kun meninger.

 

----------

 

Forstod deg bedre nå, Metallic. Folk som blir skremt og ser dette som negativt bør holde seg unna skumle spill. (Eller, jeg skal fortsatt prøve det :p .)

Endret av Cheezcake
Lenke til kommentar
[iC' date=08/08/2005 : 23:56]
Kan ikke si jeg ble veldig imponert av FEAR-demoen jeg heller, men stemning hadde den i massevis. Var flott bruk av lyd og lys-effekter, og jeg hoppet omtrent i taket en gang under demoen.

 

Jeg ser på meg selv som en som har vokst opp, men likevel var det skummelt. Ja, jeg vet det er et spill. Blir jo det samme som med filmer. Er det bra laget kan det være veldig skummelt.

Okaj, lyden er bra, grafikken er bra, stemningen er bra, og det skremmer (noe som er meningen). Hva er det da som ikke imponerte deg? :dontgetit:

Selve handlingen fenger liksom ikke. Jeg har en følelse av at jeg har gjort alt sammen før, bare i en annen setting. Jeg kan ikke se noe revolusjonerende med spillet - kun en litt annen vri på noe jeg har vært igjennom i flere forskjellige settings de siste årene.

 

Det er dét som ikke imponerte meg :)

Lenke til kommentar
[iC' date=08/08/2005 : 22:23]
i mine øyne har F.E.A.R prøvd å lage et bra FPS spill og et bra skrekk spill, å koke disse delene sammen kunne gitt en bedre effekt.

skulle holdt seg unna skrekken, hadde vært et flott og actionfylt FPS spill.

Noen gang hørt om noe kalt "innovativt"?

De prøver seg på nye veier. Er jo bare tullball (RENT TULLBALL) at folk skal være redde for å spille slike spill. Herregud da! Voks opp!

 

Sikkert mange som ikke vet det (snodig nok), men det ER faktisk et spill! :roll:

voks opp? jeg liker ikke underholdning som er unødvendig skremmende, med diverse ting som bare er der for å skremme vettet av meg..hva om du begynner å respektere andres meninger?

 

"i mine øyne" er min mening, ikke en pervers måte å endre alle andres syn på spillet. Neste gang håper jeg at du holder deg fra en slik "krenkende" kommentar.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testa F.E.A.R. demoen, så jeg skal ikke uttale meg direkte om den men vil uansett si et par småting:

 

For det første er det dumt å bedømme et spill utifra en demo. Selvsagt, hvis du avskyr det du fikk testa bør du nok holde deg unna fullversjonen også, men ofte bør man gi hele spillet en sjans før man gir sin endelige dom.

 

For det andre så er det ganske tåpelig å være negativ om at F.E.A.R. inneholder skrekk, når det er faktisk det det går ut på. Du kritiserer ikke Halo for å være for Sci-Fi orientert. Det blir bare tullete.

Lenke til kommentar

som vanlig er det ingen som hørerpå hverandre men hyler ut sine egne flotte ord, jeg skriver "demo" i titelen og "foreløpig" i teksten for en grunn, og jeg er ganske sikker på at denne demoen representerer en bra sekvens i spillet, hvorfor skulle de ellers gi ut en demo på den, de vill jo selge som alle andre, uansett hvordan dere velger å vri på det synes jeg denne demoen lover dårlig for det kommendet f.e.a.r spillet.

 

Og der de prøver å skremme minner det for min del som skrevet før altfor mye om silent hill 1 og doom3 (der du følger etter en jente som forsvinner og doom 3 som har fotspor sekvensen).

 

Hovedpoenget er at jeg er veldig skuffet over demoen etter alt hypet, det er jo faktisk ikke noenting ekstraordinært her(spillbarheten trekker mest ned synes jeg), og det lover ikke godt til selve spillet, venter i alle fall på testen på gamer.no før jeg kjøper noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...