Gå til innhold

Trenger S478-kjøler til Abit IC7MAX3


srbz

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en noenlunde stillegående kjøler som faktisk passer til Abit IC7-MAX3 (boxed'en bråker sånn, vil kvitte meg med den). Har planer om å bestille fra komplett ganske snart, så et stort pluss om den kommer derfra. Jeg klarer selv ikke å finne ut hva som passer. Har ikke lyst å begynne å ta av brackets o.l på hk.

 

edit: forresten så er prosessoren en Intel P4 Northwood 2.8 GHz

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe slikt på IC7-G iallefall.

Jeg har en Chieftec Dragon tower, og bruker en 80mm vifte til å blåse ut.

Og når jeg monterte på CPU-kjøleren, var det ca 2mm fra viften på CPU-kjøleren, til viften under PSU der.

Ellers så er det ganske god plass mellom resten.

Er vel en ca. 10-12 cm plass mellom CPU-kjøler og PSU, så burde nok passe til deg også vil jeg tro.

Men spørs jo om du ikke vil vurdere en annen kjøler da, finnes sikkert flere som er bedre, men da må vel litt opp i pris, i forhold til den jeg har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Kjøpte meg nylig et eksemplar av denne til min 2.4GHz Intel CPU.

Kan ikke klage på støynivået/kjølingen til den iallefall.

Billig er den også.

den kjøleren har jeg også hatt. den er god som bare det, + at den kjøler bra.

Lenke til kommentar

Vel, finn ut hvor det står at Thermalright SP-94 ikke passer til Abit IC7-MAX3 da... For det gjør det ikke, ikke uten å ta av OTES-dekselet, noe jeg da ikke hadde lyst til...

 

edit: her får du produktsiden http://www.thermalright.com/a_page/main_product_sp94.htm

 

og jeg har ikke lyst til å kjøpe en kjøler som ikke passer igjen

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Vel, finn ut hvor det står at Thermalright SP-94 ikke passer til Abit IC7-MAX3 da... For det gjør det ikke, ikke uten å ta av OTES-dekselet, noe jeg da ikke hadde lyst til...

 

edit: her får du produktsiden http://www.thermalright.com/a_page/main_product_sp94.htm

 

og jeg har ikke lyst til å kjøpe en kjøler som ikke passer igjen

Den passer da som bare det den da? Brukte den kombinasjonen selv på min stasjonære pc. Prøvd å rette heatpipene mot baksiden av kab?

 

- fantaCx

Lenke til kommentar
den passer jo til 478 men du må ta av dekslet ja det må man oxo gjøre om man skal montere vannblokk. om man skal bruke den typen kjøler så må man av med dekslet uansett hvilket hovedkort man har.

Nå snakker vi altså ikke om den greien som vi bruker til å feste boxed-kjøleren, men dekselet utenpå OTES-kjøleløsningen. Tror jeg får finne meg i litt arbeid med å ta av den førstnevnte likevel. Stusser da litt på denne: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...L8952T&toc=3820

Den ser ikke ut til å ha ting som stikker ut til sidene. Må bare huske å få med meg en vifte. Noen som har forslag til en isåfall?

 

edit: FantaCx, mulig jeg bare ga opp for lett da. Vel, jeg solgte den til en kompis for samme pris som jeg betalte + jeg slengte på en vifte jeg ikke hadde bruk for likevel. Så var alle fornøyde utenom meg, for jeg hadde bråkekjøler.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Hehe okei! Jeg trudde også min ikke ville passe, men den passer faktisk akkurat(!) om man setter heatpipene "bakover".

Om du ikke har funnet en ny enda synes jeg du skal prøve deg på en AC Freezer. Har en kompis som har den (dog til et annent HK), og den er visst veldig god. Samtidig er den stille og billig så får du litt til overs etter den gamle blokka som du kan bruke på ny vifte i OTES (fy som den bråker) ;)

 

Veit ikke om den passer, men den ser høy nok ut til at den skal komme over OTES'en.

 

fantaCx

 

EDIT: I neste tråd jeg åpnet:

(...)Og med min nye Artic Cooling frezzer 4 CPU kjøler ligger CPU på 45-50 idle, og 50-58 load. Da er p43.0ghz klokket til 3.6. Anbefaler denne kjøleren. Med orginal kom tempen over 70 på 3.6ghz load, og maskinen restarta.(...)
Endret av FantaCx
Lenke til kommentar
(...)Og med min nye Artic Cooling frezzer 4 CPU kjøler ligger CPU på 45-50 idle, og 50-58 load. Da er p43.0ghz klokket til 3.6. Anbefaler denne kjøleren. Med orginal kom tempen over 70 på 3.6ghz load, og maskinen restarta.(...)

Hm, de temperaturene så ikke veldig imponerende ut. Men jeg har sett litt på Freezer'en, og den ser jo først og fremst veldig enkel ut å montere. Tror rett og slett kanskje jeg går for den, og så kan jeg heller benytte meg av angreretten hvis jeg ombestemmer meg. Men hvis jeg skulle hatt en ny otes-vifte, måtte ikke den da vært mindre?

 

edit: f.eks. denne: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...10L12S&toc=5815

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...