Gå til innhold

Har jeg god nok maskinvare til å spille BF2?


Anbefalte innlegg

I og med at det er komt en del tråder om dette, samt diskusjoner om hva som kan være feil, opprettet jeg nå denne tråden slik at man kan samle slik diskusjon her. Setter dessuten denne til sticky. Hvis jeg ser tråder som omhandler nettopp dette vil jeg stenge dem og henvise til denne posten.

 

Her har dere en grei oversikt som dekker det meste. Kanskje vi slipper masse innlegg med "funker dette oppsettet..". Her får man fort en pekepinn om hvor landeet ligger:

 

step 1: identify your system

 

OS

Windows XP only (Win 2000 and WinME not supported)

 

internet connection: (only for multiplayer)

Broadband Internet connection(dial-up will not work)

 

Processor

 

AMD xp

1500+ very low settings

1800+ low settings

2000+ low-mid settings

2400+ mid settings

2600+ mid settings

2800+ mid-high settings

3000+ high settings

 

AMD 64

2800+ mid-high settings

3000+ high settings

3200+ high settings

3400+ high settings

3500+ high settings

3600+ and above insane settings

 

intel p4

 

1.5 very low settings

1.6 very low settings

1.8 low settings

2.0 low settings

2.4 mid settings

2.8 mid-high settings

3.0 high settings

3.2 high settings

3.4 high settings

3.6 and above insane settings

 

RAM

 

256mb very low settings

512mb mid-low settings

1GB high settings

1.5gb high settings

2GB insane settings

 

Video Cards

 

ATI

 

8500 low settings

9000 low settings

9200 se low settings

9500 se low settings

9600 se low settings

9500 low settings

9550 low settings

9600 low settings

9500 & 9600 pro mid settings

9700 mid settings

9800 se mid settings

x300 mid settings

x600 mid settings

9800 mid settings

9600xt mid settings

9850 mid settings

9800 pro mid-high settings

x700 pro mid-high settings

9800 pro 256mb med-high settings

x800 pro high settings

x800 pro xt and above insane settings

 

NVIDIA

 

GeForce Fx (GeForce 4 will not work)

 

5200 low settings

5300 low settings

5400 low settings

5600 low settings

5700 low-mid settings

5800 low-mid settings

5900 low-mid settings

5950 low-mid settings

5700 u mid settings

5800 u mid settings

5900xt mid settings

5950 mid settings

6600 mid settings

6600 256mb mid settings

6600 gt mid-high settings

6600 gt 256mb high settings

6800 and above insane settings

 

step 2: do the math

 

if you have a low processor and a mid ram and low video card: low+mid+low= low settings

 

low+low+high:low

low+mid+[high,insane]:mid-low

mid+mid+low: mid-low settings

mid+mid+mid: mid settings

high+mid+mid: mid settings

high+high+mid: mid-high settings

high+high+high: high settings

insane+high+high: high settings

insane+insane+insane: give me your computer

 

if you have something lower than everything posted above forget about this game and throw your piece of sh1t in the garbage

-----------

 

 

Hva slags instillinger man skal velge er det ikke noe generelt svar på. Prøv og feil!

Trekker man ned consollen "|" (knappen til venstre for 1)  og skriver "renderer.drawfps 1" får du opp i øvrevenstre hjørne et tall som indikerer frames per second (FPS). Dette bør selvfølgelig være høyest mulig, men alt over 25-30 er igrunn greit nok.

 

Av innstillingene ville jeg prioritert "geometry" og "view distance" og heller justert ned resten. Den visuelle forskjellen på medium og high er faktisk ikke allverdens stor, men det har endel å si på ytelse.

Snorre :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Her har dere en grei oversikt som dekker det meste. Kanskje vi slipper masse innlegg med "funker dette oppsettet..". Her får man fort en pekepinn om hvor landeet ligger:

 

EDIT*

(Her stod lista som nå ligger på første innlegget til Snorre.)-----------

 

 

Hva slags instillinger man skal velge er det ikke noe generelt svar på. Prøv og feil!

Trekker man ned consollen "|" (knappen til venstre for 1) og skriver "renderer.drawfps 1" får du opp i øvrevenstre hjørne et tall som indikerer frames per second (FPS). Dette bør selvfølgelig være høyest mulig, men alt over 25-30 er igrunn greit nok.

 

Av innstillingene ville jeg prioritert "geometry" og "view distance" og heller justert ned resten. Den visuelle forskjellen på medium og high er faktisk ikke allverdens stor, men det har endel å si på ytelse.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Her har dere en grei oversikt som dekker det meste. Kanskje vi slipper masse innlegg med "funker dette oppsettet..". Her får man fort en pekepinn om hvor landeet ligger:

 

step 1: identify your system

 

OS

Windows XP only (Win 2000 and WinME not supported)

That rules me out. :)

 

(...)

 

insane+insane+insane: give me your computer

 

if you have something lower than everything posted above forget about this game and throw your piece of sh1t in the garbage

-----------

 

:D

 

Hvor fant du denne, Mozze?

Lenke til kommentar

BF2 er jo et spill som krever sykt med maskinvare for å utnytte maksimalt, men har skaperne lagd det slik at forskjellen på very low og insane er ENORM! slik at BF kan spilles uten altfor mye lagg på en dårlig maskin på 1,6 Ghz, eller har de lagd det slik at hvis man har dårlig PC så bare lagger det selv med very low grafikk??

Lenke til kommentar
Syntes folk som nå poster "KAn jeg spile Bf2 med Min MasKinvare??++!11onoen" burde få warning for domhet...

 

:)

 

Men hvis ikke burner jeg de bare med mitt bilde ^^

DET VAR IKKE DET JEG SPURTE OM HELLER, FOR DET HAR JEG SPURT OM FØR...Tror ikke du bør snakke om dumhet :no:

Det jeg spurte om var om noen visste om EA har lagd spillet slik at det kan spilles på et vidt spekter av PCer!! Ikke om jeg kan kjøre det, eller om det er et spill som kun kan spilles lagge fritt på 3 ghz PCER!

LES FØR DU/DERE SVARER

Lenke til kommentar
Syntes folk som nå poster "KAn jeg spile Bf2 med Min MasKinvare??++!11onoen" burde få warning for domhet...

 

:)

 

Men hvis ikke burner jeg de bare med mitt bilde ^^

DET VAR IKKE DET JEG SPURTE OM HELLER, FOR DET HAR JEG SPURT OM FØR...Tror ikke du bør snakke om dumhet :no:

Det jeg spurte om var om noen visste om EA har lagd spillet slik at det kan spilles på et vidt spekter av PCer!! Ikke om jeg kan kjøre det, eller om det er et spill som kun kan spilles lagge fritt på 3 ghz PCER!

LES FØR DU/DERE SVARER

Jeg oppfattet det ikke slik at Alex siktet til deg. Han siktet til folk som starter tråder a la "KAn jeg spile Bf2 med Min MasKinvare??++!11onoen". Det var altså en generell kommentar, og ikke en kommentar til din post.

 

For å svare deg på det du spurte om: Jeg tror nok EA vil at flest mulig skal ha mulighet til å kjøpe spillet. Derfor har de ganske lave minimumskrav ført opp på baksiden av spillesken. Om det er spillbart med minimum maskinvare, se det er en annen sak. (Med spillbart mener jeg at det er en god spillopplevelse.) Når man må skru detaljnivå helt i bånn, som du påpeker, så kunne det kanskje være like morro å spille BF 1942? Men hvis du først har kjøpt spillet, så synes de det kanskje er greit å hinte om at du burde oppgradere maskinen din. Hvis det fortsatt lagger på Low setting. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...