Tå. Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Hvorfor akkurat WoW eller GW? De er kanskje noen av de mest "hypa" spillene ever! For det første så er det 2 helt forskjellige spill og for det andre så er det ingen av spillene som gir mening å spille. Er du ekstremt kåt på å farme items så anbefaler jeg Diablo2 istedenfor WoW GW er en slags merklig form for FPS, kjøp heller BF2 Vil du ha et virkelig bra spill hvor det faktisk er et poeng med spillet så bør du kjøpe Morrowind! Vil du absolutt spille et MMORPG så er vel Ultima Online det som gir mest underholdning
Edmund Blackadder Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 vel hva skal jeg si annet enn at jeg har runnet Diablo 2, og har BF2
Hr. Jenssen Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Hvorfor akkurat WoW eller GW? De er kanskje noen av de mest "hypa" spillene ever! For det første så er det 2 helt forskjellige spill og for det andre så er det ingen av spillene som gir mening å spille. Er du ekstremt kåt på å farme items så anbefaler jeg Diablo2 istedenfor WoW GW er en slags merklig form for FPS, kjøp heller BF2 Vil du ha et virkelig bra spill hvor det faktisk er et poeng med spillet så bør du kjøpe Morrowind! Vil du absolutt spille et MMORPG så er vel Ultima Online det som gir mest underholdning Øh, Hvordan i HELV*** kan du si at GW er en form for FPS? Okaj, la oss ta dette steg for steg. FPS = First Person Shooter = Førstepersonskyter. Førsteperson - Får vi se noe som helst fra ansiktet på folkene? Nei. Skyter - Man bruker ikke skytevåpen i GW. Og latterlig nok som det er, så sier du at GW og WoW er helt forskjellige spill, mens du sammenligner GW og BF2! Jeg vet ikke om jeg skal bli frobanna, gråte eller le, jeg.... GW og WoW er ikke to helt forskjellige spill. Begge to er MMORPG, begge to involverer slåssing med sverd, øks og mange andre våpen som passer den "tiden", begge to handler om å få quests, fullføre dem, komme opp i level og bli mektigere. De eneste forskjellene er de bitte små (våpnene ser ikke AKKURAT like ut i begge spillene, om du mener det er nok til å skille dem). GW handler om hvor god du er, mens WoW handler om hvor mye tid du egentlig gidder å sitte med spillet. De er fortsatt temmelig lik, og det ER en grunn til at alle spill-magasiner og nettsteder sammenligner GW og WoW. Ultima Online er sikkert bra, men det er så gammelt at grafikken egentlig ikke er noe å holde ut, i allefall ikke om du er en som skal prøve seg på spillet NÅ. Morrowind har ikke noe med saken å gjøre, siden det er et rent Singleplayer-RPG, og det har ingen massiv interaktiv verden hvor mange mennesker kan se hverandre, snakke med hverandre og kjempe mot hverandre.
Sponis Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Guild Wars er ikkje et MMORPG, det er bare en bitte liten del av spillet som er MMO, mesteparten av tiden er du sammen med kunn noken få andre, i WOW derimot er du alltid sammen med tusenvis av andre spillere som du kan møte på hvorsomhelst, og chatte med, rollespille med, slost med, osv. Har spilt begge spillene masse, og er dritlei begge, men meiner fortsatt de er fantastiske spill begge to. Vist eg skal anbefale et av de må de bli WoW, stemningen og atmosferen er noke av det beste eg har sett i et spill, også er det, det med at det er meir sosialt. Begynner også å bli lei av at alle seier at du må være god i GW men ikkje i WoW. En tilbakestående tiåring kan levle i GW. En tilbakestående tiåring kan også levle i WoW. En tilbakestående tiåring kan ikkje slå en som er mykkje bedre enn seg i pvp i GW. En tilbakestående tiåring kan heller ikkje slå en som er mykkje bedre enn seg i pvp i WoW, ferdig med saken.
Tå. Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 [iC,05/08/2005 : 16:36]Øh, Hvordan i HELV*** kan du si at GW er en form for FPS?Okaj, la oss ta dette steg for steg. FPS = First Person Shooter = Førstepersonskyter. Førsteperson - Får vi se noe som helst fra ansiktet på folkene? Nei. Skyter - Man bruker ikke skytevåpen i GW. Og latterlig nok som det er, så sier du at GW og WoW er helt forskjellige spill, mens du sammenligner GW og BF2! Jeg vet ikke om jeg skal bli frobanna, gråte eller le, jeg.... GW og WoW er ikke to helt forskjellige spill. Begge to er MMORPG, begge to involverer slåssing med sverd, øks og mange andre våpen som passer den "tiden", begge to handler om å få quests, fullføre dem, komme opp i level og bli mektigere. De eneste forskjellene er de bitte små (våpnene ser ikke AKKURAT like ut i begge spillene, om du mener det er nok til å skille dem). GW handler om hvor god du er, mens WoW handler om hvor mye tid du egentlig gidder å sitte med spillet. De er fortsatt temmelig lik, og det ER en grunn til at alle spill-magasiner og nettsteder sammenligner GW og WoW. Ultima Online er sikkert bra, men det er så gammelt at grafikken egentlig ikke er noe å holde ut, i allefall ikke om du er en som skal prøve seg på spillet NÅ. Morrowind har ikke noe med saken å gjøre, siden det er et rent Singleplayer-RPG, og det har ingen massiv interaktiv verden hvor mange mennesker kan se hverandre, snakke med hverandre og kjempe mot hverandre. Ja du har peiling ser jeg. GW har aldri vært et MMORPG og vil aldri bli et MMORPG. Fokuset i GW er PvP og "skill farming". Du har i motsetning til WoW generelt lite kontakt med andre spiller som ikke er i guilden din. La oss ta det steg for steg. MMORPG= Massive Multiplayer Online Role-Playing Game. GW= CORPG = Competitive Online Role-Playing Game WoW er et MMORPG og har et MYE større fokus på PvE. BF2 handler om hvor god du er! Alle spill der du spammer knappene 1 2 3 4 5 6 og eventuelt tab har ikke noe med hvor mye "skill" en person har. Når jeg sier "en merklig form for fps" så snakker jeg om PvP i GW! 2 lag møttes og begge har som mål å knuse det andre laget. Vil du knuse andre lag så har FPS spill mye mer å by å siden du slipper å grinde 3 characters til level 20 og det er kun dine "skills" og ikke characterens skill som er utfallsgivende for kampen. Det høres ut som du aldri har prøvd UO så jeg vet ikke hvorfor du prøver å argumentere en gang! Runescape har også sverd og skjold og magi og er et MMORPG, jeg kan ikke si at jeg ser likhetstrekkene mellom det og GW. Hvem sier at Morrowind ikke har noe med saken å gjøre? Jeg anbefaler ham et meget bra spill siden han åpenlyst er på jakt etter et RPG. Og siden det ikke er mange Online RPG som er verdt pengene så er jo Morrowind et bra alternativ. Du må gjerne opplyse andre om hvor jeg igjen tar feil, klarer du det så skal du få en tiøring
Uin Viel Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Å kalle GW et FPS-spill blir helt bak mål! Helt enig i hva MeTa][iC sier..
Donkey Kong Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Les gamer.no sine omtaler av spillene. Se på spillets hjemmesider. Les forumene der
Tå. Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Å kalle GW et FPS-spill blir helt bak mål! Helt enig i hva MeTa][iC sier.. Jeg har aldri direkte sagt at GW er et rent FPS der man løper rundt med gæver og samler kills. Så slutt å snakk BS er dere snill! Om du ser spillet fra første person vinkel eller tredje person spiller vel ingen stor rolle. Jeg mener at PvP i GW er helt meningsløs og at man får en mye bedre spillopplevelse av å spille bla BF2. Konseptet er jo "blått lag må slå rødt lag for å vinne" Eneste forskjellen er at i GW må du skaffe deg skills og spamme 1 2 3 4 5 og tab for å vinne. Joda GW har en såkalt storyline med quests, men hovedfokus er på PvP og når PvP er kjedelig og meningsløst så blir spillet ubrukelig Hvis dere synes at GW er et så ekstremt bra spill og PvP er så utrolig mye mer underholdene en et online FPS så er det deres tap!
Idioteque Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 (endret) Jeg mener at PvP i GW er helt meningsløs og at man får en mye bedre spillopplevelse av å spille bla BF2. Konseptet er jo "blått lag må slå rødt lag for å vinne" Eneste forskjellen er at i GW må du skaffe deg skills og spamme 1 2 3 4 5 og tab for å vinne. Herregud, sånn som du fremstiller GW kan jo jeg fremstille BF2. I BF2 handler det jo bare om å peke siktet på hodet til fienden og trykke på venstre museknapp....kjeedelig. Skills i GW ligger for det meste i hvor gode builds man lager, og hvor bra man kan utføre de planlagte buildsa i PvP, også hvor bra man analyserer hva man gjør feil underveis i kampen, og så skifte taktikk fortløpende. Og hvis det bare er å spamme 1 2 3 4 5, hvorfor er det alltid (for det meste) de samme guilda som ligger på topp på ladder? Og ikke kom med at de har "grinda" mest skills, det blir for dårlig. :\ Endret 5. august 2005 av GuardiaN--
Tå. Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Jeg mener at PvP i GW er helt meningsløs og at man får en mye bedre spillopplevelse av å spille bla BF2. Konseptet er jo "blått lag må slå rødt lag for å vinne" Eneste forskjellen er at i GW må du skaffe deg skills og spamme 1 2 3 4 5 og tab for å vinne. Herregud, sånn som du fremstiller GW kan jo jeg fremstille BF2. I BF2 handler det jo bare om å peke siktet på hodet til fienden og trykke på venstre museknapp....kjeedelig. Skills i GW ligger for det meste i hvor gode builds man lager, og hvor bra man kan utføre de planlagte buildsa i PvP, også hvor bra man analyserer hva man gjør feil underveis i kampen, og så skifte taktikk fortløpende. Og hvis det bare er å spamme 1 2 3 4 5, hvorfor er det alltid (for det meste) de samme guilda som ligger på topp på ladder? Og ikke kom med at de har "grinda" mest skills, det blir for dårlig. :\ Ikke alle kan treffe hoder i BF2, men alle kan spamme 1 2 3 4 5 og de "beste" buildene blir lagt ut på nettet slik at de fleste ikke gidder å tenkte ut egne builds. Det samme gjelder diverse strategier som blir brukt av de beste Guilda! At de samme lagene ligger på topp har ikke noe med spillerene å gjøre, det har med hvordan laget arbeider sammen. Det samme gjelder BF men i BF er det mye mer dine egenskaper som står i fokus.
hausoo Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 (endret) Det toeblast sier er så lattelig som det går an å bli, tviler på at han har spillt guildwars i det hele tatt.. - Hvis det eneste du gjør under en pvp kamp i GW er å spamme 1-8 knappene, har du misforstått hele greia, og du har egentlig ikke peiling.. tviler på at du har vunnet mange PvP kamper. - man kan ikke sammenligne GW med fps, det er jo helt dust... - alt det snakket om å farme skills er bare bullshit.. selfølgelig kan man gjøre det, men det er langt ifra nødvendig for å bli en like god spiller som andre som har alle skills i spillet. - å farme items er også helt unødvendig i guildwars. hvis du spiller gjennom hele story, så får du de beste våpnene lett. hvis du farmer penger, er det ikke annet å bruke disse på en "finere" armor, IKKE bedre armor.. Guildwars er lagt opp slik at alle får den beste armoren uansett, det er ikke noe problem. derfor slipper man å farme etter items og penger.. Endret 6. august 2005 av hausoo
stianfs Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Eg spelar WoW ganske ofte og synest det er eit av dei beste spela eg nokon gang har prøvd. WoW får ganske mykje kritikk av enkelte for at det er kjedeligt og du ikkje treng nokon "skills" for å være god. Desse har vel kanskje ikkje spelt WoW nok til å nå high-level instances der teamwork og koordinasjon mellom 40 spelarar sikrar suksess? Eg kan tenke meg at folk som har spelt CS i mange år og plutseleg hoppar over på eit mmorpg som WoW vil bli litt sjokkert over at det ikkje er kor rask du er med å bevege musa, men samarbeidet mellom mange personar for å nå eit mål som er viktigast. Det er vel kanskje desse som slenger dritt om WoW fordi at det ikkje var slik som dei tenkte det skulle være. Kjøp kva du vil men eg vil anbefale WoW på det sterkaste.
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 (endret) En ting du bør merke deg ved GuildWars er at det aller meste av spillet er instanced, så når du går ut av de store byene så spiller du enten alene eller med de folka du har gruppet opp med. Wikipedia links: GuildWars World of Warcraft Endret 6. august 2005 av Slettet-t9DveYkZ
Luchy Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 har ikke spilt noen av delene, men jeg tror jeg vill gått for WoW. pga er stor fan av WC spillene.
Kjell Fisk Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 GW er klart mye bedre enn WOW... Eg vet typer som kjøpte WOW mn så etter i måned sluttet di å spille for dei gadd kje å betale..
Po[wP]ow Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 verken wow eller guildwars.. men Star Wars Galaxies!
Oli-Poli Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 (endret) Skal prøve å si det enklest mulig : GW : Prøv det ( Koster ikke akkurat mye å spille ) WoW : Prøv det ( skaff deg 10 dagers free card fra noen som har det orginale ) Jeg har spilt GW, men dette var langt fra rette spill for meg. Jeg spilte til lvl 20, så begynnte alt å bli kjedelig. Så fikk jeg 10 dagers free greie fra en kammerat, nå sitter jeg her med det orginale WoW, kjøpt idag. Veldig fornøyd med wow! Eneste er at jeg ikke orker betale 100 i måneden, så jeg skal bruke sånn Pree Paid Card ting Ingen kan si hvilket som er best ( for deg! ), så du må nesten prøve begge spillene. Mitt råd : Prøv GW først, så Wow Endret 6. august 2005 av Oli-Poli
Sparta Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 (endret) Er det ikke lettest i å drite i både WoW og GW. Spill heller tetris. Finn mange artige tetrisspill her Endret 8. august 2005 av Sparta
Stifi Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Er det ikke lettest i å drite i både WoW og GW. Spill heller tetris. Finn mange artige tetrisspill her Er ikke det gitt.
Hr. Jenssen Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 (endret) GW er klart mye bedre enn WOW...Eg vet typer som kjøpte WOW mn så etter i måned sluttet di å spille for dei gadd kje å betale.. Det der må være tidenes dårligste grunn for at GW er bedre enn WoW... EDIT: Sparta, Tetris har nada med saken her å gjøre. Endret 8. august 2005 av MeTa][iC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå