Gå til innhold

Komplett fikk 1000 kr av meg i siste liten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
si hva dere vil, men det er møkkaservice, jeg jobber selv i butikk og man får bare sure kunder hvis man oppfører seg sånn, litt lettere å angre i butikk, slipper porto osv. men vi er aldri vanskelige på sånn, og kundene elsker oss for det,,.

Nå vet jeg ikke helt hvor du jobber, og hva dere selger der. Jeg jobber i fotobutikk, og selv om vi ønsker å yte best mulig service, så er det grenser for hvor langt vi kan strekke oss. Om vi en dag selger et kamera til 5000, og det neste dag koster 4000, så er det ikke for moro skyld at vi solgte det for 5000 frem til vi satt det ned i pris. Vi prøver å følge en viss kalkyle, og settes en vare ned i pris, er det hovedsaklig på grunn av at innkjøpsprisen har gått ned. Skulle de som kjøpte kameraet uken før kreve å få mellomlegget på en tusenlapp tilbakebetalt, ville vi hatt store tap på hvert enkelt av de salgene ettersom vi vanligvis ikke har større fortjeneste enn noen få hundrelapper på kamera i denne prisklassen. Selger man mindre og billigere ting (kanskje dere gjør det der dere jobber), vil jo slike ting være lettere å få til. Men ingen butikker ønsker å tape store penger bare for å være snille. Ja, det er god kundeservice... det er faktisk eksepsjonelt god kundeservice å gjøre det, men i dagens marked så overlever man ikke lenge om man gjør det når man selger såpass kostbare ting. Med mindre prisene er priset latterlig høyt i utgangspunktet da... noen varegrupper er priset latterlig høyt i forhold til innkjøspspris, og hva vet jeg... kanskje det er en av disse varegruppene din butikk selger? Eller at dere holder til på et sted uten spesielt stor konkurranse? Ingen kritikk mot deg eller din butikk... bare poengterer at det er forskjell på inntjening på forskjellige typer varer, og det er også forskjell på priser etter hvor stor konkurranse man har. Fotomarkedet og datamarkedet er at av de aller strammeste markedene med minst inntjening for tiden, og Oslo er vel det verste stedet man kan drive slik butikk hvis man tenker på konkurransen.

 

litt lettere å angre i butikk, slipper porto osv.
Nå har man ikke angrefrist i butikk, ettersom man kan ta på og prøve varen før man kjøper. Det er kun nettbutikker man har denne ordningen. Men vi lar kunden få bytte varen der jeg jobber hvis den ikke er tatt i bruk. Vi kan ikke selge brukte varer... med dagens fortjeneste ville vi faktisk tapt mer enn vi tjente også på en slik ordning. Vet at enkelte tar inn for å være snille, men de selger gjerne ut igjen til full pris, og da er det jo noen kunder som endre opp med et brukt kamera... til fullpris. Jeg synes akkurat det er verre enn å akseptere at folk ikke klarer å bestemme seg før de kjøper eller tar i bruk et kamera i en vanlig butikk. Så hvis man driver god kundeservice for kunden som vil bytte, så driver man faktisk veldig dårlig kundeservice overfor neste kunde som kjøper samme type kamera da vedkommende kan risikere å få brukt kamera. I spesielle situasjoner har vi derimot tatt inn brukte kamera, og solgt det som demo.

 

ternigkast 1 til komplett.

Hadde de ikke fulgt norsk kjøpslov, hadde jeg akseptert den vurderingen, og de fortjener kanskje ikke terningkast seks akkurat. Men bare fordi de ikke yter en såpass stor ekstraservice, så fortjener de ikke et så terningkast som en.

 

EDIT: Angrerett er der pga norsk lov

Ja, men det er dessverre veldig mange som misbruker den. Det fører til høyere priser for oss som er ærlige og det gjør det vanskeligere for de som bruker angreretten til det den er tiltenkt. Å returnere varer man i utgangspunktet hadde bestemt seg for å kjøpe, men som ikke svarer til forventningene.

Lenke til kommentar

Det koster penger hver gang en kunde tar kontakt med komplett. De ansatte skal lønnes for å sitte i telefon / besvare e-mail. Det er helt urimelig av trådstarter å bli sur pga. at Komplett ikke er interessert i å gi kompensasjon. Slik er livet, noen gang vinner du, andre ganger taper du. Kanskje det også burde vært et gebyr på angreretten. Det må være ganske mange som misbruker angreretten, dette basert på det jeg har lest her i forumet. De dårlige erfaringene jeg har med "demo-varer" tyder kanskje også på at mange "ødelegger" produkter pga. kunnskapsmangel og utnytter angreretten for å få nytt produkt.

Lenke til kommentar

Afseth, må si meg veldig enig i det du skriver her, og mitt forslag tidligere om en "tilgodelapp" på en del av differansen var da tenkt som en liten kompensasjon istedenfor at kunden skulle benytte angreretten.

At jeg fikk dette hoa Netshop var vel fordi varen ble lagt ut som ukens tilbud samme dag som ordren ble behandlet .

Lenke til kommentar
Afseth, må si meg veldig enig i det du skriver her, og mitt forslag tidligere om en "tilgodelapp" på en del av differansen var da tenkt som en liten kompensasjon istedenfor at kunden skulle benytte angreretten.

At jeg fikk dette hoa Netshop var vel fordi varen ble lagt ut som ukens tilbud samme dag som ordren ble behandlet .

Det hjelper vel også å være en god kunde snekkern :) Svært så mange poster du har ... :dribble:

Lenke til kommentar
Det må være ganske mange som misbruker angreretten, dette basert på det jeg har lest her i forumet. De dårlige erfaringene jeg har med "demo-varer" tyder kanskje også på at mange "ødelegger" produkter pga. kunnskapsmangel og utnytter angreretten for å få nytt produkt.

 

Selvsagt er det det desverre, men en kan ikke fjerne denne ordningen av den grunn. De fleste ordninger i sammfunnet blir desverre utnyttet for det de er verdt.

Hadde feks alle betalt det de skulle i skatt istedenfor å ha folk annsatt for å finne smutthull for å lure seg unna, kunne nok skatteprosenten her til lands vært senket flere hakk .

Lenke til kommentar
Afseth, må si meg veldig enig i det du skriver her, og mitt forslag tidligere om en "tilgodelapp" på en del av differansen var da tenkt som en liten kompensasjon istedenfor at kunden skulle benytte angreretten.

At jeg fikk dette hoa Netshop var vel fordi varen ble lagt ut som ukens tilbud samme dag som ordren ble behandlet .

Det hjelper vel også å være en god kunde snekkern :) Svært så mange poster du har ... :dribble:

Joda, det er vel ingen tvil om at en som handler en gang i uka sannsyneligvis får litt bedre service enn en som handler en gang i året. Sånn er det vel over alt

Lenke til kommentar
Ser ikke det store problemet, er jo som du sier å bare benytte angrefrist også bestille på nytt. da taper du jo bare en liten hundrings istedet for 1000,-

 

komplett er jo veldig greie når det gjelder retur. easy.

Det er ikke snakk om en liten hundrings. Porto tilbake, samt porto og oppkrav for den nye forsendelsen. Blir fort 250 kroner.

Lenke til kommentar
Kan jeg få skyte inn et kjapt spørsmål her ang angreretten.

 

Er det slik at jeg kan kjøpe et skjermkort til, si 3000kr, bruke det i f.eks 2 uker og hvis jeg ikke er fornøyd med det så kan jeg bytte det eller få pengene tilbake? Selv om jeg har brukt det?? (Og, ja la oss si jeg har tatt vare på emballasje o.l.)

så lenge:

 

1) Du melder fra om at varen sendes i retur innen de 14 dagene er ute (og faktisk sender varen innen rimelig tid etter dette)

og

2) Varen leveres tilbake i samme mengde og stand som da den ble kjøpt.

 

Så stemmer det du sier ja. For datadeler så er jo alt i samme stand og mengde så lenge du ikke behandler embalasje osv. unødvendig dårlig. Angrerettsloven er veldig kraftig, og ærlig talt er den kanskje litt FOR mye med tanke på at den er så lett å misbruke for skrupuløse mennesker. Om jeg hadde ledet en webbutikk så vet jeg dette hadde irritert meg.

 

I praksis kunne du jo faktisk ha kjøpt en hel PC, brukt den i to uker for å spille gjennom noen nye spill som hadde kommet ut, og så returnert hele skiten etter å ha tømt harddisken etterpå. Det eneste du hadde måttet betale var returtportoen.

 

Det var ikke meningen å gi noen "gode" idèer nå forresten =)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Ser ikke det store problemet, er jo som du sier å bare benytte angrefrist også bestille på nytt. da taper du jo bare en liten hundrings istedet for 1000,-

 

komplett er jo veldig greie når det gjelder retur. easy.

Det er ikke snakk om en liten hundrings. Porto tilbake, samt porto og oppkrav for den nye forsendelsen. Blir fort 250 kroner.

Nei. Bruker du angrerett har du krav på tilbakebetaling av det du betalte i porto TIL deg. Dvs. du skal få refundert hele beløpet du betalte, og ikke bare varens verdi.

 

Med andre ord vil ditt eneste "tap" bli returportoen av det første kortet du fikk, som blir rundt hundrelappen. Det "lureste" er vel da å bruke angreretten, så lenge du ikke har noe imot den ekstra ventetiden.

 

-Stigma+

Lenke til kommentar

har ikke lest alle innlegg, men for aa svare til trädstarter..

 

Du tapte ikke 1000,-, bare at du kunne ha spart 1000,- ved aa vente paa Ukens Tilbud. Du kan jo ikke klage til Komplett for at de har tilfeldigvis valgt dine to deler til aa sette ut paa tilbud? Ser ikke helt hva du klager over jeg!

 

For aa taa et eksempel (sitter i Madrid saa har ikke Norsk tastatur)..

 

Jeg kjöper en IPod til, feks 3000,-, 5 dager senere setter butikken jeg kjöpte den i gang et nytt tilbud.. IPod, för 3000,-, naa 2100,-.. Skal jeg da gaa tilbake til butikken og klage for at de satt varen jeg kjöpte paa tilbud? ser rett og slett ikke noe grunnlag for aa klage eller kritisere Komplett, skulle de begynne a slenge ut lapper til alle som har kjöpt varer som uken etter blir satt paa tilbud?

 

Jeg skjönner at det er et surt tap, men, shit happens, bad luck kaller vi det! Slutt aa klag!

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Kanskje jeg er en dårlig kunde? En som prøver å utnytte "rettigheter" som jeg har.

 

Kjøpte 2 spindel DVD fra Elkøp som kostet 149 kr, de satte den ned til 99 uken etter og jeg gikk tilbake og fikk 100 kr tilbake. Er det greit at Elkjøp taper penger? Ja selvfølgelig de har 30 dagers returrett.

 

På Lefdal har de til og med 150% prisavslag hvis jeg finner varen billigere, derfor kjøper jeg ting fra dem, og vil i den perioden sjekke reklame hver uke for å se om jeg finner prisen billigere.

 

Å handle fra nett syns jeg ikke skal være som å kjøpe aksjer. Jeg har 14 dagers retturrett og dersom jeg benytter (eller misbruker som noen kaller det her) så vil de tape enda mere penger. Da er det jo ikke så ille å gi kunden ekstra god service. Men ja, Komplett har nok blitt så stor at medarbeiderne som jobber der ikke tenker å spare Komplett penger. De har kanskje ikke "makt" nok til å bestemme i slike saker heller, og måtte snakke med dems sjef om det og det gidder de ikke :p

 

Hadde man handlet fra en mindre butikk er jo overbevist på at resultatet hadde vært annerledes. At varen er 1000 kr billigere nå betyr jo at de faktisk kan ha prisen 1000 kr billigere og fortsatt ha nok fortjeneste.

Lenke til kommentar
Hadde man handlet fra en mindre butikk er jo overbevist på at resultatet hadde vært annerledes. At varen er 1000 kr billigere nå betyr jo at de faktisk kan ha prisen 1000 kr billigere og fortsatt ha nok fortjeneste.

Da har du misforstått. Går prisen ned, så er det fordi innkjøpspris fra importør/distributør også har gått ned. De varene man solgte for 1000 kroner dyrere for en uke siden, tjente man ikke nødvendigvis mer på enn de man selger nå. Skulle man gitt tilbake 1000 kroner for de man solgte før prisen gikk ned, så taper man ganske mye penger på dette. Fortjenesten er ikke mange hundrelappene på en vare til 4-5000 kroner (i enkelte tilfeller bare én hundrelapp om varen er populær nok og det er stor nok konkurranse på den varen).

 

Det er ihvertfall min erfaring, etter å ha jobbet i butikk noen år.

Lenke til kommentar
Hadde man handlet fra en mindre butikk er jo overbevist på at resultatet hadde vært annerledes. At varen er 1000 kr billigere nå betyr jo at de faktisk kan ha prisen 1000 kr billigere og fortsatt ha nok fortjeneste.

Da har du misforstått. Går prisen ned, så er det fordi innkjøpspris fra importør/distributør også har gått ned. De varene man solgte for 1000 kroner dyrere for en uke siden, tjente man ikke nødvendigvis mer på enn de man selger nå. Skulle man gitt tilbake 1000 kroner for de man solgte før prisen gikk ned, så taper man ganske mye penger på dette. Fortjenesten er ikke mange hundrelappene på en vare til 4-5000 kroner (i enkelte tilfeller bare én hundrelapp om varen er populær nok og det er stor nok konkurranse på den varen).

 

Det er ihvertfall min erfaring, etter å ha jobbet i butikk noen år.

Helt enig. Komplett leker ikke butikk. For å stadig gjøre det bedre kan en ikke oppføre seg som julenisse overfor alle kundene.

Lenke til kommentar
Ser ikke det store problemet, er jo som du sier å bare benytte angrefrist også bestille på nytt. da taper du jo bare en liten hundrings istedet for 1000,-

 

komplett er jo veldig greie når det gjelder retur. easy.

Det er ikke snakk om en liten hundrings. Porto tilbake, samt porto og oppkrav for den nye forsendelsen. Blir fort 250 kroner.

Nei. Bruker du angrerett har du krav på tilbakebetaling av det du betalte i porto TIL deg. Dvs. du skal få refundert hele beløpet du betalte, og ikke bare varens verdi.

 

Med andre ord vil ditt eneste "tap" bli returportoen av det første kortet du fikk, som blir rundt hundrelappen. Det "lureste" er vel da å bruke angreretten, så lenge du ikke har noe imot den ekstra ventetiden.

 

-Stigma+

NEI!

 

Det er feil.

 

§ 15. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg

 

      Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

 

Lovdata.no

Lenke til kommentar
NEI!

 

Det er feil.

 

§ 15. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg

 

      Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

 

Lovdata.no

Jada, det er fint at du kan quote, men kan du lese?

 

Jeg: Med andre ord vil ditt eneste "tap" bli returportoen av det første kortet du fikk.

Du(lovdata): Returkostnadene bæres av forbrukeren.

 

mmmm'kay, vi sier jo akkurat det samme. Hva er det egentlig du påstår er feil?

 

Porto fra butikk til kunde: dekkes av angreretten.

Porto fra kunde til kutikk: dekkes ikke av angreretten.

Med mindre det er en enormt stor pakke så er det fremdeles bare rundt en hundrings siden du faktisk bare betaler for frakten ene veien (for det returnerte kortet).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...