Gå til innhold

Garanti på Koss Portapro


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mitt Koss Portapro headset må nå leveres inn til reperasjon. Jeg aner ikke hvilken butikk det er kjøpt i siden jeg fikk det til jul. Må jeg sende det inn til Koss, eller kan jeg bare levere det inn i en hvilken som helst forretning som fører Koss?

Endret av PT
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed av Komplett.no om å kontakte Billingstad Bedriftsservice da mine UR-40 ble ødelagt. De tar seg av KOSS-reparasjoner under livstidsgarantien.

Skrevet

Da mitt Koss Portapro ble maltraktert. Gikk jeg til nærmeste butikk der de solgte Koss Portapro, betalte 50 kr, og leverte inn mitt gamle og så hadde jeg et helt nytt headsett. Det kaller jeg service. De mente at det spilte ingen rolle hvor du hadde kjøpt det. Worldwide garanti. Trengte ikke å vise noen kvittering, ingenting.

Mitt headsett var totaltramponert :yes:

Skrevet
Da mitt Koss Portapro ble maltraktert. Gikk jeg til nærmeste butikk der de solgte Koss Portapro, betalte 50 kr, og leverte inn mitt gamle og så hadde jeg et helt nytt headsett. Det kaller jeg service. De mente at det spilte ingen rolle hvor du hadde kjøpt det. Worldwide garanti. Trengte ikke å vise noen kvittering, ingenting.

Mitt headsett var totaltramponert :yes:

Da satser jeg på det :)

Er vel neppe noe vanskelig å finne en butikk som fører koss her i Bergen vil jeg tro.

Skrevet
Da mitt Koss Portapro ble maltraktert. Gikk jeg til nærmeste butikk der de solgte Koss Portapro, betalte 50 kr, og leverte inn mitt gamle og så hadde jeg et helt nytt headsett. Det kaller jeg service. De mente at det spilte ingen rolle hvor du hadde kjøpt det. Worldwide garanti. Trengte ikke å vise noen kvittering, ingenting.

Mitt headsett var totaltramponert  :yes:

Da satser jeg på det :)

Er vel neppe noe vanskelig å finne en butikk som fører koss her i Bergen vil jeg tro.

Post gjerne resultatet her slik at andre bergensere også får litt peiling på hvor de kan gå om uhellet er ute. :)

Skrevet (endret)
Post gjerne resultatet her slik at andre bergensere også får litt peiling på hvor de kan gå om uhellet er ute. :)

Jeg tok turen innom Bergen Storsenter. Første stopp var Platon der de kunne fortelle meg at de var gått tom for innbyttesett. Ellers hadde jeg fått nye på stedet. Jeg ble vist videre til Spaceworld nabobutikken (sånn telebutikk - husker ikke hva den heter). Damen bak disken i telebutikken hadde ikke peiling på noe som helst, så turen bar videre til Spaceworld. Der måtte jeg fylle ut et reklamasjonsskjema og jeg vil nå få hodesettet tilbake om alt fra to uker til to måneder.

Konklusjonen blir altså at du egentlig bør finne en butikk som har innbyttesett tilgjengelig da du slipper å måtte vente så lenge før du får nye. Jeg hadde dårlig tid, så jeg bare leverte de inn på Spaceworld. Mulig det var damen bak disken som ikke visste om innbyttesett, men jaja.

Dette var altså på torsdag.

:)

Endret av PT
Skrevet

Hadde du fått helt nye til odel og eie hos Platon hvis de hadde hatt innbyttesett inne?

 

I så fall virker Platon som den mest åpne, noe jeg har hørt rykter om tidligere også.

Skrevet (endret)

Tror mitt Koss SportaPro er litt på bærtur. For det første faller det høyre elementet av hele tiden (dette skal kunne tas av og på..), men det sitter altså ikke fast lengre.. Og ledninger.. ved inputen svikter plutselig.. og eg som har behandlet det som kongelig.. (Hater å måtte stresse med å bytte ting..)

 

Så.. stikker eg bare til Datakjeden (hvor eg kjøpte det) og bytter? Må eg betale 50,- uansett?

 

Har kvittering og orginal innpakning.

 

-Jar

Endret av Jarek
Skrevet
Har kvittering og orginal innpakning.

Har du kvittering og original emballasje slipper du å betale en dritt.

 

PS. Det er ikke meningen at det skal gå an å ta av og på elementene, det er derfor det har blitt løsere og løsere. Jo flere ganger du tar det av, jo løsere blir det.

Skrevet

Hva i all verden Hansforum har betalt 50,- for skjønner jeg virkelig ikke. Det skulle ikke helt tilsi fraktkostnader heller, med mindre settet ble sendt som rekommendert brev.

 

Det at butikker ikke vil gi ut nye sett med en gang, er vel fordi de ikke ønsker å få så mye demovarer. Dersom kunde får ny, innpakket vare med en gang, må butikken sende det defekte settet til reperasjon. Da kan det godt hende butikken får tilbake et reparert sett i en plastpose, uten original emballasje. Dermed "må" butikken selge dette som en demovare, og dermed tape penger på det.

Skrevet

Jeg har betalt 50kr eller noe slikt hver gang mine har gått i stykker. På platon i Bergen.. Men så var det noen som stjal det også har jeg ikke orket å kjøpe nye..

 

Synes ikke det er så veldig galt jeg egentlig ;)

Skrevet

FIkk dette svaret fra Datakjeden:

 

"Når vi har skjekket at det er feil på settet, sendes det til rep.

Dette tar frykelig lang tid dessverre.Dersom du ikke vil vente har du 2 valg.

1: Du får et utbyttesett som allerede har kommet tilbake fra rep.

2: Du får et helt nytt sett i emballasjon og alt, mot kr 50,-

 

Dersom vi ikke har byttesett inne, kan du enten vente på et, eller få et nytt til kr 50,-

 

Du må altså bare betale kr 50 dersom du ønsker å få et helt nytt sett.

Du betaler ikke om vi bare bytter til utbyttesett som allerede har vært til rep."

 

--

 

Tror eg bare betaler 50,- og får et helt nytt sett eg.

 

-Jar

Skrevet

Nå har jeg lest så mye om livstidsgarantien til Koss at jeg er helt forvirret...

 

Ok, saken er den at jeg kjøpte mine PortaPro høsten 2003 på AkersMIC i Byporten i Oslo - hele kjeden ble jo (dessverre!) slått konkurs i fjor engang, så kvitteringen er jo "null verdt" (om jeg i det hele tatt finner den). Er det mulig for meg å gå bort til f.eks. Datakjeden og få nye der for 50 kr? Problemet med headsettet mitt er at det er lite/ingen lyd i venstre element. What to do, what to do... :no:

Skrevet

Er en gjeng som reparerer koss headset. har sendt det inn noen ganger før:P

 

men.. livstidsgaranti.. betyr det at det gjelder ødelagte elementer og?

 

de som ordner dette finner du på : http://koss.no/

 

:)

Skrevet

Slik jeg ser det så er det ingen forskjell om headsettet er maltraktert eller om det er dårlig kontakt, lite lyd, ingen lyd.

Jeg hadde ikke med kvittering på mitt kjøp, da jeg kjøpte mitt i Canada, men det er heller ikke noen vits. Spiller ingen rolle hvor du har kjøpt det når det er worldwide garanti.

Det vil si at så lenge en forhandler selger den modellen du har ødelagt så skal du få ny der.

Hvorfor jeg måtte betale 50 kr, har jeg ikke noe godt svar på. Men for meg var det utrolig lite for å få helt nytt headsett. Det er nå 2 år siden.

  • 4 uker senere...
Skrevet

Bare en aldri så liten oppdatering. Fikk en SMS i dag om at nå var headsettet endelig kommet tilbake fra reperasjon, så da er det bare til å hente det på mandag :) Det tok da altså nesten en og en halv måned. Om du er villig til å betale 50,- for å slippe den lange ventetiden bør du ikke stikke innom Spaceworld siden de ikke har den løsningen.

Jeg hadde ikke med kvittering, kun hodesettet.

  • 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Vel folkens, jeg klarte å ødelegge settet mitt igjen :blush: Nei, hva er det jeg sier? Det er selvfølgelig slitasje dette her. Garantisak, ingen tvil om det.

Platon har visst sluttet å ta inn sett til reperasjon/bytte ved mindre du har kvittering på at du har kjøpt det hos de. Spaceworld vil jeg helst slippe unna siden de bruker både votter og vår på å få tilbake settet. Så er det noen andre butikker i sentrum av Bergen som praktiserer innbyttesett eller "betal-50-kr-og-få-nytt-sett"?

Endret av PT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...