Gå til innhold

Beste adventure spill?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Akk, hvorfor er grafikk så veldig viktig? Når det kommer til adventure så er skikkelig spillbarhet mye viktigere - synes nå jeg.

Sjekk ut de følgende spilla:

Legend of Kyrandia-serien

Sam & Max Hits The Road

Day of The Tentacle

Full Throttle

Indiana Jones And The Fate of Atlantis

Om du kjører spilla med ScummVM så kan du pynte litt på grafikken med å kjøre antialias, men igjen - dette er spill som er overlegne på spillbarhet så det er ikke så veldig farlig - sørg for å få tak i talkie utgaver (dvs. cd-utgavene) da det gir mye til spillene.

De spillene er gode og gamle dos-spill, men jeg tror du skal klare å få spilt de i Windows uansett - hvis ikke har du både Dosbox og ScummVM som funker utmerket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne: Gabriel knight 3 har klart den beste historien...

Men Broken sword spillene kommer på en fin delt andre plass med monkey island 3..

Flere som er verdt å nevne:

*Runaway

*Faust: The seven games of soul

*Zork: Grand Inquisitor

*Den lengste reisen

*Blade runner

+ fler

Da er jo også Adventure spill favorittsjangeren min

Skrevet
Little Big Adventure 2

Yes sir-ree! LBA 2 er svært undervurdert, selv om det er mesterverk. Ellers har jeg akkurat gått i gang med Beneath a Steel Sky igjen, dette er også helt utrolig. They don't make them like this anymore...

Dette er de beste adventure-spillene:

1) Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

Hvorfor? Kanskje aller mest på grunn av lengden på spillet, men like mye på grunn av alle stedene du får besøke. Om jeg ikke tar feil, så reiser man vel jorda rundt, og helt til atlantis. Knallbra story også.

2) Little Big Adventure 2.

Hvorfor? De samme grunnene som Fate of Atlantis, men det er 2 veldig forskjellige spill. Det er knivskarpt mellom 1.ste og andre plass her, men jeg mener at Fate of Atlantis såvidt er bedre enn LBA 2.

3) Beneath a Steel Sky.

Hvorfor? Dette var det første spillet jeg spilte på PC. Men det er ikke grunnen. Fantastisk framtids-tolkning, herlig humor, rå locations og gjennomførte personer er noen av hovedingrediensene. Jeg _elsker_ framtidsbyer, og byen i BaSS er akkurat slik den skal være. Kan heller ikke legge skjul på at jeg har mange gode minner fra spillet, som at jeg som 9-årig fant ut av ting min søster ikke klarte :)

4) Monkey Island-spillene.

Hvorfor? Herlig pirat-setting, med, som de fleste andre Lucas-Art spill, fantastiske lokasjoner, og ikke minst mange av dem. Jeg må nok sette 2'eren forran eneren, men begge spill er magiske. Et av de spill-minnene mine som står sterkest, er da jeg entret baren i MK1.

5) Day of The Tentacle.

Hvorfor? Enda et genialt spill. Absurd humor, og handling som foregår over forskjellig tid, er noe av det spillet inneholder. Jeg må si at det er litt tregt i starten, men tar seg kraftig opp.

6) Sam and Max: Hit the road.

Hvorfor? Kanskje den sprøeste humoren i et spill noensinne? Uansett, veldig bra spill. Men dette var litt vanskelig for meg, jeg klarte til og med å sette meg fast i spillet, ved at jeg gjorde noe med en bøtte golfballer jeg ikke husker. Og jeg mener at jeg satte meg sånn fast at det ikke var mulig overhodet å komme lengre, kanskje en feil med spillet?

7) Zack McKracken and the Alien Mindbenders.

Hvorfor? Jeg må innrømme at jeg kun har spilt demon her, men den var da SYKT lang. Også et veldig bra spill, med en følelse av at du hadde stor handlingsfrihet.

Da kommer jeg ikke på mere. Det er sikkert noe jeg har glemt her, men det får så være, jeg er fornøyd med den listen jeg har laget nå. Kommentarer mottas gjerne :)

Skrevet (endret)

Husker jeg spilte Under A Killing Moon, X-Files, Zork, Blade Runner, RAMA, Lighthouse, og mange andre Pek&klikk spill før. ELSKET dem simepthen. Gjør egentlig fortsatt det. :love:

Dessuten har vi jo LucasArts-spillene da, som så mange her har nevnt (DotT, Fate Of Atlantis, Monkey Island, osv osv).

Desverre ser det ut som at den eskverdige tiden nå er over. :(

Endret av MeTa][iC
Skrevet

Ingen som har testet No Action Jackson?

Gratis og i nøyaktig samme gate som Zack McKracken and the Alien Mindbenders og Day of the Tentacle ;)

Review : http://www.adventuregamers.com/article/id,396

Nedlasting: http://www.talesofinterest.com/no-action/

Testet det såvidt og det er litt artig gitt.

Old, old, OLD school grafikk og interface, men et adventurespill av nyere dato ihvertfall :)

Prøvde å sjekke om det hadde blitt nevnt på forumet før (hei, jeg poster min første post ;)) men fant ikke noe om det. Fant mye annet men ikke noe om Mr No Action Jackson.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

kommer snart et nytt spill som heter voyage

jeg prøvde demoen som de har her på gamer.no

handler on en forsker på vei i en en kuppel til månen

han hadde to kolleagaer med seg men de har blitt drept i spessielle omstendigheter

dette er en adventure av den gamle stilen og det var faktisk veldig underholdende

er mye tenking der også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...