Gå til innhold

Spirritisem. Fleip eller Fakta?


BigJackW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å, kan du få dem til å skrive om sine erfaringer her? Det ville vært informativt og underholdende tror jeg.

 

Ja, det hadde värt bra det, men de er desverre ikke data-inntriserte....Men jeg kan fortelle noe min mor har opplevd...

 

Da mamma var ung holdt de på med spitritisme på en fest, og da sa vell glasset at djevelen var på do...Da gikk en mann dit, som selv var med på "leken"...Han döde på do!!!! PS: Min mor lyver ikke....Hun er spella ärlig....

 

 

Har bla. en historie som sjokkerte hele familien for ca. 2 år siden...Mamma bodde i troms, for ca. 15-20 år siden...Da bodde hun hos en familie(venner), der hun passet ungene deres, det var 3 stk.!!! En av de ungene het ett eller annet med Knut...Han var ca. 3-4 år da...Jo, det er nå jeg kommer til poenget...For 2 år siden så mamma, pappa og jeg på "fornemmelse for mord", på TV Norge...Da de kom litt ut i serien(akkurat da vi hadde tenkt og legge oss) kom det noe inntrisant!!!Mamma ble helt stum og noen tåre randt...Jeg spurte hva det var??? Det visste seg at denne knut-et-eller-annet fyren hadde blitt drept...Mamma kjente han gutten..PS: Han ble drept i 2000-2001 eller no`sånt...Det gikk inn på meg og... :cry:

 

 

Sorry alle skriveleifer...Jeg er litt trött....Våknet kl.7 i morges!!!

Lenke til kommentar
Å, kan du få dem til å skrive om sine erfaringer her? Det ville vært informativt og underholdende tror jeg.

 

Ja, det hadde värt bra det, men de er desverre ikke data-inntriserte....Men jeg kan fortelle noe min mor har opplevd...

 

Da mamma var ung holdt de på med spitritisme på en fest, og da sa vell glasset at djevelen var på do...Da gikk en mann dit, som selv var med på "leken"...Han döde på do!!!! PS: Min mor lyver ikke....Hun er spella ärlig....

 

 

Har bla. en historie som sjokkerte hele familien for ca. 2 år siden...Mamma bodde i troms, for ca. 15-20 år siden...Da bodde hun hos en familie(venner), der hun passet ungene deres, det var 3 stk.!!! En av de ungene het ett eller annet med Knut...Han var ca. 3-4 år da...Jo, det er nå jeg kommer til poenget...For 2 år siden så mamma, pappa og jeg på "fornemmelse for mord", på TV Norge...Da de kom litt ut i serien(akkurat da vi hadde tenkt og legge oss) kom det noe inntrisant!!!Mamma ble helt stum og noen tåre randt...Jeg spurte hva det var??? Det visste seg at denne knut-et-eller-annet fyren hadde blitt drept...Mamma kjente han gutten..PS: Han ble drept i 2000-2001 eller no`sånt...Det gikk inn på meg og... :cry:

 

 

Sorry alle skriveleifer...Jeg er litt trött....Våknet kl.7 i morges!!!

Det var synd!!! :ohmy:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Spiritisme er like virkelig som underbevistheten din er påvirkelig.

Jeg tror det er akuratt dette Spiritisme er.

Selfølgelig blir glasset dyttet av deltagerene, men ikke av en. Av alle.

Jeg er mørkredd. Altså er jeg redd når jeg går alene i skogen om natten, men hvem er ikke det. Da tenker man at kansje det er etteller annet bak seg, ikkesant?

Og når man snur seg ser skyggene ut som (insert noe skummelt her).

Og desto reddere man er, jo større efekt har dette. Og jeg kan tenke meg man er passe redd når man går inn i et annet rom for å se djevelen. Og kansje det bare er underbevistheten som "viser" deg det du forventer djevelen til å se ut.

Selfølgelig er dette "far fetched", men jeg syntes det er noe i det.

Lenke til kommentar

Er vel helt unødveldig å komme med "LOOL DET ER TEIT AZZ" type ting.

Om noen trur på det eller ei, så er fakta mer spennende enn bare tull.

 

Sjøl så veit jeg ikke om spiritisme så mye, og veit ikke hva jeg skal tru, men andre ting er jeg mer sikker på. nevner ikke det nå ( det er offtopic )

Lenke til kommentar
Har bla. en historie som sjokkerte hele familien for ca. 2 år siden...Mamma bodde i troms, for ca. 15-20 år siden...Da bodde hun hos en familie(venner), der hun passet ungene deres, det var 3 stk.!!! En av de ungene het ett eller annet med Knut...Han var ca. 3-4 år da...Jo, det er nå jeg kommer til poenget...For 2 år siden så mamma, pappa og jeg på "fornemmelse for mord", på TV Norge...Da de kom litt ut i serien(akkurat da vi hadde tenkt og legge oss) kom det noe inntrisant!!!Mamma ble helt stum og noen tåre randt...Jeg spurte hva det var??? Det visste seg at denne knut-et-eller-annet fyren hadde blitt drept...Mamma kjente han gutten..PS: Han ble drept i 2000-2001 eller no`sånt...Det gikk inn på meg og...

 

Og det har hva med spiritisme å gjøre?

Lenke til kommentar

Mange her som tviler og som påstår at spiritisme er bare tull uten å ha noen erfaring i det hele tatt med det. Og når jeg snakker om erfaring så er det ikke bare å ta et eller annet brett og sette seg ned med noen venner og prøve seg frem, da snakker jeg om å bruke et velkjent medium som har spesialisert seg på dette.

 

Forøvrig så er det mange her som tror at spiritisme kun er et Ouija brett, det er ikke helt riktig :

 

*Seanse : Et medium tilkaller ånden til avdøde av de som er tilstede eller en mektig ånd, framgangsmåten varierer men man bruker å lenke seg sammen og prøver alle å oppnå riktig psykisk bølgelengde. Avhengig av mediumet så vil ånden som tilkalles enten oppstå som en possesjon av mediumet der både tale og viten vil være tilnærmet 99% til avdøde.

I noen få tilfeller og hvor mediumet er psykisk sterk nok så vil avdøde kunne framstå som en metafysisk manifestasjon som familiemedlemene kan se og av og til høre.

 

*Konsultasjon av Muerto (døden), brukes veldig i Kubansk Palo Mayombe og er opprinnelig av afrikansk art, her har Prest / Prestinnen kontrol over en fanget sjel som bor i en leirkrukke eller Jerngryte. De mindre hjelperne kalles Elegua og den største og farligste hjelperen Muerto (død). Felles med alle er at de er ånder som kan gi svar på spørsmål og kan utføre diverse gjøremål av forskjellig art avhengig av erfaringen til Prest / prestinnen som kontrollerer dem.

 

*Ånde påkalling : 1 erfaren "trollman / medium" kan påkalle gjennom Babyloniske ritualer døde sjeler og kan tilegne seg informasjon gjennom dem. Alister Crowley hadde stor kunnskap til Babylonisk og Azyrisk okkultisme. Lite kunnskap om framgangsmåte og resultater.

 

Kun et kort og ikke akkurat helt nøyaktig beskrivelse av forskjellige former for spiritisme, selv om noen faktisk er langt mere involvert i magi og tribalsk magi.

 

Desuten så finnes det langt flere måter å ha en indirekte eller direkte konsultasjon av ånder og det kan være for eksempel gjennom : Tarot kort, Speil , bruk Av talglys, bruk av vann.

 

Og til sist så anbefaler jeg alle ikke troende å enten å gi bare f i hele greia eller faktisk å være tøff nok til å prøve det, men da anbefaler jeg at man bruker et medium som har lang erfaring og som er seriøs.

Lenke til kommentar

Så... kan du snakke med en som er død, så kan den personen si hvem som drepte han og hvordan det skjedde? Feks snakket med 2pac, så kunne han sagt hvem som tok livet av han?

 

Kan man velge hvem man vil snakke med, som feks Elvis og Ghandi?

Endret av maradona
Lenke til kommentar

Den Røde Tsar : Tror ikke alltid at avisen er den beste veien å gå for å få et bra medium, anbefaler deg å sjekke opp med venner / bekjente om de kjenner til noen som de er fornøyd med før du vurderer å prøve mediumet.

Desverre så kjenner jeg kun et medium som jeg stoler på og det er mor mi, men hun er desverre veldig opptatt og vanskelig å få tak i, hvis du da ikke er villig til å ta en liten flytur halve jorden rundt.

 

Maradona : Ja, du kan snakke med hvem du vil, problemet er at som ofte så kan det være umulig å få tak i 2pac / Elvis da det er 1 million andre som prøver å snakke med dem... Nei seriøst, har du ingen god kobling til dem (familie / personlig eiendel) og har ikke et eksepsjonelt medium så tror jeg nok at du kan glemme det.

Lenke til kommentar
Jeg tror spiristisme er noen dritt.

Spiritisme er noen dritt? :nei:

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, jeg har ikke opplevd noe lignende, men vil/håper at det er noe sånt som finnes! Jeg er nøytral helt til jeg får se det.. (Høres kanskje ut som om jeg forventer at jeg skal se noe snart) :wee:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dama fortalte at før vi møttes, så hadde hun å 3 veninnen spilt slikt spiritisme-spill hos henne. Hun ene hadde mått forlate bordet uten tillatelse fra den tilkalte onden for å gå på do. De hørte skriking og hyling fra badet bare 1 min etterpå. De sprang inn for å se, hun lå på gulvet i sjokk og hevdet å ha sett seg selv med helt(!) blå øyne i speilet.

 

Når dama mi sto opp dagen etter på, hadde det komt 5 cm nysnø. Fra mitten av plenen og inn mot vinduet til dama var det fotspor! Moren hennes bekreftet det.

 

Vet ikke hva jeg skal tro. Er realist av type, så det hele blir liksom litt vanskelig når dama påstår de rareste ting. :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...