Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja.

Tenkte å kjøpe meg litt cash til PS, men spilt meg opp fra 7$ til 33$ på 0.01/0.02 og litt på 0.02/0.05 de siste 2 dagene. Ihvertfall en god start etter 1 år off etter myye nedgang. Får se om det fortsetter. Målet er å få en bankroll som er stor nok, og å klare å spille med profitt på NL25.

 

Forresten, er det noen som vet om et bra sted/en bra side å finne en coach?

Lenke til kommentar

Takker, det skal jeg prøve på.

Morsomt nick du har der, er det fordi du gjør livet surt for andre pokerspillere? :p

 

Hehehe. Anbefaler deg også å registrere deg på deucecracked.com, der er det veeldig mye å lære fra coachingvideoer som ligger ute, samtidig som du også kan skaffe deg selv coach der. Er gratis trial på 7 dager tror jeg det er, du må registrere kortet ditt, men du blir ikke trekt noe så lenge du kansellerer før 7 dager har gått. Ellers tror jeg det koster rundt 20 dollar for 1 måned :p

Lenke til kommentar

99% av treningsvideoer på nettet er komplett bullshit. Det er en stor forskjell på å være en god pokerspiller, og å være en god lærer. Ikke mange evner å lære bort poker på en måte som spillere forstår hva de blir fortalt, kan fordøye det og tilegne seg egenskapene og bli bedre. Boosted J som et eksempel er en av de mest suksessfulle HSNL grinderne online noensinne, men lykke til med å bli stort klokere av videoene hans.

 

Har vært medlem på et par sider selv, veldig forskjellig hva som finnes der ute.

 

Deucescracked er en av de bedre sidene, det er voldsomt mange videoer, og et par gode coacher som vet hva de snakker om. Vil anbefale Moneytrain to Midstakesville, en god serie med videoer der en breakeven 100NL grinder får ukentlig oppfølging og vi følger han gjennom en periode der han troubleshooter vanlige leaks på det nivået. Jeg har fortsatt en subscription på dc, selv om jeg ikke spiller mye poker lenger. Det er såpass billig at det er greit.

 

PokerVT var ganske nytteløst, det meste var bygget opp rundt Daniel Negreanu's small ball filosofi og selv om han insisterer på at det funker på både cash og turneringspoker, så er det bare turnering. Brian Rast har en god PLO-serie for begynnere, den kan være vært å få med seg hvis du er ute etter et godt grunnlag for PLO.

 

CardRunners var jeg medlem på en god stund for flere år siden, det var den beste siden back in the day, og hadde mange svært suksessfulle coacher (sbrugby, GreenPlastic, cts, Brian Hastings...), men jeg tror de fleste der har forlatt skuta, og jeg har inntrykk av at CR er litt yesterdays news.

 

BlueFirePoker er den siden jeg har hatt soleklart mest utnytte av, og i all hovedsak er det Phil Galfonds sine videoer som er grunnen til det. Kanskje verdens beste PLO-spiller og definitivt verdens beste poker-lærer. Han har forlatt BlueFire men videoene hans er der fortsatt og de er verdt å sjekke ut.

Endret av Prinz Poldi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint sammendrag det der. Kan også legge til at om du i utgangspunktet er intressert i videoer omhandlende 5NL-10NL, så er vidoene til Blackrain79 på dragthebar.com verdt å sjekke ut. Tror til og med det er gratis å se de, var iallefall det før. Mange av vidoene på de store sidene gir deg ikke så mye som er relevant for de nederste microstaksene, selv om det har blitt mer og mer reg-infested der også...

Lenke til kommentar

Antall bord du spiller har ikke noe å si for BRM'en din, sålenge du ikke spiller flere bord enn du er komfortabel med og det går ut over winraten din. $500/20buyins er ganske standard, men en 20buyin roll er ikke garantert å takle variansen du vil møte på NL25, selv om du er en vinnende spiller. Prøv deg frem med $500, og husk at bankrollen din er ikke bare pengene du har på konto på Stars, men alle pengene du eier som du har budsjettert til poker.

Endret av Prinz Poldi
Lenke til kommentar

Hm, kan ta sin tid å spille seg opp til 500 fra 40, får se om jeg fører over noe.

Nå er det jo en god stund siden sist jeg har spilt (ca 1 år) og må si at jeg synes det er blitt mye mer aggresiv spillestil enn før? Eller er det bare pga av jeg ikke har spilt på så lenge som gjør det? Foreløpig ikke spilt høyere enn 0.05/0.1 enda dog.

 

Får se om jeg setter inn cash, eller om jeg prøver å grinde meg hele veien opp.

Fått meg holdem manager igår og, så nå må jeg bare få installert det og skjønt hvordan man bruker det.

Håper det kan være behjelpelig. Noen som bruker det her og har tips?

Lenke til kommentar

Online poker er definitivt mer aggro nå enn noen gang. Det sitter gode regs helt ned til 10NL som jobber knallhardt og 3-better deg nådeløst fra BB hver gang du åpner fra CO og BTN.

 

Jeg har alltid brukt PokerTracker, men det går vel mye i det samme tror jeg. En HUD er uansett ekstremt viktig å bruke. Les deg opp om ting som VPIP, AFq, W$SD og lag deg en personifisert HUD som gir deg tilgang til numrene du trenger.

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt meg opp fra 7$ til 66$.

Men vet/har lest meg opp til at man ved pocket par skal treffe set 1/7 ganger..

Etter å ha gått igjennom HM2 databasen på mine siste 2000 hender ser jeg at jeg er laaangt ifra å floppe set så ofte. Heller nærmere 1/15. Ganske irriterende, håper det snur snart. Har foreløpig kun spilt 0.02/0.05, tenker jeg prøver meg på litt 0.05/0.1 så snart jeg bikker 100$.

 

edit: Tapte faktisk 5 all-in på rad preflop/på flop hvor jeg hver gang var 70%+ favoritt.. Vet jo at det svinger, men pokker så irriterende likevel. hehe

Endret av wampster
Lenke til kommentar

2000 er ingenting. Det er ingen seriøse pokeranalytikere som vil trekke konklusjoner ut av en sample size på 2000 hender. De vil alle si at den alt for liten. I tillegg snakker om pocket pair her, sjansen for å bli delt et pocket pair er rundt 6% mener jeg å huske, som vil si at din effektive sample size for dette studiet er 120 hender. Det er en dråpe i havet. Fortsett å spille, du har mangedoblet rollen din på kort tid, det er veldig bra, og ikke bry deg om numrene for øyeblikket. De vil jevne seg ut, garantert.

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall fått utdelt pocket pair myye oftere enn 6%. Skal se om jeg kan finne ut % på det imorgen.

Jo har mangedoblet den, men kjedelig når man 8/10ganger taper på all in preflop/på flop selv om man er stor fav.

Tanken var jo å komme meg opp på NL25 kjapt, ser ut som det må vente litt.

Er det forresten noe sted annnet enn på twoplustwo det er mulig å finne gode coacher?

Til en ok pris, er litt keen på å ta noen timer, men ikke til 80+ $ timen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...