Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Lite tips: etter å ha lest innleggene dine i denne tråden har jeg inntrykk av at du kan "the basics", men ikke så mye mer enn det. Istedenfor å betale i dyre dommer for coaching-timer du ikke får så mye ut av, vil jeg anbefale deg å legge inn mer volum, kjøpe en bok, jobbe med å stabilisere spillet ditt, se vidoer, lese beginner-guides på fora som twoplustwo osv. Dermed vil du etterhvert få mer ut av coachingtimer. Just my two cents ;)

Endret av SPRCO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har fått mest ut av når det kommer til å forbedre mitt spill er uten tvil strategiforumene på 2p2. Gå inn på Micro Stakes PL/NL, les hendene som bli postet der grundig og gjør deg opp en formening om hva du ville gjort i Hero's situasjon og hvorfor. Etter det leser du andres svar, hva mener de, hvorfor mener de det, har de rett eller feil, hvis de har feil, hvorfor osv... Engasjer deg i diskusjoner og dra nytte av all kunnskapen som ligger der. Du vil dra vel så mye nytte av det som av coachingtimer, og i tillegg er det gratis.

Lenke til kommentar

Jeg vil legge til at spill på høyere stakes, er helt annerledes fra low stakes, der folk caller med 10-Q off uansett og treffer, all-inn så fort de har et par i nedre sjiktet osv. De fleste hender jeg taper her, er ren uflaks.

Hender jeg taper på litt høyere nivå, er stort sett min egen feil...

 

Spillet ditt utvikles etter som du spiller og får mer trening.

Lenke til kommentar

Tja, har vel tilsammen spilt 40-50k hender. Har bare hatt en pause på 1 år ca, så siden jeg startet igjen har jeg "kun" spilt 2k hender. Sett massevis med videoer, vært en god del inne på 2p2 på microstakes forumet etc. Tror det du (SPRCO) sier at jeg kan the basics er ganske korrekt, vil vel også si at jeg kan litt mer enn kun basics. Har ofte også gode reads på hva folk har/kan ha. Det jeg er interessert i å lære litt bedre/mer av er vite når man burde calle/raise en 3bet preflop, og det samme postflop alt ettersom man ikke treffer eller treffer.

 

Ta f.eks igår, spiller ~1k hender. På 5-6 all-in taper jeg 20$ selvom jeg på hver av dem er favoritt. Så når da session er ferdig er jeg kun break even. Og sånn føler jeg at hver av sessionsene mine er. Selv tror jeg jo at jeg spiller ganske solid, men når det skjer så ofte er det kanskje noe jeg gjør feil som jeg ikke helt skjønner selv. Derfor jeg egentlig er interresert i coahing, dog det er jo liten vits å få coachin på NL5/NL10 hvis man skal spille NL25, da det etter hva jeg har sett/merket er et helt "annet" spill.

 

Får se hva det blir til :-) Har ihvertfall litt trua.

 

edit: Hvilket nivå spiller forresten de forskjellige personene her på?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Tja, har vel tilsammen spilt 40-50k hender. Har bare hatt en pause på 1 år ca, så siden jeg startet igjen har jeg "kun" spilt 2k hender. Sett massevis med videoer, vært en god del inne på 2p2 på microstakes forumet etc. Tror det du (SPRCO) sier at jeg kan the basics er ganske korrekt, vil vel også si at jeg kan litt mer enn kun basics. Har ofte også gode reads på hva folk har/kan ha. Det jeg er interessert i å lære litt bedre/mer av er vite når man burde calle/raise en 3bet preflop, og det samme postflop alt ettersom man ikke treffer eller treffer.

 

Ta f.eks igår, spiller ~1k hender. På 5-6 all-in taper jeg 20$ selvom jeg på hver av dem er favoritt. Så når da session er ferdig er jeg kun break even. Og sånn føler jeg at hver av sessionsene mine er. Selv tror jeg jo at jeg spiller ganske solid, men når det skjer så ofte er det kanskje noe jeg gjør feil som jeg ikke helt skjønner selv. Derfor jeg egentlig er interresert i coahing, dog det er jo liten vits å få coachin på NL5/NL10 hvis man skal spille NL25, da det etter hva jeg har sett/merket er et helt "annet" spill.

 

Får se hva det blir til :-) Har ihvertfall litt trua.

 

Har spilt poker i 2 år, går nesten alltid i 0. Spiller safe og vinner 1000 dollar på en uke, så får du mange bad beats og taper det igjen, slår aldri feil :) Det som er nettpoker :) Var derfor jeg slutta og spille :)

Lenke til kommentar

Tja, tror nok grunnet til at det for (veldig) mange (inkludert meg hittil) går slik er at man forandrer spillestil (blir mer cocky/tar risker) når man har hatt en oppsving eller gått på noen beats -> som da fører til nedsving. Tror cluet er å finne en solid spillestil som man vet funker, og holde seg til den når det går bra såvel som dårlig.

Lenke til kommentar

Ok. Høres egentlig ganske riktig ut. Da blir det å snegle seg videre da. Hvordan er opptjeningen av VPP/FPP på NL10/NL25 i forhold til NL5? Synes det går meeeget sakte på NL5 ihvertfall.

Husk at jo mere VPP's du samler, jo mere rake betaler du. Men du vil definitivt samle mere VPP's på NL10.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/ftps-red-vest-guy-avatar-breaks-his-silence-1251546/

En fantastisk morsom bildemontasje av JimmyLegs fra 2p2 for de som ikke henger på NVG.

Lenke til kommentar

Kjøpte et Paysafecard på Narvesen for å kose meg med litt 10NL, en av de aller første hendene jeg spiller får jeg trøbbel. Har bare fire hender på Villain på dette tidspunktet, ingen reads.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($10.15)

UTG ($10.35)

MP ($6.98)

CO ($11.01)

Button ($5.26)

Hero (SB) ($11.91)

Preflop: Hero is SB with 7spade.gif, 5spade.gif

2 folds, CO bets $0.30, Button calls $0.30, Hero calls $0.25, BB calls $0.20

 

Standard.

 

Flop: ($1.20) 4spade.gif, 5diamond.gif, 9spade.gif(4 players)

Hero checks, BB bets $0.48, 1 fold, Button calls $0.48, Hero raises to $1.70, BB calls $1.22, 1 fold

 

Mange alternativer her. Tanker på å donke flop vs check-raise? Kan jeg smoothcalle? Tanker på betsizinga?

 

Turn: ($5.08) 2club.gif(2 players)

Hero bets $2.25, BB calls $2.25

 

River: ($9.58) 10club.gif(2 players)

Hero bets $7.66 (All-In)

 

Tanker på å tømme magasinet på turn og river? Vil poste resultater og mine begrunnelser om litt.

Lenke til kommentar

Med tanke på at det er 10NL og du kun har 4 hands på villain, vil jeg automatisk anta at villain er en station og vil calle et par og flush- og straightdraw, men han vil sannsynlig raise dersom han har set på turn. Når river er blank gjør du i mine øyne det rette ved å shove. Han vil muligens calle et overpair, mens flush- og straight draws obviously vil foldes.

Endret av SPRCO
Lenke til kommentar

Vant du eller tapte du hånden? Det er nesten umulig å lese motstanderen uten å vite hva som skjedde etter at du gikk all-in.

 

Du spiller også veldig risikabelt utifra en dårlig posisjon.

BB caller også fra tidlig posisjon, så jeg vil tro at han sitter med et høyere flushdrag enn deg (A-Q, K-J etc.), overpar (som feks. J-J) som folk har veldig vansker med å kaste ifra seg i typiske 10NL spill, eller at han flatcaller med 9-9 og traff set på flop. Jeg vil nesten satse på ett av de to det siste, ettersom han syner deg hele veien, og vant? Kastet han seg etter at du gikk all-in på river, er jeg sikker på at han hadde flushdrag. Folk kaster ikke fra seg set, uansett hva det skulle gjelde i lavere stakes.

Du burde også være obs på å spille de kortene fra tidlig posisjon, det er lett å havne i fella og miste alt her.

Lenke til kommentar

Vant du eller tapte du hånden? Det er nesten umulig å lese motstanderen uten å vite hva som skjedde etter at du gikk all-in.

Hva mener du med dette? Hele poenget med å poste hender for feedback på denne måten er at jeg gir dem fra mitt ståsted, slik som jeg opplevde dem. Hvis jeg poster resultatet med en gang er det lett å bli resultatorientert i tilbakemeldingene. Det jeg ber om er din mening om mitt spill, mtp all informasjonen jeg har gitt/fått gjennom hele hånda. Om han caller eller ikke er relativt likegyldig, men hvis du lurer vil jeg poste det om ikke lenge.

Du spiller også veldig risikabelt utifra en dårlig posisjon.

BB caller også fra tidlig posisjon, så jeg vil tro at han sitter med et høyere flushdrag enn deg (A-Q, K-J etc.), overpar (som feks. J-J) som folk har veldig vansker med å kaste ifra seg i typiske 10NL spill, eller at han flatcaller med 9-9 og traff set på flop. Jeg vil nesten satse på ett av de to det siste, ettersom han syner deg hele veien, og vant? Kastet han seg etter at du gikk all-in på river, er jeg sikker på at han hadde flushdrag. Folk kaster ikke fra seg set, uansett hva det skulle gjelde i lavere stakes.

Du burde også være obs på å spille de kortene fra tidlig posisjon, det er lett å havne i fella og miste alt her.

Jeg vet ikke hvor du mener jeg spiller risikabelt, hvis du snakker om preflop er jeg helt uenig. Jeg investerer $0.25 i en pot med $0.75, jeg har en hånd som jeg kan kaste lett på mange flopper, men når jeg treffer, vil jeg ha en kamuflert hånd. Posisjon er ikke en faktor jeg tenker særlig mye på i denne situasjonen.

 

Han kan absolutt ha Ax i spar på flop, men jeg regner med at han som regel folde turn med den hånda. Overpar TT+ vil han raise preflop nesten hver gang. Når han caller turn er min tanke at den største biten av rangen hans er en 9'er, som jeg tror han ikke kan calle et shove med.

Lenke til kommentar

Vant du eller tapte du hånden? Det er nesten umulig å lese motstanderen uten å vite hva som skjedde etter at du gikk all-in.

Hva mener du med dette?

Jeg mener å lese hånden han hadde utifra hvordan han spilte hele veien. Hvis han kastet seg på river da du gikk all-in, så hadde han ikke gode nok kort uansett, og utifra spillestilen hans i denne ene hånden her hvis han kastet seg, kan det virke som han er en station, som SPRCO nevnte.

 

Dette er en hånd du lettere kunne spilt på høyere stakes, da i spesielt 10NL games der folk caller med hva som helst, og treffer da de ikke tenker på verdien over lengre tid, men den kortsiktige gevinsten. Tanken din er god, og du kan lett representere en sterk hånd selv, noe som du gjør, men da hjelper det lite når villain er en svett russer, som nettop har bøttet ned på en halv flaske vodka, og prøver nettpoker for første gang.

 

Jeg vet ikke hvor du mener jeg spiller risikabelt, hvis du snakker om preflop er jeg helt uenig. Jeg investerer $0.25 i en pot med $0.75, jeg har en hånd som jeg kan kaste lett på mange flopper, men når jeg treffer, vil jeg ha en kamuflert hånd. Posisjon er ikke en faktor jeg tenker særlig mye på i denne situasjonen.

 

Han kan absolutt ha Ax i spar på flop, men jeg regner med at han som regel folde turn med den hånda. Overpar TT+ vil han raise preflop nesten hver gang. Når han caller turn er min tanke at den største biten av rangen hans er en 9'er, som jeg tror han ikke kan calle et shove med.

Det er en hånd du absolutt kan fyre av med når du treffer, men jeg mener slike hender heller er bedre å spille fra tidlig posisjon. Og som nevnt tidligere, det er en hånd som er farligere og mye lettere å spille i høyere stakes, der folk leser mere av spillet, enn en 10NL game, der gjerne én spiller bingo, og to andre har vunnet et par dollar i en freeroll som de prøver å bli kvitt. Det gjør det vanskeligere for oss som spiller for å vinne noen kroner.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan man sette inn penger med VISA på Full Tilt, eller må det gjøres via andre kanaler?

Det må nok gjøres via andre kanaler. Jeg brukte EntroPay for første gang i går, da Neteller kontoen min er stengt av en eller annen grunn. Anbefales. Det lages da et virtuelt VISA som du overfører til og fra, også kommer pengene inn med engang.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...