Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

IM ALL IN, YEEE, I A GOT THE ACE-JACK I GOT THE ACE OF DIAMDNDS AND I' AINTD HOLDIGN BACK, YEE YLU GOT TO KICK IT PIOCKET ROCKETS IT TAKES ANDD IF YOU GPOT WHAT IT TAKES THEN YOU CANPLAY HOGHT STAKES.

 

 

 

 

 

HU 4 ROLLZ?!?!

 

Alkohol, online poker og bad beats kan fort bli stygt !

 

 

Fant noen litt små morsomme poker vitser her om dagen. Det artige er at det er ikke langt ifra sannheten det som står der.

 

 

From the poker dictionary: lottery (noun):

A tax on people who are bad at math.

 

 

 

Top Five Reasons…you are delusional about poker:

 

1) You think you’re ready for the WSOP because you money in $5 SnGs all the time, dude!

2) You own a killer pair of sunglasses that would make Fossilman jealous.

3) You quote from Rounders whenever you can, especially if someone asks what your cards were. You always answer, “I’m sorry, John. I don’t remember.”

4) You own a minimum of twelve poker books. You’ve read at least two of them.

5) You wear your Party Poker hat and sunglasses to live $1/2 games.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg spiller turneringer, enten med 9 eller >9000 påmeldte har jeg alltid det samme problemet. Jeg kommer nesten alltid til rett før premiene starter, men mye sjeldnere til premiene. Det virker som om jeg taper hver gang mot en insane lucker, f.eks nå nettopp når jeg tapte en 1-table sit-n-go på 4rde plass, hadde tre ess mot et par i konger, motstanderen traff konge på både turn og river. Bankrollen min begynner å merke det :(

 

Hva gjør jeg galt?

 

EDIT: Der skjedde det igjen. Røk ut på 5 plass når de 4 beste blir premiert.

Endret av Grix
Lenke til kommentar

jeg begynner å bli lei av skikkelig bad beats, spilte en turnering igår, 4000 spillere hvorav på givende tidspunkt 150 var igjen. får utdelt pocket rockets, sitter bak en meget loose player som høyner jeg re-raiser ham til en betydelig sum. han går all-inn, lett call for meg og når han da viser K4 offsuit blir jeg ganske lettet. treffer en 4'er på turn og selvfølgelig en 4'er til på river...

 

tidligere i samme turnering hadde jeg en lignende all-in situasjon hvor begge to satt på pocket pairs, men jeg satt med høyere. ble også da dratt ut på river.

sikkert bare uflaks, men fy F hvor jævla irriterende det er når det skjer 2-4 ganger i samme turnering

Lenke til kommentar

K4 er ekstremt marginalt, men det er flere faktorer.

 

Hvor stor stack hadde dere ?

hadde du spilt aggressivt mot han lenge ?

hva var blindsene, hvor satt han på bordet i forhold til BB ?(mtp hvor stor stack han ville hatt igjen etter BB og SB)

hvilken plassering var laveste payout ?

 

 

Personelig så går følger jeg med relativt marginale hender om jeg har lav stack (7-8 ganger SB+BB+Ante) og blindsene er høye. Om man ikke skaffer seg en stor stack i slike turneringer så spiller det liten rolle om man ryker ut på en latterlig all inn på 158 plass, eller om man ryker ut på plass nr 99 fordi man ventet på en god hånd. Slikt spill må man egentlig bare vende seg til og man kommer til å sucke ut mot enkelte spillere som heller gamble for å doble seg opp enn drøyer det og venter på en litt bedre hånd.

 

Hadde begge en M verdi (BB+SB+Ante) på rundt 14-15 så skal jeg si meg enig at det er forbanna surt å ryke ut mot slikt spill.

Lenke til kommentar

jeg hadde spilt tight hele tiden. folda mye, men når jeg først spilte spilte jeg agressivt fordi jeg hadde kortene/traff kort på bordet.

og nei, det var ikke BOOM all in, jeg satt utg og høynet til å begynne med opp til 5-6 BB han raiset jeg re-raiset ham igjen, han pusha all inn, lett call.

 

tja, jeg hadde vel rundt 16k chips, han 18k, blinds var vel på 200/400 og ante på 50.

Endret av wampster
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vel jeg hadde den beste hånda i poker og tenkte at jeg bare ville ha hele stacken hans med akkurat denne hånda. I tilegg kunne han easily selv hatt en flush eller vert dum nok til å betale meg med 2 par eller 3 like, eller straight. Og når man pusher ser det ofte weak ut så jeg håpte det kunne være en faktor i tillegg. OG grunnen til at jeg calla turn var håp om mye impliserte odds, så da fikk det bare stå til.

 

edit: Men forresten, i dag spilles wsop finalen right? Men man får ikke se noe av det før mandag?

Endret av fireofawakening
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...