Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det stemmer, 100BB.

 

ok, jeg har spilt meg opp fra 20 - 60 $ på NL2? (0.01/0.02), når kan/burde jeg ta steget til 0.02/0.05? og ikke med tanke på hvor flink jeg er med reads/potods/implied ods/etc, men i forhold til hvor mye cash jeg har. setter meg vanligvis ned med mellom 1 og 2 dollar på NL2? bord.

 

mvh

wampster

Lenke til kommentar
Vil ikke si det er noen forskjell på skillnivået fra 0.01/0.02 til 0.02/0.05 i det hele tatt. Ting går veldig treigt på 0.01/0.02 så hvis du har ca. 15 fulle buyins på 0.02/0.05 så er det ikke noen krise å ta steget opp.

 

 

vel, så hvis jeg skal sett meg inn med 15 fulle buyins, og maks er 10 som billy mener en bør sette seg inn med så betyr det 150$, da mangler jeg fortsatt 90$. får vel grinde 0.01/0.02 et par uker til da

Lenke til kommentar

@Hegland: Sant det.

 

Jeg utnevner forresten meg selv denne trådens Mr. Dobbeltmoral. Har sikkert x antall innlegg her om hvordan en bør spille, men bustet selv i natt etter å ha ledet en turnering soleklart, for så å ryke ut i løpet av tre hender hvor jeg ble dradd ut i samtlige, for så å lodde hele rollen på NL400. Verste var at jeg ikke ble dradd ut der, men spilte så dårlig at samtlige på det bordet må ha skrevet fisk med CAPSLOCK i notatene sine.

 

Som enhver pokeridiot, går jeg nå for en reload type $1k. Nivået som skal spilles, er NL10, mao 100xBI. Brytes disse reglene, blir det et halvt år uten nettpoker på meg.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Hvor mange bord klarer du å spille samtidig uten at det går nevneverdig utover måten du spiller på?

 

Du minker winraten ved å gjøre det, men du tjener mer $ per time. Om du mestrer å multi-table så kan det være noe å lære seg.

 

Ja grafen ovenfor er NL 50. Jævlig mye swongs og setups under downswingen. Syke folk som flopper set over set left and right og AA som løper inn i set i 4bet pots pre... (JEEEEZ)

Lenke til kommentar

What? spilte du på nl400 billy?

 

Når det gjelder det at man har "reads" på noen, og hvorvidt det er nødvendig, hvordan kan f.eks cape være en vinnende spiller når han spiller 12+ bord? Jeg går utfra at han ikke kan ha mange "reads" på folket han spiller med når han så vidt har tid til å stirre noen sekunder på hvert bord. Noen kommentarer på det?

Lenke til kommentar

Jeg spilte vanligvis NL2 med 270$. Av diverse grunner i tillegg til turneringen, satt jeg hele rollen på NL400 som endte i bust. Anbefales med andre ord ikke.

 

Nå skal jeg ikke uttale meg for Cape, men å multitable er litt annerledes enn å kun spille ett eller to bord. Det er som du sier at en får mindre reads, men med hjelp av odds og hjelpeprogrammer som PT3, går det nok i mange tilfeller bedre enn å kun spille få bord.

 

@Hegland: At en fisk setter inn nye og friske penger? ;)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Jepp jeg er enig der

 

Noen erfaringer med disse? Det er ikke plastikk går jeg ut fra??

 

www.pokerutstyr.no/ds_product_info.php/cPath/40/products_id/92

 

Eller er det verdt å investere i disse?

 

www.pokerutstyr.no/ds_product_info.php/cPath/40/products_id/96

 

edit:elendig linkeopplegg da..

Endret av fireofawakening
Lenke til kommentar
Hva skal man gjøre om man raiser preflop som dealer med AK og floppen viser kort som Q-Q-J suited med en som raiser før deg? Er dette en situasjon hvor en burde folde?

Ja, som regel er det en fold. Det er en leak mange har å calle bort unødvendig mye med AK på flopper AK ikke treffer.

 

Billy Bob: Nei, mener at det er herlig med frisk cash på kontoen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...