Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

What? spilte du på nl400 billy?

 

Når det gjelder det at man har "reads" på noen, og hvorvidt det er nødvendig, hvordan kan f.eks cape være en vinnende spiller når han spiller 12+ bord? Jeg går utfra at han ikke kan ha mange "reads" på folket han spiller med når han så vidt har tid til å stirre noen sekunder på hvert bord. Noen kommentarer på det?

 

Man spiller vel forsåvidt ikke på reads når man multitabler så mange tables. Da går det vel egentlig mer på VP$IP/AGR Faktor/PFR o.l stats man henter ut med PT. Man har også muligheten til på en måte å være mye mer selektiv når det kommer til hender fordi man har mange bord å styre. Spiller man på 12 bord så har jeg altså liten tro på at man får tid til å notere noen form for reads som hjelper mer enn stats på PT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
What? spilte du på nl400 billy?

 

Når det gjelder det at man har "reads" på noen, og hvorvidt det er nødvendig, hvordan kan f.eks cape være en vinnende spiller når han spiller 12+ bord? Jeg går utfra at han ikke kan ha mange "reads" på folket han spiller med når han så vidt har tid til å stirre noen sekunder på hvert bord. Noen kommentarer på det?

 

Man spiller vel forsåvidt ikke på reads når man multitabler så mange tables. Da går det vel egentlig mer på VP$IP/AGR Faktor/PFR o.l stats man henter ut med PT. Man har også muligheten til på en måte å være mye mer selektiv når det kommer til hender fordi man har mange bord å styre. Spiller man på 12 bord så har jeg altså liten tro på at man får tid til å notere noen form for reads som hjelper mer enn stats på PT.

Det er LETT å notere når man spiller 12 bord. Jeg kan skrive notes og få reads med 12 bord uten problemer. Vansklighetene kommer når man er oppe på 20.

 

Kan man se alle bordene (noe jeg kan med 12 bord) så er det nada problem.

Lenke til kommentar

Jeg registrerte meg på Ladbrokes i våres. Var ei wow-venninne som skulle ha meg til å prøve freeroll en gang. Siden har jeg spilt litt nå og da. Ligger godt i minus. (Overført totalt 300 kr, har nå 182 kr og holder på å ta igjen.)

 

Men jeg hører så mye gode ord om Pokerstars og litt om Betsson. Noen fordeler å melde seg inn der?

Lenke til kommentar
What? spilte du på nl400 billy?

 

Når det gjelder det at man har "reads" på noen, og hvorvidt det er nødvendig, hvordan kan f.eks cape være en vinnende spiller når han spiller 12+ bord? Jeg går utfra at han ikke kan ha mange "reads" på folket han spiller med når han så vidt har tid til å stirre noen sekunder på hvert bord. Noen kommentarer på det?

 

Man spiller vel forsåvidt ikke på reads når man multitabler så mange tables. Da går det vel egentlig mer på VP$IP/AGR Faktor/PFR o.l stats man henter ut med PT. Man har også muligheten til på en måte å være mye mer selektiv når det kommer til hender fordi man har mange bord å styre. Spiller man på 12 bord så har jeg altså liten tro på at man får tid til å notere noen form for reads som hjelper mer enn stats på PT.

Det er LETT å notere når man spiller 12 bord. Jeg kan skrive notes og få reads med 12 bord uten problemer. Vansklighetene kommer når man er oppe på 20.

 

Kan man se alle bordene (noe jeg kan med 12 bord) så er det nada problem.

 

Da er jeg interresert i å vite hva du legger i definisjonen reads. Om man skal få solide reads så må man spille en del hender og om man 12 tabler 9 manns bord så er det fort 96 spillere man skal prøve å legge merke til (Merk: kverulerer/går ikke til noen form for angrep på det du sier, er bare nyskjerrig på hvordan du noterer deg disse readsene).

 

Er dette reads du tar uten hjelp fra PT ?

 

 

Jeg registrerte meg på Ladbrokes i våres. Var ei wow-venninne som skulle ha meg til å prøve freeroll en gang. Siden har jeg spilt litt nå og da. Ligger godt i minus. (Overført totalt 300 kr, har nå 182 kr og holder på å ta igjen.)

 

Men jeg hører så mye gode ord om Pokerstars og litt om Betsson. Noen fordeler å melde seg inn der?

 

Hei der.

 

Pokerstars trives jeg veldig godt på. Synes de har en oversiktelig klient samt ok med turneringer. Det kjipe er at de største turneringene er relativt sent på kvelden da majoriteten av brukere er amerikanske. Kan dog ikke sammenligne det med ladbrokes ettersom jeg aldri har prøvd dem

Endret av Rosemount
Lenke til kommentar

Denne er grei http://www.youtube.com/watch?v=EIDR4GqDIt8

 

radalf: get used to it, det er kjedelig men du taper ca 1 av 5 ganger med høyere par.

 

Cape (eller noen andre som er gode i sitngo), i hvor stor grad crusher du 2$sitngos? Er det sånn at du vinner nesten hver gang eller? Det jeg lurer på er om det er mulig å skikkelig "eie" på lavere nivå hvis man er god, siden en turnering bare er noe ala 100 hender? Dvs, variansen burde være ganske stor på så få hender.

Lenke til kommentar
Jeg registrerte meg på Ladbrokes i våres. Var ei wow-venninne som skulle ha meg til å prøve freeroll en gang. Siden har jeg spilt litt nå og da. Ligger godt i minus. (Overført totalt 300 kr, har nå 182 kr og holder på å ta igjen.)

 

Men jeg hører så mye gode ord om Pokerstars og litt om Betsson. Noen fordeler å melde seg inn der?

 

Stars er etter min mening den beste siden og det er blitt nevnt flere ganger i tråden. Det er mye trafikk og mange fine turneringer. Softwaren er eksemplarisk også. Jeg hadde ikke stusset på å gå fra Ladbrokes til Stars.

Lenke til kommentar
Denne er grei http://www.youtube.com/watch?v=EIDR4GqDIt8

 

radalf: get used to it, det er kjedelig men du taper ca 1 av 5 ganger med høyere par.

 

Cape (eller noen andre som er gode i sitngo), i hvor stor grad crusher du 2$sitngos? Er det sånn at du vinner nesten hver gang eller? Det jeg lurer på er om det er mulig å skikkelig "eie" på lavere nivå hvis man er god, siden en turnering bare er noe ala 100 hender? Dvs, variansen burde være ganske stor på så få hender.

SnG er veldig lett å grinde ut en profit med ABC-spilling. Her er det veldig greit å bruke starthånd-register, og valuebette saften ut av motstanderene. Mer verdi i 5-dollarsene pga rake.

Lenke til kommentar
Denne er grei http://www.youtube.com/watch?v=EIDR4GqDIt8

 

radalf: get used to it, det er kjedelig men du taper ca 1 av 5 ganger med høyere par.

 

Cape (eller noen andre som er gode i sitngo), i hvor stor grad crusher du 2$sitngos? Er det sånn at du vinner nesten hver gang eller? Det jeg lurer på er om det er mulig å skikkelig "eie" på lavere nivå hvis man er god, siden en turnering bare er noe ala 100 hender? Dvs, variansen burde være ganske stor på så få hender.

 

Problemet med 2$ SnG er at 2 dollar ikke blir sett på som noe pes om man ryker ut av dem, spesielt om man ikke har lagt noe særlig insats og det er få mennesker med på turneringen. Du vil nok aldri eie her da du kommer til å møte folk som kan gjøre mye rart, men du kan la oddsen være på din side. Jeg vil anbefale å heller prøve å bygge deg en bankroll og satse på 6 eller 12 dollars SnG med 90 deltakere. Nivået er ikke noe særlig høyt og med litt innsats og konsentrasjon så kommer du på rimelige greie plasseringer. Husk at du ikke kan forvente deg noe steamrolling av turneringer, men premie på rundt 10-15% av turneringene burde fint være ett oppnåelig mål.

Lenke til kommentar

Jeg glemte å spesifisere at jeg mener single table tournament, dvs med 9 eller 6 spillere. Er ikke helt kjent med definisjonen på "sitngo".

 

Man kan nok easily ha profitt ved å spille disse turneringene siden det er mange elendige spillere. Men hvor "hardt" kan en som er mange hakk bedre regne med å crushe disse 2$ gamene?

 

At det er mange som ikke tar turneringen spesielt hardt, rosemount, er vel en stor fordel siden de da blir lettere å slå, og det burde dermed være lettere å "eie"?

Lenke til kommentar
Husk at du ikke kan forvente deg noe steamrolling av turneringer, men premie på rundt 10-15% av turneringene burde fint være ett oppnåelig mål.

Dette høres da ut som du går solid i minus?

 

Nå spiller jeg ikke turneringer med 9 spillere, men heller 6 og 12 dollars SnG med 90 deltakere. Får man premie på 10-15% av de turneringene så går man ikke minus.

Endret av Rosemount
Lenke til kommentar
Begynte prosjekt 100xBI på NL10 idag, ned 4BI. Raste inn i bl.a overpar og en megafisk som dro ut 2BI av meg, for så å stikke.

 

Kjipe greier. Kjedelig når man ikke får sjangsen til å vinne tilbake grunkene. Hold oss oppdatert om prosjektet. Har for tiden mitt eget SnG "Prosjekt" med en start bankroll på 200 dollar, der jeg kun spiller 6 og 12 dollars SnG. Sålangt er vi opp 219 dollars :)

Lenke til kommentar
180-manns 4.40 Sit&Go på Stars er jammen en gullgruve. Nå for tida grinder jeg dem hver gang jeg tar en session. En god del spill, ekstremt mye fisk og top-heavy premier.

 

Prøv 6 eller 12 dollars SnG (Ikke noe særlig forskjell på folk på disse). Det er gode penger å henter der.

Lenke til kommentar
Stars er etter min mening den beste siden og det er blitt nevnt flere ganger i tråden. Det er mye trafikk og mange fine turneringer. Softwaren er eksemplarisk også. Jeg hadde ikke stusset på å gå fra Ladbrokes til Stars.

Fint, da registrerte jeg meg nettopp. Lage meg en kopp med noe varmt å drikke, så får jeg teste ut. Overførte bare 500 kr/$86 dollar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...